جوانسازی پوست با پی ار پی صورت | هزینه پی آر پی صورت در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / پی آر پی (PRP) صورت چیست و چه عوارضی دارد؟

پی آر پی (PRP) صورت چیست و چه عوارضی دارد؟

گذر زمان به ‌مرور شادابی چهره را می‌گیرد و چین‌ و چروک‌ ها، خطوط ریز و حتی لکه ‌هایی به پوست اضافه می‌کند. این موضوع ممکن است زیبایی صورت را تحت تأثیر قرار دهد و از اعتماد به‌ نفس فرد بکاهد. از همین رو در روش‌های زیادی برای کند کردن روند پیری پوست و حتی برگرداندن جوانی به آن ایجاد شده است. پی آر پی PRP مخفف کلمه (PLASMA RICH PLATELET) یعنی پلاسمای غنی شده از پلاکت است. پلاکتها حاوی پروتئینها و فاکتورهای رشد مهمی هستند که عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافتها میباشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

در واقع پلاکتها در محل آسیب دیده، این فاکتورهای رشد را آزاد میکنند و ادامه مسیر ترمیم با این عوامل تسریع میشود. در این پروسه زایش سلولی و بازسازی و جوانسازی سلولها تسریع پیدا میکند و در سنین بالاتر، باعث افزایش شادابی و طراوت پوستی میشود.

پی آر پی صورت چیست؟

پی آر پی صورت، برای جوانسازی پوست کاربرد دارد. پزشکان متخصص از خون افراد برای تهیه پلاسمای غنی از پلاکت استفاده می کنند و سپس آن را به بخش های آسیب دیده و مورد نیاز پوست آنها تزریق می کنند. پلاسمای غنی از پلاکت تأثیر فوق العاده خوبی بر جوانسازی پوست دارد و می تواند به لیفت پوست صورت نیز کمک زیادی کند.

کاربرد پی آر پی صورت

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می‌‌تواند به درمان تعداد زیادی از مشکلات زیبایی در نقاط مختلف صورت بپردازد که درمان آن به کمک سایر روش‌های غیر تهاجمی دشوار است. برخی از رایج‌ترین کاربردهای پلاسمای غنی از پلاکت به شرح زیر می‌‌باشد:

پی آر پی پوست صورت

مزایای تزریق پی آر پی صورت

نحوه تزریق پی آر پی صورت

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یک روش ساده و ایمن محسوب می‌شود:

مراقبت های قبل و بعد پی آر پی

محدودیت های تزریق پی آر پی

برخی از افراد به دلیل شرایط جسمانی و سلامتی خود نمی توانند از مزایای تزریق پی آر پی بهره مند شوند. این افراد عبارتند از اشخاصی که به شرایط زیر مبتلا هستند:

  1. سندرم نقص عملکرد پلاکتی
  2. مصرف داروهای ضد انعقاد
  3. ناپایداری همودینامیکالی
  4. نقص ایمنی
  5. به بیماری هایی مانند انواع سرطان به خصوص سرطان پوست مبتلا هستند.
  6. بیماری های مزمن مثل دیابت درمان نشده

ماندگاری پی آر پی صورت

مدت زمان ماندگاری پی آر پی صورت تا حد بسیار زیادی به شرایط بدنی خود شما و رعایت مراقبت های قبل و بعد از آن بستگی دارد. به طور کلی، می توانید انتظار داشته باشید که این روش بین 1 سال تا نهایتاً 18 ماه ماندگاری داشته باشد.

هزینه پی آر پی صورت

به طور کلی هزینه پی آر پی به صورت به عوامل متعددی از جمله میزان مهارت و تجربه پزشک، محل انجام تزریق و تجهیزات و مواد مصرفی کلینیک یا بیمارستان و … بستگی دارد.

عوارض پی آر پی

کبودی، تورم، التهاب و قرمزی متداول‌ترین اثرات جانبی این روش درمانی هستند. این اثرات معمولاً بلافاصله پس از پروسه درمان ظاهر می‌شوند و طی 4 تا 6 روز از بین خواهند رفت. از آنجا که پی آر پی از خون خودتان گرفته می‌شود، احتمال عفونت یا آلودگی کاهش می یابد. در موارد نادری عفونت و زخم نیز گزارش شده است.

اگر می خواهید اطلاعاتی درباره اگزما به دست آورید ؛ کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :میرزایی [ 1402-08-11 ]
میش هطفا هزینه پی آر پی صورت رو بفرمایید آیا نیاز به بستری شدن هست یا اینکه دورا ن نقاهت طولانی داره ؟ و اینکه پوست حالت قرمزی و متورم داره یا نه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی زنانبیماریهای پوستی دستگاه تناسلی زنان

دستگاه تناسلی زنان ممکن است به دلایل مختلفی دچار عفونت‌ ها و مشکلات تناسلی شود که لازم است بانوان نکاتی را رعایت کرده تا بتوانند به سلامتی و بهداشت خود کمک کنند. درمان این بیماری‌ ها بر اساس باکتریایی یا ویروسی بودن آنها متفاوت است. ... ادامه مطلب

مزایای ترمیا نانو ابلیتیو در لیفت و جوانسازی پوستمزایای ترمیا نانو ابلیتیو در لیفت و جوانسازی پوست

با افزایش سن، سلول ها کلاژن کمتری تولید می کنند که منجر به افتادگی صورت و چین و چروک پوست میشوند. شل شدن پوست زمانی اتفاق می افتد که کمیت و کیفیت کلاژن شما شروع به کاهش می کند. یکی از روشهای جوانسازی و لیفت پوست با دستگاه ترمیا که نوعی آر اف فرکشنال است، امکان پذیر است. ... ادامه مطلب

اندولیفت، روشی مؤثر در جوانسازی پوستاندولیفت، روشی مؤثر در جوانسازی پوست

یکی از جدیدترین روش های جوانسازی، لیزر اندولیفت است که یک روش غیر تهاجمی زیبایی است. در اندولیفت از امواج لیزر کمک گرفته شده است تا متقاضی بتواند چی ... ادامه مطلب

پی آر پی (PRP) صورت چیست و چه عوارضی دارد؟پی آر پی (PRP) صورت چیست و چه عوارضی دارد؟

پی آر پی صورت، برای جوانسازی پوست کاربرد دارد. پزشکان متخصص از خون افراد برای تهیه پلاسمای غنی از پلاکت استفاده می کنند و سپس آن را به بخش های آسیب دی ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465