کاربرد لیزر IPL برای درمان اسکار آکنه
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / اسکار و آکنه / تأثیر دستگاه آی پی ال در درمان جای جوش

تأثیر دستگاه آی پی ال در درمان جای جوش

جای جوش زمانی ایجاد می‌شود که جوش ها به قدری در عمق لایه‌های پوستی نفوذ می‌کنند که باعث صدمه زدن به این لایه‌های داخلی می‌شوند. عوامل مختلفی باعث می‌شود که جای جوش بر روی صورت باقی بماند و هرکدام از این عوامل ممکن است باعث شود، جای جوش عمیق‌تر و وسیع‌تر شکل بگیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

آی پی ال، دستگاه های Light Base هستند که به دلیل ارائه طول‌موج‌های گوناگون، کاربردهای متفاوتی در پوست و زیبایی را از جمله درمان اسکار آکنه دارند. این دستگاه، طیفی از طول موج‌ها را از 1200-400 نانومتر تولید می‌کند. تکنولوژی به کار رفته در دستگاه آی پی ال intense pulse light یعنی سیستم‌های نور متراکم پالسی است. در اصل فلش لامپ‌های زنون هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می‌کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می‌توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را به دست آورد. متخصص ،جهت ترمیم جای جوش ، با توجه به عمق اسکارهای موجود در صورت، دستگاه IPL را تنظیم کرده، حرارت کنترل شده و استانداردی را به لایه ی دوم پوست (درم) انتقال می دهد، در این فرآیند کلاژن سازی جدید تحریک و رشته های کلاژن های قدیمی نیز بازسازی و ترمیم می شوند، در نتیجه تأثیر روش IPL را بر روی لایه ی سطحی پوست (اپیدرم) مشاهده خواهیم کرد.

کاربرد لیزر IPL برای درمان اسکار آکنه

آی پی ال، درمانی مؤثر برای هدف قرار دادن سلول‌های رنگدانه‌ای است که پس از ناپدید شدن ضایعات پوستی فعال مانند جوش باقی مانده است. پالس کوتاهی از نور شدید در جلسه درمان با آی پی ال از اپلیکاتور به سمت پوست برای درمان جای جوش تابانده می‌شود. طول موج معین انتخاب می‌شود تا سلول‌های رنگدانه‌ای جای جوش تخریب شود. لکه‌های قرمز و قهوه‌ای روی پوست پس از چند جلسه درمان با آی پی ال به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد.

مزایای IPL

روش انجام IPL

به منظور استفاده از دستگاه آی پی ال، ابتدا ناحیه‌ای که قرار است در معرض پرتوهای آی پی ال قرار گیرد، تمیز می‌شود. سپس یک ژل خنک‌کننده بر روی پوست شما گذاشته می‌شود. حال پرتوهای نوری از دستگاه آی پی ال بر روی پوست شما تابانده می‌شوند. در طول درمان به کمک آی پی ال، شما باید از عینک محافظ برای محافظت از چشم‌های خود استفاده کنید.

آی پی ال برای جای جوش

آمادگی برای لیزر IPL

قبل از انجام روش آی پی ال شما باید از موارد زیر خودداری کنید:

تعداد جلسات لیزر IPL برای درمان اسکار آکنه

درمان جای جوش در هر فرد با توجه به عمق اسکارهای ایجاد شده به کمک روش IPL، به تعداد جلسات درمانی متفاوتی نیاز خواهد داشت که هر جلسه بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید.

کاندید نامناسب IPL

اگر افراد در هر یک از شرایط زیر قرار داشته باشند، کاندید مناسبی برای درمان با آی پی ال محسوب نمی‌شوند:

عوارض جانبی IPL

اگر افراد بی تجربه از این دستگاه استفاده کنند، امکان آسیب به پوست، سوختگی‌ های شدید وجود داشته و قرمزی و التهاب بیشتری ایجاد خواهد شد؛ اما اگر این دستگاه زیر نظر مستقیم پزشک انجام شود، روش ایمنی خواهد بود و عوارض جانبی موقتی چون التهاب و قرمزی پوست، خارش و درد به همراه خواهد داشت که پس از گذشت مدت زمانی این عوارض از بین خواهد رفت.

هندپیس لیزر کوترا یکی از تجهیزات پیشرفته کلینیک تخصصی پوست دکتر فاطمه عندلیب در اصفهان می باشد که با کاربردهای فراون و عوارض حداقلی، در رفع موهای زائد و برخی از مشکلات پوستی موثر خواهد بود. شما می توانید جهت دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر از این مرکز با شماره تلفن 36260819-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سروناز [ 1402-08-02 ]
برای درمان جای جوش ها سابسیژن بهتره یا آی پی ال ؟ آیا بستگی به پوست داره ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع رنگدانه های پوستی با لیزر درمانیرفع رنگدانه های پوستی با لیزر درمانی

رنگدانه ملانین به پوست رنگ می دهد. رنگدانه ملانین توسط سلول های پوستی تخصصی به نام ملانوسیت ساخته می شود. هنگامی که ملانوسیت ها آسیب می بینند یا قادر ... ادامه مطلب

راه های رفع و از بین بردن غبغب بدون جراحیراه های رفع و از بین بردن غبغب بدون جراحی

چندین گزینه برای درمان غبغب یا کاهش افتادگی آن وجود دارد. روش‌ های جراحی، مانند لیفت گردن، می‌ توانند پوست شما را سفت کرده و آن را کمتر شل به نظر برساند. روشهای غیرجراحی مانند ترماژ، لیزر و لایه برداری می­توانند ترکیب کلاژن پوست شما را تغییر دهند. ... ادامه مطلب

نحوه سفيد سازی بیکینی با ليزر اندولیفت چگونه است؟نحوه سفيد سازی بیکینی با ليزر اندولیفت چگونه است؟

تیرگی ناحیه تناسلی در برخی افراد منجر به خجالت زدگی و کاهش اعتماد به نفس در شده است. اما روشهای زیادی برای واژینال وایتنینگ ارائه شده است که لیزر اندولیفت یکی از آنها است که از امواج لیزر کمک گرفته میشود تا با استفاده از آن تیرگی بیکینی برطرف شود. ... ادامه مطلب

جلوگیری (پیشگیری) از چروک صورتجلوگیری (پیشگیری) از چروک صورت

چین و چروک پوست، خطوطی عمیق یا سطحی هستند که روی پوست تشکیل می‌ شوند. تشکیل چین و چروک روی پوست، بخشی از روند طبیعی افزایش سن در بدن است. در واقع، تغییرات سلولی ایجاد شده در اثر گذر عمر باعث ایجاد این خطوط روی پوست می‌ شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465