جوانسازی پوست با اندولیفت در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / اندولیفت / رفع افتادگی پوست و لیفت صورت با اندولیفت

رفع افتادگی پوست و لیفت صورت با اندولیفت

استحکام پوست، سبب جوانی و شاداب بودن پوست می شود، حال آنکه با گذشت زمان و بالا رفتن سن به مرور پوست صورت، خاصیت کشسانی و الاستیسیته خود را از دست داده و دچار شلی و افتادگی می شود. علاوه بر افزایش سن مواردی دیگر همانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استرس و اضطراب زیاد در طول زندگی، استعمال دخانیات نیز می تواند سبب پیری زودرس پوست شود. امروزه روش های گوناگونی برای جوانسازی پوست وجود دارد که از به کارگیری انواع تکنولوژی تا جراحی لیفت صورت را شامل می شود. اندولیفت یک روش جدید برای برانگیختن بافت‌های عمیق پوست با استفاده از لیزر است. این بافت‌ ها با این تحریک می‌ توانند رشته‌ های کلاژن جدید ساخته و از این طریق افتادگی پوست را کاهش دهند. دستگاه اندولیفت از لیزری با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر استفاده می‌ کند. این پرتوی لیزری، نوعی نور مادون قرمز یا فرو سرخ محسوب می‌شود که طول موج آن بیشترین اثر را روی آب و چربی ‌های موجود در بافت پوست دارد. هدف اصلی در اندولیفت، ذوب کردن چربی ‌های اضافی پوست و در نتیجه لیفت و سفت شدن آن است. این روش یک روش درمانی غیرتهاجمی مورد استفاده در پزشکی زیبایی است که به‌ صورت سرپایی انجام می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

اندولیفت چگونه باعث لیفت صورت می گردد؟

اندولیفت از دو کلمه Endo و Lift تشکیل شده است. در این روش یک فیبر نوری بسیار نازک که قطری در بین ۲۰۰ تا ۳۰ میکرون (برای کاربردهای صورت)، به زیر لایه‌های پوستی وارد می‌شود. این فیبر نوری به یک منبع انرژی لیزری دایودی متصل است. این فیبر از لایه‌ی اولیه‌ی زیرین پوست به هیپودرم وارد می‌شود. این روش قادر است که انرژی لیزر را به لایه‌های زیرین پوست منتقل کند. لیزر اندولیفت این توانایی را دارد که با استفاده از طول موج ۱۴۷۰ نانومتری بر برخی از بافت‌ها به‌صورت مشخصی تأثیر بگذارد و بر بافت‌های دیگر بی‌اثر باشد. انرژی منتقل‌شده از فیبر نازک نوری باعث عمل لیپولیز یا چربی‌سوزی بافتی می‌شود. غیر از سوزاندن چربی‌ها، اندولیفت باعث تحریک کلاژن سازی و ساخت الاستین می‌شود که سبب انعطاف‌پذیری و استحکام هم‌زمان پوست خواهد شد.

لیفت کدام نواحی صورت با اندولیفت انجام می شود؟

لیفت صورت با اندولیفت

مزایای لیفت صورت با اندولیفت

از مزایای کلی اندولیفت می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

نحوه لیفت صورت با اندولیفت

در این متد با استفاده از فیبرهایی به ضخامت یک تار مو (۲۰۰ ۳۰۰ میکرون) که پزشک متخصص پوست با در نظر گرفتن ناحیه مورد نظر از طریق منفذ بسیار ریزی به زیر پوست می فرستد، انرژی حاصل از پرتو لیزری به بافت‌های عمقی در پوست تابیده و اعمال می‌ شود و در صورت انتخاب، به حذف سلول‌ های چربی، ریمدلینگ پروتئین‌ ها و تحریک فیبرهای کلاژن بافت پوست می‌ پردازد. فناوری اندولیفت، پرتوهای نوری با انرژی یکسان تولید می کند و این پرتوهای متمرکز با نفوذ عمقی به پوست، باعث اثربخشی بر بافت پوست می شود. این لیزر کلاژن سازی را تحریک می کند و باعث جوانسازی پوست صورت و بدن می شود. پزشک متخصص، میکروفیبر بسیار نازک در هنگام عبور از لایه‌ های پوست، با هدایت مسیر لیزر به سمت محل مورد نظر، پرتو لیزر را بر روی بافت‌ های عمقی پوست متمرکز می‌ کند.

مراقبت های پس از لیفت صورت با اندولیفت

مراقبت های ویژه پس از انجام عمل زیبایی می تواند تأثیر ویژه ای در نتیجه عمل داشته باشند. در صورت عدم انجام برخی مراقبت ها ممکن است نتیجه به کلی تغییر کند و شرایط را برای بیمار سخت تر کند. حتی ممکن است خیلی خطرناک و با آسیب های جبران ناپذیر همراه باشد. از جمله مراقبت هایی که بعد از انجام عمل اندولیفت باید انجام داد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدت زمان لیفت صورت با اندولیفت

اندولیفت برای نواحی جزئی معمولاً حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کافی است و حدود ۳۰ دقیقه نیز طول می کشد تا کل صورت کامل شود.

ماندگاری اندولیفت

با مراقبت‌های مناسب پس از عمل اندولیفت، کلاژن و الاستین پوست می تواند ۱ تا۲ سال یا بیشتر باقی بماند و نتیجه حاصل از عمل را دائمی کند. مدت زمان نتایج اندولیفت ممکن است بر اساس عواملی مانند وضعیت پوست، سن، ژنتیک و تعداد جلسات انجام شده، متفاوت باشد. مشاوره با یک پزشک متخصص می‌تواند به ایجاد یک برنامه شخصی برای نتایج ماندگار از اندولیفت به شما کمک کند.

سن مناسب لیفت صورت با اندولیفت

روند افتادگی صورت و ایجاد چین و چروک در هر فردی متفاوت می باشد؛ اما با توجه به تحقیقات انجام شده و نظر متخصصین در این زمینه، بهترین زمان انجام اندولیفت موقعی است که پیری پوست شروع می شود. این زمان به طور میانگین از سن 30 سالگی آغاز می شود.

تعداد جلسات اندولیفت صورت

نمی توان به طور دقیق گفت که به چند جلسه برای اندولیفت نیاز است؛ چون بر اساس ساختار پوست و شدت مشکلات، تعداد جلسات اندولیفت برای هر کس متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ممکن است لازم باشد که هر ۶ ماه یک بار حداقل ۲ یا ۳ جلسه روی صورت هایی با افتادگی شدید کار کرد. در روال عادی، مشکل ۷۰ تا ۸۰ درصد از بیماران با یک جلسه کافی حل می شود. به طور کلی، تعداد جلسات لازم برای استفاده از اندولیفت در فردی نسبت به‌ فرد دیگر متفاوت می باشد؛ اما با این حال، اکثر افراد احتیاجی به بیشتر از یک جلسه اندولیفت نخواهند داشت. بعضی از افراد هم که از نتایج درمان خود راضی نیستند، این اجازه را دارند که دومین جلسه اندولیفت خودشان را یک سال بعد از جلسه اولی داشته باشند.

کاندیدای نامناسب اندولیفت

تکنیک اندولیفت صورت دارای محدودیت سنی و جنسی خاصی نیست و اکثر افراد میتوانند از این روش بهره ببرند. تنها برای برخی از گروه ها پر خطر بهتر است انجام اندولیفت صورت نگیرد و یا حداقل انجام آن را به دوران پس از بهبودی بیماری فعلی خود منتقل نمایند. از جمله این افراد میتوان به :

معایب لیفت صورت با اندولیفت

هزینه لیفت صورت با اندولیفت

هزینه اندولیفت بستگی به اندازه ناحیه تحت درمان دارد که در جلسه مشاوره با پزشک مشخص می گردد. میزان تجربه و مهارت پزشک، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و موقعیت جغرافیایی کلینیک از دیگر عوامل تأثیرگذار بر این هزینه هستند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465