کربن تراپی بیکینی چیست؟ | کاربرد کربن تراپی با لیزر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / دکترمتخصص پوست در اصفهان / کربن تراپی یا کربن درمانی چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

کربن تراپی یا کربن درمانی چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

با بالا رفتن سن، پوست صورت به تدریج دچار چین و چروک شده و این شرایط به خاطر عوامل ژنتیک، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، یا سیگار کشیدن ایجاد می‌شود. در واقع تشکیل چین و چروک با ایجاد تغییر در لایه‌های عمیق‌تر پوست و لایه درم، ضعیف شدن ساختارهای نگهدارنده و کاهش سطح کلاژن پوست ارتباط دارد. هر چند استفاده از کرم‌های موضعی، داروهای خوراکی و انتخاب رژیم غذایی سالم می‌تواند به آهسته شدن این فرآیند کمک کند، افراد دچار این مشکل می‌توانند از روش‌های مختلف برای درمان چین و چروک پوست همچون کربن تراپی با لیزر برای بازیابی ظاهر جوان و جذاب پوست خود استفاده نمایند. لیزر یک پرتوی نوری قوی است که از انرژی نوری خالص تشکیل شده و می‌تواند به دقت نواحی آسیب‌دیده پوست را لایه‌برداری کند. لیزر کربن پیل با انفجاری که روی پوست و در داخل منافذ باز پوست ایجاد می‌کند علاوه بر لایه برداری، سبب تحریک کلاژن سازی و ترميم منفذها در پوست هم می‌گردد؛ بنابراین فرایند جذب لیزر در لایه‌های پوست منجر به تسریع در روند بازسازی ساختار پوست می‌شود.

کربن تراپی صورت

کربن تراپی یا پیلینگ نرم، نوعی روش پاکسازی پوست است که کاملاً بدون درد می‌باشد. اگر به دنبال روشی هستید که به سرعت ظاهر پوست خود را بهبود بخشید، کربن تراپی می‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا نتایج مطلوب این روش بلافاصله پس از انجام قابل مشاهده است. این روش درمانی به‌ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند یا از جوش سر سیاه، منافذ باز پوست ، آکنه و کدورت پوست شکایت دارند، مفید واقع می‌شود.

کربن تراپی با لیزر

کربن تراپی با لیزر نوعی روش درمانی لیزری انقلابی است که کاملاً بدون درد بوده و تقریباً بلافاصله اثر می‌کند. در این نوع کربن تراپی لایه‌ای از کربن (زغال) مایع (کربن طبی یا کربن فعال) بر روی پوست مالیده می‌شود. این لایه کربنی به عمق منافذ پوست نفوذ می‌کند. نور لیزر به شدت جذب ذرات کربن می‌شود و وقتی اشعه لیزر از روی منطقه‌ای کربنی عبور داده می‌شود، کربن را تخریب می‌کند و همراه با از بین بردن آن سلول‌های مرده پوست، مواد زائد و چربی پوست را هم نابود می‌کند.

کربن تراپی برای لک صورت

کربن تراپی،روش درمانی است که با حذف لایه‌های سطحی و فرسوده و سلول‌های مرده پوست، سطح پوست را از نظر لک ‌های ناشی از آفتاب و عوامل محیطی دیگر هموار تر و یکنواخت ‌تر می نماید.

کربن تراپی یا کربن درمانی

کربن تراپی بیکینی چیست؟

یکی از اقداماتی که برای روشن کردن بیشتر واژن خانم ها انجام می شود کربن تراپی است.

خواص کربن تراپی صورت

کربن تراپی با لیزر چهار عمل اصلی انجام می‌دهد:

1- پاکسازی

کربن می‌تواند چربی و مواد زائد عمق منافذ پوست را جذب کرده و سپس لیزر ذرات کربن را نابود می‌کند و پوست تمیز می‌شود.

2- لایه‌برداری

با هدف قرار دادن کربن توسط لیزر، سلول‌های مرده پوست و جوش‌های سرسیاه هم از سطح پوست برداشته شده و لایه‌برداری انجام می‌شود. در این حالت پوست، شفاف‌تر شده و منافذ آن بسته می‌شوند.

3- از بین بردن جوش‌ها و کاهش چربی پوست

گرمایی که توسط پیلینگ کربن ایجاد می‌شود، باکتری‌های مولد جوش را از بین برده و سبب جمع شدن غدد چربی می‌شود. در نتیجه تولید چربی پوست را کاهش می‌دهد.

4- جوانسازی

در پیلینگ کربن، لایه‌های عمقی پوست نیز هدف قرار می‌گیرد و تولید کلاژن تحریک می‌شود.

مزایای کربن تراپی با لیزر

روش انجام کربن تراپی

روش انجام پیل کربن یا کربن تراپی به این شکل است که ابتدا ژلی از جنس کربن روی پوست قرار داده می‌شود. پس از حدود بیست دقیقه، وقتی ژل خوب خشک شد و وارد منافذ پوست گردید، توسط یک گاز مرطوب، لایه‌های سطحی کربن، پاک شده، بعد از آن لیزر انجام می‌شود. فرآیند برخورد اشعه لیزر با کربن در سطح پوست، باعث پاکسازی پوست و منافذ آن خواهد شد.

نکات قبل از انجام کربن تراپی

برای کربن تراپی به آمادگی خاصی نیاز ندارید؛ اما بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

اقدامات پس از کربن تراپی

موارد منع کربن تراپی با لیزر

  1. آکنه فعال
  2. بارداری
  3. ضعف سیستم ایمنی (دیابت کنترل نشده)
  4. پوست های تیره (تیپ پوستی ۵ و ۶)
  5. پوست خیلی خشک
  6. تب خال عود کننده
  7. مصرف بالای سیگار و قلیان چراکه ترمیم التهاب در این افراد به سختی صورت گرفته و شانس عوارض بیشتر می باشد.

عوارض لیزر کربن

کربن تراپی با به روزترین تکنولوژی موجود و با در نظر گرفتن ویژگی‌های انواع پوست، با یک طیف نرم به لایه برداری پوست می‌پردازد. از عوارض جانبی لیزر کربن پیل، قرمزی اندک و مختصر سوزن سوزن شدن تا چند ساعت پس از درمان ممکن است وجود داشته باشد است. برداشت موقت مو در منطقه تحت درمان ممکن است رخ دهد.

قیمت کربن تراپی

هزینه این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه قصد درمان چه آسیبی را دارید، یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. بعد از آن باید میزان و سطح آسیب و محل آن نیز بررسی شود. هرچه سطح لک، جای جوش ، کک‌ و مک و ... بیشتر باشد باید هزینه بیشتری بپردازد. علاوه بر آن اندازه عارضه نیز در تعیین هزینه مؤثر است. نوع پوست، سن، رنگ پوست، تعداد جلسات موردنیاز و زمان هر جلسه از مواردی است که در تعیین هزینه مؤثر خواهد بود.

سفيد كردن واژن با ليزر اندولیفت در اصفهان توسط دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست و مو، انجام می شود. شما می توانید جهت هماهنگی با مطب دکتر عندلیب از طریق تماس با شماره تلفن 36260819-031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :آوا همایونی [ 1402-07-18 ]
خواهر من کربن پیل یا همون لایه برداری رو انجام داد با لیزر پوستش خیلی تغییر کرد و روشن شد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کک و مک چیست؟ رهایی از کک و مککک و مک چیست؟ رهایی از کک و مک

یکی از روش های درمان کک و مک صورت و بدن، لیزر می باشد که معمولاً درمان کک و مک با لیزر درمانی موفقیت آمیز بوده و رضایت بیماران را در پی دارد. انواع متعددی از لیزرها وجود دارند که می توان از آنها برای کاهش یا رفع کامل کک و مک استفاده کرد. ... ادامه مطلب

پرطرفدارترین مدل های تزریق ژل لب کدامند؟پرطرفدارترین مدل های تزریق ژل لب کدامند؟

امروزه انواع فیلرها و ژل های هیالورونیک اسیدی به طور شایع در حجم دهی به لب ها و زیباسازی صورت به کار می روند. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر به شقیقه برای چه کسانی مناسب است؟تزریق فیلر به شقیقه برای چه کسانی مناسب است؟

گودی شقیقه ها درصورت، حتی روی افزایش چین و چروک نیز تأثیر می گذارد. این روند در دهه سوم زندگی آغاز شده و پس از چهل سالگی اوج می‌ گیرد. ... ادامه مطلب

برخی از کاربردهای اندولیفت که شاید ندانیدبرخی از کاربردهای اندولیفت که شاید ندانید

اندولیفت یک روش جدید برای برانگیختن بافت‌های عمیق پوست با استفاده از لیزر است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465