بهترین روش کلاژن سازی پوست صورت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آر اف فرکشنال / بهترین روشهای جوانسازی پوست

بهترین روشهای جوانسازی پوست

با افزایش سن، به ‌اندازه‌ ی کافی کلاژن و الاستین ساخته نمی‌شود. این دو ماده بر روی زیبایی و جوانی پوست بسیار مؤثر و از مواد تشکیل دهنده‌ی بافت آن هستند. علاوه بر این‌ مواردی مانند عدم رسیدگی کافی به پوست در دوران جوانی، استرس، مصرف مواد مخدر و نور آفتاب باعث تخریب پوست می‌شوند. جوانسازی پوست یکی از انواع درمان‌های زیبایی برای بازگرداندن شادابی جوانی به پوست صورت است. جوانسازی پوست صورت می‌تواند تقارن را به صورت بازگرداند و حتی می‌توان به صورت موضعی برای درمان چین‌ وچروک‌ها، شل شدگی و افتادگی پوست و جای زخم‌ها اقدام کرد. از بهترین روشهای جوانسازی پوست، آر اف فرکشنال ، هایفوتراپی و لیزرco2 است. آر اف فرکشنال یکی از دستگاه‌هایی است که به منظور زیبایی و رفع ایرادات پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این دستگاه از لیزر RF جهت جوانسازی پوست استفاده می‌شود و به شکلی مطلوب بر روی پوست اثرگذار است. این روش به عنوان یکی از شیوه‌های کم تهاجمی شناخته می‌شود که برای انواع پوست در سنین مختلف کاربرد دارد. لیزر CO2 فرکشنال یکی از معروف‌ ترین لیزرها در پزشکی است. از این دستگاه می‌توان برای لیفت صورت، لایه برداری عمیق پوست و درمان جای زخم‌های عمیق‌ تر استفاده کرد. هایفوتراپی (درمان با هایفو) یا اولتراسوند متمرکز، یک روش درمانی غیرتهاجمی می‌گردد که برای لیفت پوست به‌ ویژه در نواحی صورت، غبغب، گردن، پیشانی و سینه استفاده می‌شود. در روش هایفوتراپی با استفاده از امواج متمرکز اولتراسوند (ماوراء صوت)، به مرور پوستی که شل شده، سفت و کشیده شده و مجدداً قوام خود را بازمی‌یابد.

عوامل آسیب زای پوست

بهترین روشهای جوانسازی پوست

علائم آسیب پوست

  1. وجود لکه‌های تیره بر روی پوست در قسمت صورت، پشت دست و بازو‌ها
  2. نازک شدن پوست صورت و دست‌ها و به دنبال آن بروز چین و چروک در آن
  3. خشکی پوست و خارش بیش از حد
  4. شل شدن و افتادگی پوست

کاربرد آر اف فرکشنال

نحوه جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال

عوارض جانبی آر اف فرکشنال

لیزر فرکشنال به طور کلی عارضه خاصی که دائمی بوده و نگران کننده باشد ندارد، اگرچه پس از انجام لیزر قرمزی و تورم و نقاط تیره رنگ روی پوست برای دو تا سه هفته باقی می ماند؛ اما این نشانه ها ناشی از عملکرد درست لیزر فرکشنال است و به مرور برطرف شده و پوست تازه رخ می نماید. بیشتر بیماران تنها حس داغ شدن پوست در اثر لیزر را گزارش می‌کنند.

کاربردهای لیزر CO2

  1. درمان آسیب‌های ناشی از آفتاب
  2. درمان پیری پوست
  3. از بین بردن ضایعاتپوستی مانند زگیل و خال پوستی
  4. درمان لکه‌های مقاوم به درمان‌های دیگر
  5. لایه برداری‌های عمیق پوست
  6. لیفت و جوانسازی پوست صورت

نحوه جوانسازی پوست با لیزر co2

برای جوانسازی با لیزر CO2 فرکشنال از بیحسی موضعی استفاده می‌کنند؛ زیرا در آن واحد نقاطی با حداکثر اندازه‌ی ۱ میلی‌متر از پوست مورد هدف لیزر قرار می‌گیرند، احساس درد یا ناراحتی نخواهید داشت. در طول جلسه اشعه‌ی لیزر به پوست شما تابیده شده و لایه‌ای از سطح پوست شما برداشت می‌شود. همزمان لیزر به لایه‌های زیرین نفوذ کرده و باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود.

عوارض جانبی لیزر co2

کاربردهای هایفوتراپی

نحوه انجام هایفوتراپی

پزشک، قبل از هر چیزی قسمت مورد نظر را کاملاً پاکسازی می‌کند و سپس دستگاه هایفو روی پوست شما قرار داده می‌شود. نمایشگر فراصوت روی صفحه اطلاعات را نشان می‌دهد و باعث می‌شود که تنظیمات درستی را برای دستگاه اعمال کند و انرژی فراصوت به قسمت مورد نظر انتقال داده می‌شود که ممکن است بین 30 تا 90 دقیقه طول بکشد. سپس دستگاه را از روی صورت برداشته می‌شود و اگر درمان بیشتری مورد نیاز باشد حتماً باید پزشک برای شما برنامه‌ریزی کند.

عوارض هایفوتراپی

به طور کلی شواهد نشان می‌دهد که هایفوتراپی صورت عوارض جانبی کمی دارد، اگرچه برخی از افراد ممکن است بلافاصله بعد از عمل درد و ناراحتی را تجربه کنند؛ اما هیچ عارضه جانبی جدی در درمان وجود ندارد. ممکن است عوارض زیر به‌طور موقتی مشاهده شوند که پس از چند ساعت از بین می‌روند:

  1. تورم
  2. بی‌ حسی
  3. سرخی
  4. کبودی

هزینه جوانسازی پوست

هزینه انجام فرایند های جوانسازی و لایه ‌برداری پوست ، متغیر است. هزینه دستمزد پزشک بر اساس میزان تجربه وی متفاوت بوده، نوع فرایند به کار برده شده و محل جغرافیایی مطب پزشک نیز از فاکتورهای تعیین‌کننده در میزان هزینه هر فرایند است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لعیا مرادی [ 1402-07-30 ]
من پوستم خیلی افتاده شده بود ولی لیفت نخ انجام دادم و واقعا راضی بودم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت جوش خفیف، متوسط و شدید چیست؟تفاوت جوش خفیف، متوسط و شدید چیست؟

جوش هنگامی ایجاد میشود که غدد چربی متصل به فولیکول مو در زمان بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی تحریک می‌ شوند. سبوم (غدد میکروسکوپی) ماده ای طبیعی است که پوست را چرب نگه می‌ دارد و از آن محافظت می‌ کند. ... ادامه مطلب

پیلینگ صورت چیست؟پیلینگ صورت چیست؟

به فرایندی که پوست با کمک محلول‌ های شیمیایی لایه برداری شود، پیلینگ صورت می‌ گویند. در واقع در این فرایند که نوعی فیشیال صورت محسوب می شود، لایه آسیب دیده پوست برداشته می‌ شود. این روش نسبت به سایر روش‌ های لایه برداری، آسیب بسیار کمی به پوست می‌ زند و در مدت زمان کمی مشکلات پوست را ازبین ببرد ... ادامه مطلب

چند جلسه مزوتراپی برای تقویت مو لازم است؟چند جلسه مزوتراپی برای تقویت مو لازم است؟

مطالعات نشان می دهد که مزوتراپی مو برای تقویت موی سر بسیار موفق عمل کرده است چرا که در این روش مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز برای رشد و تقویت مو ... ادامه مطلب

مزوتراپی صورت روشی موثر جهت رفع چین و چروک و جوانسازی پوستمزوتراپی صورت روشی موثر جهت رفع چین و چروک و جوانسازی پوست

چین و چروک پوست خطوطی عمیق یا سطحی هستند که روی پوست تشکیل می شوند. این خطوط گاهی آنقدر عمیق هستند که چاله یا شکافی در سطح پوست ایجاد می کنند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465