لیفت صورت بدون جراحی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / آشنایی با 9 روش موثر لیفت پوست بدون جراحی

آشنایی با 9 روش موثر لیفت پوست بدون جراحی

چه خوشمان بیاید و چه نیاید با افزایش سن آثار پیری و چین و چروک کم کم بر روی نواحی مختلف صورت نمایان می شود. و همانطور که می دانید چهره هر فرد مهم ترین قسمت بدن او می باشد. پوست صورت در اثر کم‌آبی، تغذیه نامناسب و آلودگی‌های مربوط به آب ‌وهوا نیز شادابی و طراوت اولیه خود را از دست می‌دهد. همچنین با بالا رفتن سن پوست به دلیل کاهش کلاژن سازی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد که باعث افتادگی پوست می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از رایج ‎ترین اقداماتی که در جهت زیبایی و جوانی پوست انجام می‎شود، لیفت صورت یا بالا کشیدن پوست نواحی مختلف صورت است. در لیفت صورت، بافت های صورت با استفاده از تکنیک های مختلف درمان می شود و ظاهر فرد را جوان تر می کند. در طی این عمل، چربی ها و سلولهای مرده پوست برداشته می شود و سلولهای پوستی برای بازسازی تحریک می شوند. که به دو صورت جراحی و بدون جراحی برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام می شود. در ادامه به بررسی روشهای مختلف لیفت پوست صورت بدون جراحی می پردازیم.

آشنایی با 9 روش موثر لیفت پوست بدون جراحی

هایفوتراپی

هایفوتراپی(HIFU) پیشرفته‌ ترین فناوری مورد تأیید FDA است. در این روش برای تحریک سلول‌های پوستی جهت تولید کلاژن بیشتر و جوانسازی پوست ، از امواج متمرکز فراصوت (اولتراسوند) با شدت بالا استفاده می‌کنند.این انرژی به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و از این طریق باعث تحریک بافت پوست و افزایش تولید کلاژن می‌شود. هایفوتراپی بسیار ایمن و کارآمد بوده به این صورت که در این روش تمام اتفاقات در لایه‌های زیرین پوست می‌افتد و مدت ‌زمان شلیک امواج اولترسوند به ناحیه هدف کمتر از ۱ ثانیه است، به‌همین دلیل سطح بیرونی پوست کاملاً سالم می ‌ماند.

میکرونیدلینگ

در روش میکرونیدلینگ با استفاده از طیف وسیعی از سوزن‌های ریز روی یک دستگاه غلتکی سوراخ‌های ریزی روی پوست ایجاد می‌شود. این آسیب جزئی روی پوست چیزی شبیه به زخم‌های بسیار کوچک روی پوست میباشد که موجب تحریک پوست و باعث تولید بیشتر کلاژن و الاستین شده و وضعیت پوست را بهبود می‌بخشد. درواقع پوست شما برای ترمیم این آسیب‌های جزئی شروع به کلاژن سازی و ترمیم می‌کند و این موضوع موجب می‌شود تا پوست ظاهری جوان‌ تر و صاف ‌تر پیدا کند.

میکرودرم ابریژن

یکی از روش های غیر تهاجمی برای لیفت و جوانسازی صورت میکرودرم ابریژن است که با استفاده از بلورهای ریز و یا سایر سطوح لایه‌ی سطحی پوست شما برداشته می‌شود. و بعد از التیام کامل، لایه‌ی سطحی جدید زیباتر، یکدست ‌تر و جوان‌ تر به نظر می‌رسد. لایه برداری برای کمک به از بین بردن لایه سطحی سلولهای مرده پوست انجام می شود.

لیزر RF فرکشنال

در روش RF فرکشنال با استفاده از امواج رادیویی جوانسازی و لیفتینگ صورت انجام می‌شود. این امواج می‌توانند بر روند کلاژن سازی پوست تأثیر بگذارند و افتادگی‌های آن را تا حد زیادی برطرف کنند. در این تکنیک امواج رادیویی حالت ارتجاعی پوست را برمی‌گردانند و آن را سفت ‌تر می‌کنند. این روش برای تمامی پوست ها قابل انجام و ایمن می باشد.

اندولیفت

اندولیفت یک روش درمانی غیرتهاجمی جدید برای برانگیختن بافت‌های عمیق پوست با استفاده از لیزر است. در این روش فيبری بسيار نازک در ابعاد میکرومتر از طريق ایجاد یک سوراخ بسيار کوچک واردلایه های زیرین پوست می ‌شود. سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار می ‌گیرد. با این کار، انرژی ليزر بر روی بافت متمرکز می‌شود. در این صورت با لیزرتخریب هایی بر روی لایه های زیرین و سطحی پوست به صورت کنترل شده انجام می گیرد که باعث می گردد بافت فیبروز تشکیل شود. توجه داشته باشید که هر گاه بافتی در بدن آسیب ببیند فیبروز جایگزین می شود تا بافت بتواند خود را ترمیم کند این ترمیم نیز براثر کلاژن سازی انجام می گیرد که این کلاژن سازی توسط بافت فیبروز انجام شده با تولید کلاژن بافت های پوستی خود را ترمیم می کنند که باعث لیفت وجوانسازی پوست می گردد.

تزریق ژل

یکی دیگر از راهکارهای لیفت صورت تزریق ژل می باشد که یک راهکار موقت و نسبتا طولانی برای رفع چین و چروک و افتادگی پوست صورت می باشد. از تزریق ژل می‌توان برای پر کردن فرورفتگی‌های پوست مانند چین ‌وچروک‌های چشم‌ها و لب‌ها، از بین بردن خط لبخند، خطوط پیشانی ، خم ابرو و حجم دادن به برخی نواحی صورت که با از بین رفتن بافت چربی مواجه شده‌اند استفاده کرد. به این صورت که ژل‌ های پر کننده اسید هیالورونیک زیر این چین و چروک ‌ها تزریق می‌شود تا به این روش بتوان حجم از بین رفته را جایگزین کرده و ظاهر جوان ‌تری برای صورت ایجاد نمود.

لیفت صورت با تزریق چربی

یکی دیگر از روش‌های معروف و مورد توجه برای لیفت صورت، تزریق چربی می باشد. در این روش چربی‌ از بدن خود فرد استخراج‌ شده و به منظور رفع افتادگی و سفت و برجسته ‌کردن نواحی مختلف، به پوست صورت فرد تزریق می ‌شود. در این روش ابتدا ناخالصی چربی در دستگاه سانترفیوژ گرفته‌ شده و سپس تزریق انجام می شود. این روش به ‌دلیل استفاده از چربی بدن خود فرد ماندگاری بسیار بالایی دارد.

تزریق بوتاکس

یکی از کم هزینه ‌ترین و کم ‌خطرترین روش‌های لیفت صورت تزریق بوتاکس می باشد. در این روش با تزریق بوتولینوم و محدود کردن حرکت عضلات مانع از بروز چین و چروک می‌شوند و علاوه بر از بین بردن آنها مانع از افزایش چروک‌ها در پوست شما خواهد شد. این روش حدود ۶ ماه ماندگاری دارد و بعد از آن نیاز به ترمیم دارد. این روش می تواند با استفاده از جریانی از کریستال های ریز یا نوک الماس ، پوست را صیقل دهند این روند جریان خون را تحریک می کند که این باعث افزایش تغذیه سلول های پوستی می شود. این امر باعث بهبود تولید سلول و همچنین بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

پی آر پی

در روش لیفت صورت با تزریق پی آر پی ، پلاکت‌های خون از بدن خود فرد استخراج ‌شده وپس از قرار گیری در دستگاه سانترفیوژ پلاسمای حاوی پلاکت از خون جداسازی شده و برای جوان‌ سازی و لیفت پوست به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. از این روش برای جوان‌سازی پوست، رفع چین‌ و چروک، محو کردن خط خنده و خط اطراف چشم و گردن استفاده می‌شود. این روش کاملاً بی‌خطر بوده و به ‌دلیل استفاده از خون بدن خود فرد، ماندگاری بالایی دارد.

بهترین روش لیفتینگ صورت

تکنیک زیبایی لیفتینگ صورت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر یک بر اساس نیاز شما و متناسب با فرم صورت انتخاب خواهند شد. اما یکی از بهترین و جدیدترین روش های جوانسازی و لیفت صورت بدون جراحی روش اندولیفت می باشد.
همانطور که گفته شد در این روش شما به بیهوشی نیازی ندارید و لازم نیست نگران جای زخم یا اسکار ناشی از لیفت باشید. در روش اندولیفت لیزر با طول موج 1470 نانومتر بر بافت‌های زیرین سطح پوست اعمال می شود تا با حذف سلول‌های چربی به تحریک فیبرهای کلاژن پوست کمک کند. اگر به دنبال ریسک جراحی برای لیفت صورت نیستید پیشنهاد میکنیم از روش اندولیفت استفاده کنید. از دیگر مزایای اندولیفت با روش لیزر میتوان به لیفت صورت برای جای جوش اشاره کرد. نتایج این درمان فوراً خود را نشان می دهند، اما بهبود پوست حتی بعد 3 تا 5 ماه بعد از انجام اندولیفت نیز ادامه دارد.

چگونه یک روش لیفت صورت بدون جراحی مناسب پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن بهترین روش مناسب لیفت صورت بهتر است مستقیم با پزشک متخصص مشاوره کنید که پس از بررسی پوست و با توجه به شرایط و خواسته شما پزشک درمان انتخابی را به شما معرفی کند.

لیفت پوست بدون جراحی

مزایای لیفت صورت به روش غیر جراحی

  1. درمان افتادگی خفیف تا متوسط پوست در صورت، گردن یا بدن بدون جراحی و جای زخم
  2. ایجاد لیفتینگ قابل توجه در پوست
  3. جوان ‌سازی چهره و افزایش اعتماد به نفس
  4. در صورت انجام این روشها توسط پزشک متخصص و متبحر می توانید با عوارض جانبی بسیار کم و محدود مواجه می‌شوید.
  5. روش های لیفت صورت غیرجراحی معمولاً شامل تزریق هایی هستند که می توانند نتایج سریع و بدون نیاز به هیچ زمان بهبودی را ایجاد کنند.
  6. هیچ اسکار و زخم و بخیه ای بعد از انجام لیفت صورت غیرجراحی وجود نخواهد داشت.
  7. نتایج روشهای غیر جراحی پوست می توانند بیش از 1 سال ادامه داشته باشند.

مقایسه روش های جراحی و غیر جراحی لیفت صورت

برای تشخیص و مقایسه بین روش های موجود برای لیفت صورت توصیه می شود که به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با توجه به نوع مشکل شما و شدت افتادگی پوست بهترین روش را برای شما در نظر بگیرد. لیفت صورت غیر جراحی مناسب افرادی می باشد که نمی خواهند ریسک جراحی را بپذیرند و فقط به مقدار کمی لیفت احتیاج دارند همچنین انتظار نتایج ظریفی را دارند.
درمان های لیفت صورت غیرجراحی برای افراد زیر مناسب می باشد:

برای تشخیص و دقت در تصمیم گیری به سوالات زیر پاسخ دهید:

روش های ترکیبی لیفت صورت بدون جراحی

در دسته دیگر درمان های لیفت غیر جراحی پوست، به ترکیب چند روش برای تاثیر گزاری بیشتر می توان اشاره کرد. ترکیب هایفوتراپی و(RF) فرکشنال، لایه‌های عمیق و مختلف پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد که می ‌تواند نتایج بهتری را نیز به همراه داشته باشد. به کارگیری این ترکیب، با توجه به روند شکسته شدن کلاژن تقریبا ازبعد 30 سالگی، باعث تولید کلاژن بیشتری می شود. در واقع همراهی هیفوتراپی با آر اف فرکشنال این امکان را فراهم می‌ کند که پوست در چندین سطح، درمان شود و همچنین موجب می‌شود؛ تمرکز انرژی آر اف با هدف درمان موثرتر، بیشتر باشد.

کاندیدای مناسب لیفت صورت بدون جراحی

  1. افرادی که بالای ۱۸ سال سن دارند.
  2. افرادی که دارای افتادگی و شلی خفیف تا متوسط در پوست خود هستند.
  3. خانم هایی که باردار نباشند.
  4. افرادی که دارای شرایط پزشکی خاص نباشند.
  5. فرد انتظارات واقع بینانه ای از انجام لیفت بدون جراحی داشته باشد.
  6. افرادی که اخیرا اقدام به برنزه کردن پوست صورت خود نکرده باشند.
  7. افرادی که پوست آنها فاقد التهاب و ورم باشد.

برای آنکه بدانید چگونه ورم بعد از تزریق ژل را از بین ببریم ؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بعد از مزونیدلینگ، پوست به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟بعد از مزونیدلینگ، پوست به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

مزونیدلینگ پوست یکی از روش‌ های زیبایی صورت است که باعث از بین رفتن ناهنجاری‌ های صورت شده و شادابی را به پوستتان هدیه می‌ دهد ... ادامه مطلب

کک و مک چیست؟ رهایی از کک و مککک و مک چیست؟ رهایی از کک و مک

یکی از روش های درمان کک و مک صورت و بدن، لیزر می باشد که معمولاً درمان کک و مک با لیزر درمانی موفقیت آمیز بوده و رضایت بیماران را در پی دارد. انواع متعددی از لیزرها وجود دارند که می توان از آنها برای کاهش یا رفع کامل کک و مک استفاده کرد. ... ادامه مطلب

نحوه سفيد سازی بیکینی با ليزر اندولیفت چگونه است؟نحوه سفيد سازی بیکینی با ليزر اندولیفت چگونه است؟

تیرگی ناحیه تناسلی در برخی افراد منجر به خجالت زدگی و کاهش اعتماد به نفس در شده است. اما روشهای زیادی برای واژینال وایتنینگ ارائه شده است که لیزر اندولیفت یکی از آنها است که از امواج لیزر کمک گرفته میشود تا با استفاده از آن تیرگی بیکینی برطرف شود. ... ادامه مطلب

آیا میتوان همزمان با تزریق فیلر از روشهایی مانند لیزر CO2 یا آر اف هم استفاده کرد؟آیا میتوان همزمان با تزریق فیلر از روشهایی مانند لیزر CO2 یا آر اف هم استفاده کرد؟

از روشهای جوانسازی پوست، آر اف فرکشنال، تزریق فیلر و لیزرco2 است. در صورت تزریق فیلر در ۶ ماه اخیر از لیزر CO2 نمیتوان استفاده کرد . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465