نحوه هایفوتراپی لیفت صورت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / هایفوتراپی / لیفت صورت با دستگاه هایفوتراپی چگونه انجام می شود

لیفت صورت با دستگاه هایفوتراپی چگونه انجام می شود

جوانی و شادابی پوست را می توان رکن اصلی زیبایی دانست. در واقع استحکام پوست، سبب جوانی و شاداب بودن پوست می شود، حال آنکه با گذشت زمان و بالا رفتن سن به مرور پوست صورت خاصیت کشسانی و الاستیسیته خود را از دست داده و دچار شلی و افتادگی می شود. علاوه بر افزایش سن مواردی دیگر همانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استرس و اضطراب زیاد در طول زندگی، استعمال دخانیات نیز می تواند سبب پیری زودرس پوست شود. امروزه روش های گوناگونی برای جوانسازی پوست وجود دارد که از به کارگیری انواع تکنولوژی تا جراحی لیفت صورت را شامل می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

هایفو مخفف High-Intensity Focused Ultrasound یا امواج فراصوت کانونی شدت یافته است که از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین جراحی لیفت صورت شود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود، یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هایفو این امواج با شدت بالا به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند که وظیفه‌ی استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را دارند؛ لذا این اتفاق باعث می‌شود که پوستی سفت‌ و لیفت داشته باشیم.

مزایای لیفت صورت با هایفو

هایفو در حقیقت، روشی پیشرفته و مدرن در راستای لیفت صورت محسوب می شود و دارای مزایای متعددی است که در ذیل به آنها اشاره شده است :

هایفوتراپی باعث لیفت کدام نواحی صورت می شود؟

تمامی قسمت های گردن، غبغب و صورت به جز ناحیه ای که بر روی غده تیروئید قرار دارد و قسمتهای داخلی کره چشم، قابل انجام لیفتینگ با دستگاه هایفو می باشند.

همچنین بخوانید: هایفوتراپی صورت چیست؟

دلیل درد صورت بعد از هایفو

درد یکی از عوارض هایفوتراپی صورت است. معمولاً درمان با هایفو بدون درد است و احساس درد در اکثر موارد به آستانه تحمل فرد بستگی دارد. احساس سوزن سوزن شدن و یا حس گرمای خفیف روی پوست بیشترین چیزی است که مراجعین و زیباجویان گزارش می دهند. معمولاً این حس صرفاً تا زمانی ادامه پیدا می کند که دستگاه هایفو روی صورت فرد باشد و بعد از اتمام جلسه (معمولاً نیم ساعت) این سوزن سوزن شدن یا احساس گرما از بین می رود. احساس درد بسیار شدید هایفو بسیار نادر است که در این شرایط دو حالت وجود دارد، یا مراقبت های پیش از هایفوتراپی را رعایت نکرده‌‌ اید که بهتر است سریعاً پزشک را در جریان قرار دهید یا اینکه آستانه تحمل و درد شما بسیار پایین است و در این مواد از اپراتور خود درخواست کنید که از کرم ‌های بیحس کننده مانند زایلوپی یا زایلوژن استفاده کند. به طور کلی در درمان با هایفو درد بسیار کم است و اکثر مراجعان حتی نیاز به کرم بی حس کننده نیز ندارند.

لیفت صورت با هایفوتراپی

نحوه هایفوتراپی لیفت صورت

  1. یک پزشک یا تکنسین، ابتدا ناحیه مورد نظر را تمیز کند.
  2. ممکن است قبل از شروع، از کرم بی‌حس‌کننده‌ی موضعی استفاده کنند.
  3. سپس پزشک یا تکنسین، ژل اولتراسوند را اعمال می‌کند.
  4. پوست در معرض دستگاه هایفوتراپی قرار داده می‌شود.
  5. با استفاده از نمایشگر اولتراسوند، پزشک یا تکنسین دستگاه را در تنظیمات مناسب قرار می‌دهد.
  6. انرژی توسط پالس‌های کوتاه، در مدت زمان حدوداً ۳۰ الی۹۰ دقیقه به ناحیه مورد نظر منتقل می‌شود.
  7. سپس دستگاه برداشته می‌شود.

نکات مهم قبل از هایفوتراپی لیفت صورت

اقدامات پس از لیفت صورت با هایفو

مدت انجام هایفوتراپی لیفت صورت

جلسات درمانی هایفو کوتاه می باشند و خیلی سریع صورت می گیرد.کل زمان لازم برای لیفت با هایفو بستگی به سطح پوستی که باید تحت درمان قرار گیرد دارد؛ اما به طور میانگین، زمان لازم برای هایفوتراپی لیفت صورت، حدود ۳۰ تا ۹۰ دقیقه است.

میزان ماندگاری هایفوتراپی لیفت صورت

اگرچه هایفوتراپی بسیار زود نتیجه می دهد و دوران نقاهت ندارد؛ اما با شروع روند پیری پوست و کاهش کلاژن سازی پوست رفته رفته به حالت عادی خود بر می گردد و در نهایت پس از یک سال تأثیرات آن از بین خواهند رفت.

هایفوتراپی لیفت صورت در چند جلسه انجام می‌ شود؟

تعداد جلسات هایفو به تشخیص پزشک و میزان افتادگی پوست بستگی دارد. برای بسیاری از افراد با افتادگی‌ های خفیف یک جلسه درمان کفایت می‌ کند؛ اما برخی افراد به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند. پزشک ممکن است، تا سه جلسه درمان برای شخص توصیه کند.

کاندیدای نامناسب هایفوتراپی

افراد زیر باید از هایفوتراپی خودداری کنند:

معایب لیفت صورت با هایفو

  1. از آنجایی که هایفو روشی برای ارتقای فرآیند طبیعی پوست است، نتایج به ماهیت و توانایی پوست شما برای بازسازی خود به‌خودی بستگی دارد، از این رو نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.
  2. برخی از افراد ممکن است بلافاصله پس از درمان دچار تورم و قرمزی خفیف شوند که معمولاً به سرعت ناپدید می‌شوند. ناحیه درمان نیز ممکن است به مدت یک هفته کمی حساس باشد.
  3. هایفو برای شلی خفیف تا متوسط پوست مناسب است. اگر پوست خیلی افتاده‌ای دارید، احتمالاً جراحی گزینه بهتری برای شما است.
  4. اثرات هایفو معمولاً حدود 12 ماه ادامه دارد. پس از این مدت ممکن است که نیاز باشد برای حفظ نتایج مکرراً برای جلسات هایفوتراپی مراجعه کنید.

عوارض لیفت صورت با هایفوتراپی

در ادامه برخی از مهم ترین عوارض های شایع میان بیمارانی که این عمل را انجام می دهند را توضیح می دهیم:

هزینه لیفت صورت با هایفو

هزینه هایفوتراپی در شهرها و کشورهای مختلف، متفاوت است. علت این تفاوت نوع دستگاه های هایفوتراپی، ناحیه تحت درمان، تعداد جلسات درمان، مهارت پزشک، خدمات کلینیک و … می باشد.

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که در کلینیک های تخصصی پوست صورت می‌گیرد؛ تزریق بوتاکس است. این عمل با استفاده از موادی مانند بوتاکس دیسپورت و مصپورت در مطب دکتر عندلیب متخصص پوست و مو در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اصلاح خط اشکی زیر چشم با تزریق فیلراصلاح خط اشکی زیر چشم با تزریق فیلر

اصلاح خط اشکی زیر چشم با تزریق فیلر چهره‌ را جوان تر می کند و تأثیر به سزایی در بهبود حالت دور چشم دارد. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با روشهای تزریقیجوانسازی پوست با روشهای تزریقی

روش‌ های جوانسازی با هم تفاوت دارند. جوانسازی پوست صورت می‌ تواند تقارن را به صورت بازگرداند و حتی می‌ توان به صورت موضعی برای درمان چین‌ و چروک‌ ها، شل شدگی و افتادگی پوست و جای زخم‌ ها اقدام کرد. در این مطلب به معرفی روش‌ های تزریقی جوانسازی پوست صورت می‌ پردازیم. ... ادامه مطلب

نحوه و مراحل تزریق ژل لب طبیعینحوه و مراحل تزریق ژل لب طبیعی

ژل لب ماده ای است که به روش تزریق باعث حجیم تر شدن لب ها می شود و ظاهری برجسته به لب ها می بخشد، همچنین فرم آنها را نیز اصلاح می کند. ... ادامه مطلب

پرطرفدارترین مدل های تزریق ژل لب کدامند؟پرطرفدارترین مدل های تزریق ژل لب کدامند؟

امروزه انواع فیلرها و ژل های هیالورونیک اسیدی به طور شایع در حجم دهی به لب ها و زیباسازی صورت به کار می روند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465