درمان تیرگی و سیاهی زیر چشم | متخصص پوست در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / علت سیاهی زیر چشم روشهای درمان آن چیست؟

علت سیاهی زیر چشم روشهای درمان آن چیست؟

چشم ها به عنوان نقطه مرکزی نه تنها در تجلی چهره فرد برای بیان احساسات، بلکه در تعریف زیبایی، سلامتی و شادابی فرد بیشتر از هر عضو صورت مؤثر هستند. یکی از عوامل شایع اما مهمی که تأثیر مستقیمی روی شادابی و جوانی صورت فرد می گذارد، تیرگی زیر چشم است. زمانی که به هر علتی میزان ملانین تولید شده در پوست اطراف چشم بیشتر شود، باعث تیره تر دیده شدن پوست اطراف چشم می شود. همچنین هر عامل فیزیولوژیکی که باعث دیلاته شدن (گشاد شدن) عروق نواحی اطراف چشم شود، باعث ایجاد تیرگی زیر چشم می گردد.

آنچه در این مطلب میخوانید

تیرگی زیر چشم باعث می شود فرد احساس کند خسته، پیر و یا ناسالم به نظر می رسد، از همین جهت این مسئله در بحث زیبایی شناسی بسیار حائز اهمیت است. با پیشرفت علم پزشکی روش های درمانی بسیاری برای رفع سیاهی و گودی دور چشم ایجاد شده است که باعث بازگشت طراوت و زیبایی به پوست می شود. متناسب با عامل به وجود آورنده‌ی سیاهی و شدت آن، روش‌‌های درمانی زیادی وجودی دارد که مؤثر هستند و تیرگی زیر چشم را از بین می‌برند.

علت سیاهی زیر چشم چیست؟

در حالت نرمال به صورت مدام، گردش خون در قسمت زیر چشم انجام شده و اکسیژن و مواد مورد نیاز به سلول های پوستی می رسد و در نتیجه همواره پوستی شاداب و روشن خواهیم داشت. بنابراین اگر هر عاملی به نحوی گردش خون در این ناحیه را دچار اختلال کند سبب بروز این عارضه پوستی و همچنین چروک خواهد شد.

روشهای درمان سیاهی زیر چشم

شما با هر نوع پوست و سنی می توانید از درمان های کلینیکی برای برطرف کردن سیاهی زیر چشمان خود استفاده کنید.

بسته به طول موج، اشعه و تابش، لیزر ها با سوق دادن شدت کم یا زیاد نور به یک ناحیه ی مشخص می توانند در درمان تیرگی زیر چشم ها مؤثر باشند. این روش مطمئن و راحت در مدت زمان کمی حلقه های سیاه زیر چشمانتان را محو می کند. انواع مختلفی از لیزر درمانی برای بهبود سیاهی دور چشم ناشی از دلایل گفته شده کاربرد دارند که در دو دسته ی زیر قرار می گیرند:

در این روش، لیزر، لایه ی خارجی پوست را که حاوی ملانین اضافی است بر می دارد و رگ های خونی در لایه های زیرین پوست را برای جریان یافتن خون تحریک می کند. لیزر فرکشنال CO2 و لیزر گارنت دسته قرار می گیرند.

علت سیاهی زیر چشم

در این روش، لیزر پوست را تحریک به تولید بیشتر کلاژن می کند تا بافت محکم تری داشته باشد. لیزر پالس، لیزر کیوسوئیچ و لیزر فرکشنال در این دسته قرار می گیرند. این دسته از لیزرها دارای مزیتی نسبت به دسته ی قبل هستند و آن اینکه اثرات جانبی کمتری دارند. با توجه به نوع تیرگی اطراف چشم ها که ممکن است رنگدانه ای، عروقی یا ترکیبی باشند، پزشک شما روش مناسب لیزر درمانی را تعیین می کند.

این درمان، همانطور که از نامش پیدا است بر پایه ی استفاده از گاز کربن دی اکسید است. کربوکسی تراپی در دسته ی درمان های غیر جراحی قرار می گیرد و با تزریق انجام می شود. این امر به بهبود سریع و نتیجه گیری در اسرع وقت منجر می شود. روش درمان به این صورت است که پزشک سرنگ حاوی گاز کربن دی اکسید را به ناحیه ی مورد نظر وارد می کند و با انجام تزریق، محتویات سرنگ در زیر پوست جریان می یابند. ناحیه ی تحت درمان به دلیل قرار گیری در معرض اکسیژن بیشتر، سموم را سریع تر خارج می کند و به کلاژن سازی بیشتر تحریک می شود و در نتیجه دارای پوست سالم تری خواهید بود.

هدف از تزریق فیلر زیر چشم، روشن شدن و پر شدن ناحیه اشک یا همان زیر چشم ها است که کمک می کند میزان چین و چروک ها و سیاهی زیر چشم به حداقل برسد. جهت تزریق فیلر زیر چشم، ابتدا نواحی که قرار فیلر تزریق شود، علامت گذاری و با مایع تمیز کننده، استریل می شوند. معمولا از کرم بی حس کننده در ناحیه استفاده می شود و چند دقیقه طول می کشد تا کرم جذب پوست شود و اثر کند. سپس، فیلر با استفاده از سوزن کوچک و ظریف و با دقت بالا، به ناحیه مورد نظر تزریق خواهد شد.

روش پلاسمای غنی‌شده با پلاکت یا پی آر پی (PRP) روشی بسیار خوب و طبیعی برای بهبود بافت پوست و سیاهی و تیرگی زیر چشم می‌باشد. از پلاسمای بدن خود شما به‌ عنوان سرچشمه و منبع برای تحریک بیشتر فرایند کلاژن سازی و بهبود شکل ظاهری پوست استفاده می‌شود. پلاسما حاوی پلاکت بسیار تغلیظ شده است پلاکت‌ها سلول‌های خاصی هستند که در التیام دادن جراحت و تولید سلول دخیل‌اند و حاوی فاکتورهای طبیعی رشد و سلول‌های بنیادی می‌باشند. روش پلاسمای غنی از پلاکت از طریق ضخیم کردن پوست زیر چشم به کاهش سیاهی دور چشم نیز کمک می‌کنند.

رادیوفرکانسی یک وسیله پزشکی تأیید شده است که می‌تواند پوست صورت و زیر چشم‌ها را بدون جراحی و دوره بهبودی سفت و خوش فرم کند. رادیوفرکوئنسی (RF) کلاژن‌ها را در لایه‌های زیرین پوست گرم می‌کند. این فرایند باعث سفت شدن آنی ساختارهای کلاژنی عمیق در پوست شده و بنابراین بلافاصله پس از درمان پوستی سفت‌تر خواهید داشت. انرژی گرمایی همچنین موجب تحریک تولید کلاژن می‌شود، بنابراین پوست به تدریج در طول زمان سفت‌تر شده و با جوان‌تر شدن ناحیه زیر چشم‌ها، سیاهی این ناحیه کاهش می‌یابد.
به منظور افزایش ایمنی، در طول درمان یک محافظ پلاستیکی در زیر پلک‌ها قرار داده می‌شود. در بالای چشم، پوست سفت‌شده و کاهش افتادگی ابروها به چشم‌ها ظاهری درخشان ‌تر و شاداب ‌تر می‌دهد. همچنین می‌توان از رادیوفرکانسی (آر اف) به منظور کاهش پف زیر چشم‌ها استفاده کرد. بیماران از بالا کشیده شدن چشم‌ها و صاف شدن پوست اطراف آن احساس رضایت خواهند داشت.

مزوتراپی روشی است که در آن ویتامین ‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان ‌ها و دیگر مواد فعال، مستقیم به درون لایه سوم پوست، یعنی مزودرم تزریق می‌شود. با این کار، مقدار کلاژن افزایش یافته و به‌ این ترتیب، رنگ پوست زیر چشم‌ها بهبود می‌یابد.

پس از انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین، چشم‌ها ظاهری جوان‌تر و سرحال پیدا می‌کنند و سیاهی دور چشم کمتر می‌گردد. برای انجام عمل، بریدگی‌های کوچکی در زیر خط مژه درجایی که از دید پنهان بماند ایجاد می‌شود . زمانی که چربی برداشته و فرم دهی مجدد انجام گرفت، پوست اضافی بریده می‌شود و عضلات زیر آن به سمت بالا و بیرون تثبیت می‌گردد تا از بافت‌ها برای سفت نگه‌داشتن طولانی‌مدت پلک پایین محافظت کنند. پوست به‌ وسیله‌ی بخیه‌ های بسیار ظریفی بسته می‌شود که یک هفته پس از جراحی یا خود به‌ خود جذب و یا آنها توسط جراح برداشته می‌شوند.

برای آنکه بدانید کربن تراپی یا کربن درمانی چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :فرشته مرادی [ 1402-08-11 ]
من پوستم سبزه هست و سیاهی دور چشمم هم زیاد یکی ذو بار ا مزوتراپی استفاده کردم فقط یه کم بهتر شد بهم پیشنهاد تزریق پی آر پی دادن آیا برای پوست من فایده داره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان ریزش مو با فیناسترایددرمان ریزش مو با فیناستراید

ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه زمانی رخ میدهد که هورمونی به نام DHT (دی هیدروتستوسترون) از رسیدن مواد مغذی حیاتی مورد نیاز فولیکولها به آنها جلوگیری میکند و سبب تضعیف فولیکول موها و در نهایت ریزش موها میگردد؛ اما فیناستراید مانع از تولید DHT شده و از این طریق از فولیکولهای مو محافظت میکند. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با هایفوتراپیجوانسازی پوست با هایفوتراپی

هایفو به واقع نوین‌ ترین سیستم جوانسازی با روشی مدرن برای افزایش محسوس اثرات درمان‌ های جوانسازی پوست (مانند تحریک تولید کلاژن، بازسازی لایه‌ های پوست) است که بدون نیاز به تزریق، برش و یا لیزر و همچنین بدون هیچ نیازی به دوره نقاهت اعمال اثر می‌ کند. ... ادامه مطلب

جوانسازی پشت دست با تزریق فیلرجوانسازی پشت دست با تزریق فیلر

یکی از روش‌ های جوانسازی پشت دست، تزریق فیلر می‌ باشد. مجموعه متنوعی از فیلرهای درمانی وجود دارد که به تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده و پزشکان آنها را به کار می‌ گیرند که در ادامه بدان میپردازیم. ... ادامه مطلب

مراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشممراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

تزریق بوتاکس از پدید آمدن خطوط بر روی پیشانی و دور چشم جلوگیری کرده و یا آنها را درمان می کند. به همین جهت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس مهم است . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465