روشهای لیزری جوانسازی پوست صورت | هزینه لیزر جوانسازی پوست در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / بهترین نوع لیزر برای جوانسازی پوست صورت

بهترین نوع لیزر برای جوانسازی پوست صورت

عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی پوست شما تأثیر منفی می گذارد. عواملی مانند بالا رفتن سن انسان، ژنتیک خاصی که در هر فرد وجود دارد، قرار گرفتن پوست در برابر آفتاب و آکنه هایی که بر روی پوست خود دارید، می تواند به تغییر در بافت و ظاهر پوست اصلی شما کمک کند. به روش های مختلفی که باعث احیا و شادابی پوست شما می شود، جوانسازی پوست می گوییم. شما می توانید با استفاده از این روش ها، شادابی، جوانی و سلامتی را به پوست خود ببخشید. جوانسازی پوست صورت با لیزر از روش‌هایی بسیار اثر بخش برای جوانسازی پوست صورت به شمار می‌رود.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر جوانسازی پوست ، روش مناسبی است، به دلیل اینکه مشکلات کمتری به رنگدانه های زیرین پوست ایجاد می کند و همچنین نسبت به روشن کردن پوست با استفاده از روش‌هایی مانند از بین بردن جای زخم آکنه با استفاده از لیزر، بهتر است. پرتوهای لیزر جوانسازی پوست دست و سار نقاط بدن اپیدرم (لایه ی بیرونی پوست) را از بین می برند و با هدف قرار دادن لایه زیرین پوست با نام درمیس (قسمت حساس و عروقی پوست) و گرم کردن درمیس باعث تحریک رشد کلاژن ها می شود، بعد از بهبود درمان پوست صاف تر و سفت تر می شود.

کاربردهای جوانسازی پوست صورت با لیزر

بهترین نوع لیزر برای جوانسازی پوست

انواع لیزر جوانسازی پوست

لیزر فرکشنال RF (اسکارلت)

جوانسازی و کشیدن پوست صورت با آر‌اف فرکشنال اسکارلت یکی از روش‌های درمانی جدید است که در آن از امواج رادیوفرکوئنسی برای جوانسازی پوست صورت در لایه‌ی اپیدرم و لایه‌ی میانی درم استفاده می‌شود. همانطور که از اسم آن پیداست، در این روش از امواج نوری (جوانسازی پوست با لیزر) استفاده نمی‌شود، بلکه از امواج آر‌اف فرکشنال که توسط دستگاه دو قطبی رادیوفرکوئنسیِ غیرتهاجمی تولید می‌شوند، استفاده می‌شود.

این امواج لایه‌ی خارجی و میانی پوست را هدف قرار می‌دهند و موجب تحریک پوست برای آغاز فرآیند‌های طبیعی بازسازی پوست می‌شوند و در نتیجه لایه‌ی جدیدی روی پوست تشکیل شده و میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست افزایش می‌یابد و شخص نهایتاً ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری پیدا می‌کند. گرمای تولید شده توسط RF از یک طرف موجب افزایش سنتز کلاژن و الاستین شده، از طرف دیگر، موجب Remodeling کلاژن می شود.

روش جوانسازی پوست با آر‌اف فرکشنال برای درمان ناهمواری‌های موجود در بافت پوست، رفع چروک صورت، جای جوش و آفتاب‌سوختگی استفاده می‌شود. این روش موجب تحریک پوست به تولید کلاژن در عمق لایه‌ی درم در پوست می‌شود، درحالی که لایه‌ی اپیدرم دست نخورده باقی می‌ماند و آسیبی به آن نمی‌رسد.

یولیزر کوانتا

دستگاه یولیزر تکنولوژی جدید و انقلابی در زمینه جوانسازی است که با ترکیب دو تکنولوژی (تهاجمی و غیرتهاجمی) و تابش همزمان دو موج CO2 طول موج 10600 نانومتر و اربیوم گلاس 1540 نانومتر باعث تحریک لایه درم پوست به کلاژن سازی و در نهایت بازسازی عمیق و جوانسازی فوق العاده پوست می گردد. این دستگاه با استفاده از هر دو روش تهاجمی و غیرتهاجمی مجموعه ای از آثار جوانسازی پوست را که هر دستگاهی جداگانه در پی دارد، همزمان ارائه می دهد. این دو مد (تهاجمی و غیرتهاجمی) را می توان همزمان با هم یا به صورت جداگانه استفاده کرد که بنا بر تشخیص پزشک برای هر فرد تعیین می گردد.

همچنین بخوانید : لیزر اندولیفت ، روشی مؤثر در جوانسازی پوست

لیزر فوتونا (4D)

جوانسازی چهاربعدی فوتونا یک روش درمانی غیرتهاجمی و هم افزاینده بوده که شامل مراحل درمان از داخل دهان و از روی پوست میباشد که باعث میشود بدون احتیاج به مواد تزریقی حالت استحکام و سفت بودن در پوست ایجاد شود. با دو طول موج و 4 مرحله درمان اقدامات کامل ضدپیری پوست لایه های عمیق، میانی و سطحی، ساختار پوست را بهبود میبخشد. تکنولوژی این سیستم بسیار پیشرفته میباشد به طوری که با ترکیب 4 مرحله درمانی با دو طول موج Er: YAG + Nd: YAG و 4 فاز Light Peel, Skin Tightening, Rejuvenation, Intraoral Tightening که هریک از آنها بر اساس عرض پالسهای مختلف توانایی درمان غیرتهاجمی و تهاجمی خفیف را بدون آنکه به سطح پوست آسیب برساند فراهم می آورد و باعث افزایش کلاژن داخل پوست می شود، لذا باعث سوختگی سطح پوست نمیشود و از طرفی این سیستم احتیاج به هیچگونه هزینه مصرفی برای درمان ندارد.

لیزر فرکشنال (CO2)

لیزرهای CO2 درمان خیلی قوی را فراهم می کند و برای درمان چین و چروک های عمیق و گسترده استفاده می شود. این لیزر سال های خیلی زیادی است که توسط پزشکان برای درمان اختلالات مختلف پوستی استفاده می شود. نسل جدید لیزرهای CO2 پرتوهای نور را به طور پیوسته و پالس های بسیار کوتاه انرژی که به آن اولتراپالس می‌گویند را ارائه می کنند. این لیزر برای جوان سازی پوست لایه های نازک پوست را به طور خیلی دقیق بدون آسیب رساندن به بافت های مجاور آن از بین می برد. مکانیزم عمل این لیزر بدین صورت است که به جای تابیدن نور لیزر با شعاع بزرک در لیزرهای قدیمی، ستون های از نور لیزر با شعاع هایی بسیار باریک در حد میکرون بر روی سطح پوست تابیده میشود لذا مناطقی از سطح پوست (اپیدرم) عملاً سالم می ماند و از همین مناطق اشعه نخورده یا سالم هست که ترمیم پوست بسرعت انجام میشود.

لیزر اربیوم

لیزر جوانسازی اربیوم برای چین و چروک ملایم و خطوط سطحی و نسبتاً عمیق صورت کاربرد دارد. دوره ی بهبودی این لیزر درمانی کوتاه است و با تحریک کلاژن و در نتیجه صاف و سفت کردن پوست باعث افزایش اعتماد به نفس فرد می شود. لیزر اربیوم می‌تواند برای جوانسازی دست، گردن، قفسه سینه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

لیزر N-lite یا Regenlite

لیزر nlite یک لیزر غیرزخمی کننده است که با تابش طول موج خاصی از لیزر با خصوصیات شکلی و زمانی خاص که به آن smart pulse گفته می شود سبب آزاد شدن موادی به نام فاکتورهای رشد Growth factors از عروق سطحی پوست می شود که این مواد با افزایش کلاژن پوست سبب افزایش ضخامت و قوام پوست و شادابی، شفافیت و طراوت آن می شوند.

نحوه عملکرد لیزرهای جوانسازی پوست

در روش لیزر درمانی، پزشک پرتوهای نور را به صورت ضربانی و نامنظم به سطح پوست می تاباند، این پرتو های نور به نحو دقیق زنجیرهای مولکولی پوست آسیب دیده را به صورت لایه لایه برمیدارد و این کار را تا زمانی ادامه می دهد که ظاهر یکنواخت، نرم و صاف تری از پوست به دست بیاید.

آمادگی جهت جوانسازی پوست با لیزر

مراقبت‌های پس از جوانسازی پوست با لیزر

پس از هر بار لیزر، نواحی تحت درمان به‌وسیله پانسمان، به مدت ۲۴ ساعت پوشانده می‌شوند. در این ۲۴ ساعت، لازم است حدود ۴ الی ۵ بار پانسمان را باز کنید و با دست استریل، پماد مخصوصی که توسط پزشک تجویز می‌گردد، روی نواحی موردنظر بمالید. این پماد، از عفونت نواحی تحت درمان پیشگیری می‌کند.
التهاب در نواحی که زیباسازی و ترمیم پوست به‌وسیله لیزر انجام شده، بسیار طبیعی است. در صورت نیاز، پزشک جهت از بین بردن این التهابات، دارو یا اسپری استروئیدی تجویز می‌کند.

هزینه روشهای لیزری جوانسازی پوست

هزینه‌ی جوانسازی پوست صورت بسته به نوع لیزر استفاده شده، وسعت ناحیه درمان شده و تعداد جلسات درمانی بستگی دارد.

عوارض لیزر جوانسازی پوست صورت

پس از انجام روش جوانسازی صورت با لیزر، عوارض جانبی مشخصی در بین بعضی از بیماران به وجود می‌آید. با این حال، این عوارض معمولاً نسبتاً خفیف هستند و در کوتاه مدت از بین می‌روند. عوارض جانبی شایع شامل قرمزی پوست، ورم ناحیه درمان شده و التهاب (شبیه احساسی است که پس از آفتاب سوختگی خفیف به فرد دست می‌دهد) است.

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که در کلینیک های تخصصی پوست صورت می‌گیرد؛ تزریق بوتاکس است. این عمل با استفاده از موادی مانند بوتاکس دیسپورت و مصپورت در مطب دکتر عندلیب متخصص پوست و مو در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبتهای بعد از بوتاکس کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مرضیه ترابی [ 1402-04-30 ]
سلام خسته نباشید در مورد لیزر پوست میخواستم اطلاعاتی کسب کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟

هایفوتراپی یکی از جدید ترین و تأثیرگذارترین روش های زیبایی و جوانسازی پوست که تأثیر آن بر روی پوست صورت گردن یا بدن غیر قابل انکار است ... ادامه مطلب

کاربردهای لیزرالکساندرایت کوتراکاربردهای لیزرالکساندرایت کوترا

لیزر موهای زائد، در مقایسه با روش های قدیمی مانند شیو کردن، استفاده از موبر یا وکس، دائمی و ماندگارترین روشی است که با هر نوع پوستی سازگاری دارد و با توجه به اهمیت آراستگی فیزیکی که اخیراً بیشتر مورد توجه زنان و مردان قرار گرفته، لیزر موهای زائد به سرعت در حال رشد است. ... ادامه مطلب

لیفت چشم گربه ای با تزریق بوتاکسلیفت چشم گربه ای با تزریق بوتاکس

لیفت چشم‌ گربه‌ ای برای کاهش اثرات افتادگی پلک و پیری چهره استفاده می شود. نوروتوکسین هایی مانند بوتاکس با شل کردن ماهیچه هایی که معمولاً ابروها را ب ... ادامه مطلب

لیزر اندولیفت برای روشن شدن پوست صورتلیزر اندولیفت برای روشن شدن پوست صورت

وایتنینگ پوست صورت فرایندی است که برای روشن سازی رنگ پوست در یک سری از نقاط انجام می شود. روش هایی که برای روشن کردن پوست استفاده می شوند معمولاً تولید ملانین در پوست را کاهش می دهند. اندولیفت یک روش سرپایی و کم تهاجم برای جوانسازی پوست با لیزر است که در این روش به معرفی آن پرداختیم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465