مزایای لیفت صورت | هزینه لیفت صورت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / درمان شلی و افتادگی پوست صورت و گردن

درمان شلی و افتادگی پوست صورت و گردن

به علت اینکه پوست صورت و گردن نسبت به پوست سایر قسمت‌های بدن حساس‌ تر است، بیشتر دستخوش تغییرات مخرب نظیر بالا رفتن سن، پرتو نور خورشید، افزایش وزن و استعداد ژنتیکی می‌شوند. روند افزایش سن به تمام لایه‌های پوست، بافت زیر پوستی و عضله پهنی به نام پلاسما نفوذ می‌کند. به دلیل از بین رفتن کلاژن و اسید هیالورونیک احتمال خشک شدن پوست افزایش می‌یابد و با گذر زمان پوست نازک‌ تر می‌شود. در نتیجه پوست سفتی و حجم خود را از دست می‌دهد و به علت عوامل مرتبط با سبک زندگی و نیروی جاذبه پوست شروع به تغییر می‌کند. علاوه بر این تغییر وزن نیز می‌تواند تأثیر قابل توجه در وضعیت ظاهری صورت و گردن داشته و باعث ایجاد علائم پیری پیش از موعد برای فرد شود. شل شدن پوست، ضعیف شدن عضلات و جمع شدن بافت چربی در پوست زیر ناحیه چانه و خط فک می‌تواند باعث ایجاد ظاهر نامناسب برای افراد شود. زمانی که این اتفاق برای چهره شما رخ می‌دهد، با استفاده از انواع روش‌های لیفت صورت می‌توانید پوست خود را بالا کشیده و حالت چهره خود را حفظ کنید. تشخیص دقیق اینکه چه روشی برای برطرف کردن افتادگی‌های صورت شما بهتر خواهد بود، به تشخیص پزشک بستگی دارد. پزشک معمولاً با توجه به شرایط سنی و سلامتی بیمار، میزان آسیب، ناحیه تحت درمان، نوع پوست و … مناسب‌ رین روش را به شما توصیه می‌ کند.

امروزه روشهای متعددی برای درمان افتادگی پوست صورت و گردن در کلینیک های تخصصی پوست قابل انجام است که بسیاری از آنها بدون نیاز به جراحی بوده و به صورت سرپایی انجام می‌شود. دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست در اصفهان با توجه به شرایط سنی، میزان آسیب، ناحیه تحت درمان، نوع پوست و … مناسب‌ترین روش را به شما توصیه می‌کنند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حاصل فرمایید.

علل شلی و افتادگی پوست

برخی از مهم‌ترین دلایل افتادگی و شل شدگی پوست عبارتند از:

سایر عوامل شلی و افتادگی پوست صورت عبارتند از:

مزایای لیفت صورت

افتادگی پوست

روشهای درمان شلی و افتادگی پوست صورت و گردن

جراحی لیفت پوست گردن

لیفت کامل پوست صورت و یا لیفت پوست گردن برای بیمارانی انجام می‌شود که افتادگی شدیدی در زیر قسمت چانه و غبغب برجسته‌ای دارند که به‌ تنهایی از طریق روش لیفت صورت و ایجاد برش‌های کوچک بهبود نمی‌یابد. پس از انجام عمل لیپوساکشن گردن، عضله سطحی این ناحیه که پلاتیسما نامیده می‌شود از طریق ایجاد برش‌های کوچک و محدودی در زیر چانه، سفت می‌گردد. برداشتن چربی و پوست اضافی و سفت کردن قسمت پایین صورت و گردن به ‌طور قابل‌ملاحظه و چشمگیری به جوان‌تر شدن ظاهر کمک می‌کند.

لیزر

تکنولوژی لیزر برای لیفت گردن نیز کارساز است. با تاباندن پرتوهای لیزر به پوست گردن، آن را به کلاژن سازی تحریک می کند و بعد از ساخت کلاژن پوست شروع به بازسازی و جوانسازی خود خواهد نمود. در واقع پرتوهای لیزر با گرم نمودن لایه های زیرین پوست باعث جوانسازیپوست و کشیدگی آن می شوند. برای انجام لیزر ابتدا پوست را با ژل های خنک کننده پوشش می دهند و سپس از دستگاه لیزر را برای انجام لیفت گردن استفاده می کنند. از مزایای این روش نداشتن دوران نقاهت است. بلافاصله بعد از انجام لیزر فرد می تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

هایفوتراپی

هایفو با ایجاد امواج فراصوت یا اولتراسوند در عمق های انتخاب شده به زیر پوست، تولید مجدد کلاژن را تحریک می کند. پوست از طریق انقباض کلاژن کشیده شده و با تولید کلاژن جدید ظاهر صورت، گردن و قفسه سینه را بهبود می بخشد. در نتیجه ی درمان، چین و چروک ها و خطوط صورت کاهش یافته و افتادگی های پوست کشیده شده و استحکام می یابند و در نهایت پوست جوانسازی شده و می تواند ظاهری جوان تر داشته باشد. همه ی این تأثیرات از طریق روشی غیر تهاجمی و بدون نیاز به ایجاد برش در پوست و تنها با اعمال انرژی به لایه های زیرین پوست به دست می آید. پزشک بعد از تمیز کردن پوست و قبل شروع هایفوتراپی مقداری کرم بی حس کنند موضعی و مقداری ژل سونوگرافی بر روی محل می زند. بعد از انجام همه این کارها، دستگاه هایفو را در مقابل پوست قرار می دهد و آن را تنظیم می کند. به مدت ۳۰ الی ۹۰ دقیقه امواج فراصوتی را به صورت پالس های کوتاه به محل مورد نظر می فرستند.

اندولیفت

اندولیفت لیزر درمانی کم تهاجمی است که به منظور لیفتینگ یا بالابردن اجزای صورت انجام می شود و در آن نیازی به برش، بیهوشی، بخیه و بستری شدن نیست. در دستگاه اندولیفت از لیزری با طول موج 1470 نانومتر استفاده می گردد که این پرتوی لیزری، نور مادون قرمز یا فرو سرخ محسوب می شود. در اندولیفت، لیزر با استفاده از فیبرهایی به ضخامت یک تار به زیر پوست فرستاده و به بافت های عمقی تابیده می شود. طول موج این لیزر بیشترین اثر را روی آب و چربی های موجود در بافت پوست دارد و سبب سفت شدن پوست می شود. لیزر با ایجاد شرایط خاصی در لایه ی میانی پوست، باعث القای تولید و بازآرایی کلاژن های پوست می شود. در این روش درمانی فیبرهای میکرونوری ریز که تقریباً به اندازه یک تار مو هستند وارد هیپودرم پوست می شوند. این فیبرها با ایجاد میکروکانال هایی به عنوان یک مسیر نوری در پوست عمل میکنند و به دستگاه این امکان را میدهند که انرژی لیزر را به شکل مؤثرتری برای از بین بردن مایعات و چربی های زیر پوست هدایت کند. حین درمان انرژی لیزر با گرم کردن بافت بدن یا صورت باعث تحریک تولید کلاژن جدید و بهبود عملکرد های متابولیکی سلول های بدن می شود. نتایج این درمان طولانی مدت هستند.

تزریق چربی

در این روش چربی از بدن خود شخص گرفته شده و در نواحی مورد نظر تزریق می‌شود. تزریق چربی (فیلر) یک روش نیمه تهاجمی است. در این روش سلول‌های چربی از نواحی دیگر بدن از طریق لیپوساکشن استخراج شده و به صورت تزریق می‌شود. با تزریق چربی حجم قسمت‌های مختلف صورت افزایش پیدا می‌کند. سلول‌های چربی با بافت صورت ادغام می‌شوند و برای چندین سال ماندگاری خواهد داشت.

لیفت با نخ‌

یکی از روش های لیفت صورت بدون جراحی، استفاده از نخ های خار دار یا PDO است. در این روش، نخ های مخصوص استریل شده که قابلیت جذب در پوست دارد، زیر پوست قرار می گیرد و قابل رؤیت نیست. وقتی نخ ها در جای خود قرار گرفتند، فرآیند کلاژن سازی طبیعی پوست صورت و سلول سازی با اثر جذب شدن نخ در بدن، فعال خواهد شد. کار نخ ها، ثابت نگهداشتن موقعیت جدید پوست و بافت ها می باشد که در یک جلسه صورت می پذیرد. سلول های فیبروپلاست پوست، تولید پروتئین کلاژن کرده و سبب سفت شدن پوست و ارتقاء ضخامت بافت زیر پوست می شود. اگر این فرآیند چند بار تکرار شود، لیفت عالی را برای مراجعه کننده به ارمغان خواهد آورد. ماندگاری این روش، ۲ تا ۳ سال است.

لیزر RF فرکشنال

در روش RF فرکشنال از امواج رادیویی برای جوانسازی و لیفتینگ استفاده می‌شود. این امواج می‌توانند بر روند کلاژن سازی پوست تأثیر بگذارند و افتادگی‌های آن را تا حد زیادی برطرف کنند. با استفاده از این تکنیک بدون نیاز به جراحی و البته تزریق می‌توانید پوستی جوان‌تر و جذاب‌تر داشته باشید؛ چراکه امواج رادیویی حالت ارتجاعی پوست را برمی‌گردانند و آن را سفت‌تر می‌کنند. در بیشتر موارد برای اثرگذاری بهتر پزشک بیشتر از یک جلسه تابش این امواج را تجویز می‌کند که با فاصله ۱ ماهه انجام می‌شوند. بعد از تکمیل این جلسات ۳ تا ۵ سال ماندگار است و بعد از آن نیاز به تمدید پیدا می‌کنید.

کرایولیپولیز

کرایولیپولیز یک روش انجمادی برای حل چربی اضافی است. اگر شخص چربی اضافی زیر چانه داشته باشد، پزشک پیش از انجام سایر روش‌های لیفت از کرایولیپولیز برای مشخص شدن خط فک استفاده می‌کند. این کار باعث می‌شود، اثر لیفتینگ بهتر دیده شود. این روش کاملاً بدون درد است و در یک یا دو جلسه انجام می‌شود.

هایفوتراپی (اولتراپی)

هایفوتراپی (HIFU) پیشرفته‌ترین فناوری مورد تأیید FDA است. یکی از تکنیک‌های غیرتهاجمی لیفتینگ صورت است. در این روش از انرژِی اولتراسوند استفاده می‌شود. این انرژی به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و از این طریق باعث تحریک بافت پوست و افزایش تولید کلاژن می‌شود. نتیجه حاصل از اولتراپی بین چند ماه تا یک سال ماندگاری دارد. تنها یک جلسه درمان لازم است. عوارض آن کوتاه مدت بوده و احتمال مشاهده قرمزی و ورم وجود دارد. در موارد نادر تا چند روز کبودی و بیحسی در صورت احساس می‌شود.

کربوکسی تراپی

در روش کربوکسی‌ تراپی گاز CO2 در لایه‌های میانی پوست انتشار پیدا می‌کند. در این حالت اکسیژن رسانی در آن ناحیه کم می‌شود. کمبود اکسیژن مغز را تحریک کرده و خون و مواد مغذی را به قسمت مورد نظر می‌رساند. این روند باعث تشکیل کلاژن بیشتر و جوانسازی پوست می‌شود. پزشک با توجه به نوع پوست ممکن است، بین یک تا چند جلسه در هفته و به مدت چند هفته این درمان را ادامه دهد.

هزینه لیفت صورت

هزینه لیفت صورت بسته به نوع روش انتخابی از سوی پزشک، متفاوت می باشد. در برآورد هزینه لیفت صورت عواملی نظیر:

دخیل می باشند. این هزینه ها در جلسات مشاوره بعد از انجام معاینات دقیق و انتخاب روش مورد استفاده برای لیفت صورت، تعیین و به اطلاع بیمار رسانده خواهد شد.

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که در کلینیک های تخصصی پوست صورت می‌گیرد؛ تزریق بوتاکس است. این عمل با استفاده از موادی مانند بوتاکس دیسپورت و مصپورت جهت جوانسازی و رفع چین و چروک، درمان لبخند لثه ای ، درمان میگرن و رفع تعریق بیش از حد در مطب دکتر عندلیب متخصص پوست و مو در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :یزدانی [ 1402-07-30 ]
سلام دکتر بهترین روش برای جوانسازی گردن که تا چند سال ماندگاری داشته باشه از نظر شما چیه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فیلر پیشانی برای چه کسانی توصیه میشود؟فیلر پیشانی برای چه کسانی توصیه میشود؟

تزریق فیلر پیشانی بر میزان چین و چروک‌های پوستی تأثیر گذاشته و پوست را جوان می‌کند ... ادامه مطلب

اصلاح خط اشکی زیر چشم با تزریق فیلراصلاح خط اشکی زیر چشم با تزریق فیلر

اصلاح خط اشکی زیر چشم با تزریق فیلر چهره‌ را جوان تر می کند و تأثیر به سزایی در بهبود حالت دور چشم دارد. ... ادامه مطلب

همه چیز در مورد تزریق چربی زیر چشمهمه چیز در مورد تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم گزینه بسیار ایده‌ آل جهت رفع چین و چروک و گودی زیر چشم است . این روش جوانسازی پوست در مقایسه با سایر روشها ماندگاری بالاتری دارد. ... ادامه مطلب

درمان تعریق کف دست با تزریق بوتاکسدرمان تعریق کف دست با تزریق بوتاکس

روشهای زیادی برای درمان تعریق بیش از حد کف دست وجود دارد که می توان به تزریق بوتاکس اشاره کرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465