روشهای درمان افتادگی پوست صورت | لیفتینگ صورت در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / رفع افتادگی صورت بدون جراحی

رفع افتادگی صورت بدون جراحی

پوست صورت به تدریج با افزایش سن یا در اثر عوامل محیطی مختلف یا سبک زندگی نادرست شل شده و چربی‌های زیرپوستی را از دست می‌دهد. این عامل باعث ایجاد افتادگی در برخی نواحی نظیر کناره چشم‌ها یا گوشه لب‌ها و بینی شده یا به صورت پوست اضافه در ناحیه غبغب بروز پیدا کند. زمانی که این اتفاق برای چهره شما رخ می‌دهد، با استفاده از انواع روش‌های لیفت صورت می‌توانید پوست خود را بالا کشیده و حالت چهره خود را حفظ کنید. تشخیص دقیق اینکه چه روشی برای برطرف کردن افتادگی‌های صورت شما بهتر خواهد بود، به تشخیص پزشک بستگی دارد.

هیچ‌یک از روش‌های لیفت صورت بدون جراحی نیازی به بیهوشی ندارند. در این روش‌ها پزشک در صورت نیاز از بیحس‌کننده‌های موضعی استفاده می‌کند که اثرات آن معمولاً پس از مدتی کوتاه برطرف خواهد شد. عوارض این روش‌ها بسیار کمتر بوده و دوره نقاهت ندارند. در واقع در همه موارد بیمار پس از جلسه درمان می‌تواند به کارها و فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد. به همین دلیل پزشکان حتی‌الامکان روش‌های لیفت صورت با جراحی را توصیه نمی‌کنند. مگر آنکه آسیب‌ها آنقدر زیاد باشد که نتوان با هیچ ‌یک از روش‌های بدون جراحی آنها را درمان کرد.

امروزه روشهای متعددی برای درمان افتادگی پوست در کلینیک های تخصصی پوست قابل انجام است که بسیاری از آنها بدون نیاز به جراحی بوده و به صورت سرپایی انجام می‌شود. دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست در اصفهان با توجه به شرایط سنی، میزان آسیب، ناحیه تحت درمان، نوع پوست و … مناسب‌ترین روش را به شما توصیه می‌کنند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حاصل فرمایید.

علل افتادگی صورت

به ‌طور کلی دلایل افتادگی و شل شدن پوست صورت عبارتند از:

مزایای رفع افتادگی صورت بدون جراحی

رفع افتادگی صورت بدون جراحی

روش های رفع افتادگی صورت بدون جراحی

هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی است که به‌عنوان یک روش لیفت صورت بدون جراحی شناخته می‌شود و به کمک آن، پوست صورت، کشیده و سفت می‌گردد. روش هایفوتراپی با استفاده از تکنولوژی اولتراسوند (امواج فراصوت) شلی و افتادگی در حد متوسط پوست صورت و گردن را رفع می‌کند و نسبت به درمان با لیزر به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و به حدی در پوست نفوذ می‌کند تا تولید کلاژن جدید تحریک شود. هایفوتراپی تنها به یک دوره درمان نیاز دارد و پس از انجام درمان هیچ دوره‌ی بهبودی یا نقاهتی ندارد.

تزریق بوتاکس

روش لیفت صورت با تزریق بوتاکس روشی برای سفت کردن پوست است که در آن به‌طور نوآورانه از بوتاکس استفاده می‌شود. مقداری از بوتاکس رقیق‌شده به ناحیه‌ی داخل جلدی (در زیر پوست) تزریق می‌شود تا با تحریک کلاژن و سفت کردن پوست، موجب طبیعی به نظر رسیدن تأثیر لیفت صورت گردد. با تزریق مستقیم بوتاکس به زیر پوست (و نه ماهیچه) روزنه‌های پوست بسته و اندازه‌ی آنها کوچک‌تر شده در نتیجه سطح پوست سفت و کشیده می‌شود که این اثر تا چندین ماه دوام دارد. پس از یک‌بار تزریق بوتاکس، نتایج به‌طور متوسط 3 تا 6 ماه دوام دارد و با تکرار درمان، نتایج برای مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند.

تزریق چربی

در این روش، پزشک با برداشتن چربی بخشی از بدن آن را به صورت فرد تزریق می کند. تزریق چربی به بخش کوچکی از صورت با بیحسی موضعی انجام می گیرد و در صورت تزریق به بخش های کلی تر، بیحسی عمومی انجام می شود. این چربی اضافه معمولاً از بخش هایی مانند شکم، ران و باسن برداشته می شود. پس از برداشت چربی، سلول های آسیب دیده و سالم از هم جدا می شوند تا چربی مورد نظر آماده تزریق شود. بنا بر نظر پزشک و میزان چربی از دست داده پوست، تزریق چربی انجام می شود. در این روش تزریق، به دلیل این که چربی از خود بدن گرفته می شود، کمترین میزان آلرژی و حساسیت نیز در فرد به وجود می آید.

تزریق ژل یا فیلر

تزریق فیلر یکی از روش های درمانی مناسبی است که به بازگردانی حجم نواحی از بین رفته بسیار کمک می کند. مواد تشکیل دهنده در فیلر از بافت پوست انسان نیز است و به این دلیل سازگاری زیادی با پوست انسان دارد. تزریق ژل علاوه بر اینکه برای همه نواحی صورت قابل استفاده است.

آر اف

آر اف ، از روش‌های مؤثر لیفت صورت بدون جراحی است که در آن از امواج رادیویی برای جوانسازی پوست استفاده می شود. آر اف دارای طول موج بیشتری نسبت به نور مرئی است و با تولید گرما در لایه‌های میانی پوست، کلاژن سازی توسط پوست را تحریک می‌کند. این امواج رادیویی، به لایه‌های سطحی پوست آسیبی وارد نمی‌کنند و کاملاً بی ضرر هستند. دستگاه آر اف از سوزن‌های ریز عایق شده با روکش طلا ساخته شده است که باعث هدایت امواج رادیویی به لایه‌های میانی پوست می‌شود. استفاده از این سوزن‌ها درد خاصی را به وجود نمی آورد و عوارض آن مانند قرمزی، تورم و جای سوزن، چند روز بعد، از بین می رود.

کاندید مناسب درمان افتادگی صورت بدون جراحی

افرادی که می خواهند لیفت صورت را برای کشیدن پوست صورت انجام دهند باید سلامت جسمانی داشته باشند. افرادی که سیگاری هستند ممکن است بعد از انجام لیفت صورت برای بازسازی و ریکاوری دچار مشکلاتی شوند. بنابراین در صورتی که سیگار می کشید یا سابقه سیگار کشیدن دارید لازم است در مورد آن با پزشک خود صحبت کنید.

ماندگاری رفع افتادگی صورت بدون جراحی

ماندگاری لیفت صورت بدون جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یعنی با توجه به پارامترهای موجود میزان ماندگاری در یک فرد می تواند کمتر و یا بیشتر باشد. از جمله این فاکتورها می توان موارد زیر را نام برد:

  1. سن
  2. سلامت عمومی فرد
  3. چگونگی سبک زندگی
  4. رژیم غذایی فرد
  5. میزان کلاژن های موجود در پوست

گزینه های ذکرشده به نوبه خود می توانند باعث افزایش و یا ماندگاری این روش شوند؛ ولی اگر بخواهیم بدون در نظر گرفتن این گزینه ها، میزان ماندگاری را بگوییم، می توان اینطور بیان داشت که حداقل ماندگاری 6 ماه و حداکثر آن 3 سال می باشد.

هزینه درمان افتادگی صورت بدون جراحی

هزینه این روش ها بنا بر مهارت پزشک، نوع روش، میزان چین و چروک، نیاز بیمار، مواد مصرفی و نوع دستگاه متفاوت است.

عوارض جانبی درمان افتادگی صورت بدون جراحی

برخی از افراد دچار تغییر رنگ بسیار کم در پوست خود می‌شوند که البته ظرف چند هفته برطرف می‌شود. در موارد نادری، برخی از بیماران دچار تورم پوست می‌شوند.

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که در کلینیک های تخصصی پوست صورت می‌گیرد؛ تزریق بوتاکس است. این عمل با استفاده از موادی مانند بوتاکس دیسپورت و مصپورت برای رفع خطوط اخم، پیشانی، کنار چشم و ... در مطب دکتر عندلیب متخصص پوست و مو در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پروانه اصلانی [ 1401-10-23 ]
سلام من چروک صورت وافتادگی پوست صورت دارم

توران مهدوی [ 1401-09-15 ]
سلام لیفت صورت بدون جراحی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان ریزش مو با فیناسترایددرمان ریزش مو با فیناستراید

ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه زمانی رخ میدهد که هورمونی به نام DHT (دی هیدروتستوسترون) از رسیدن مواد مغذی حیاتی مورد نیاز فولیکولها به آنها جلوگیری میکند و سبب تضعیف فولیکول موها و در نهایت ریزش موها میگردد؛ اما فیناستراید مانع از تولید DHT شده و از این طریق از فولیکولهای مو محافظت میکند. ... ادامه مطلب

آیا اندولیفت در درمان جای جوش اثر دارد؟آیا اندولیفت در درمان جای جوش اثر دارد؟

اندولیفت یکی از بهترین روش های لیزری برای درمان جای جوش است که به سرعت نتایج آن قابل مشاهده است. ... ادامه مطلب

تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان می شود؟تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال یک عفونت ویروسی است که به صورت زخم اولیه موضعی با تمایل به بهبودی و عود مجدد موضعی تظاهر می کند.عامل عفونی آن هرپس سیمپلکس نوع ۱ و ۲ می باشد . هر دو نوع این ویروسها می توانند آلودگی مجاری تناسلی یا مخاط دهان را باعث گردند . ... ادامه مطلب

ترک پوستی یا استریا چیست و چگونه درمان میشود؟ترک پوستی یا استریا چیست و چگونه درمان میشود؟

ترک‌ پوستی که با نام استریا نیز شناخته می‌ شوند، معمولاً ترک‌ های پوستی قرمز و یا مایل به سفید هستند و بر روی نقاط خاصی از بدن ایجاد می‌ شوند. برخی تغییرات ناگهانی در بدن مانند افزایش وزن، موجب کشیدگی پوست می‌ شوند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465