اثرات شگفت انگیز ترکیب دو روش هایفوتراپی و آر اف فرکشنال
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آر اف فرکشنال / آیا می توان آر اف و هایفو را با هم ترکیب کرد؟

آیا می توان آر اف و هایفو را با هم ترکیب کرد؟

با استقبال زیاد افراد از زیباسازی و جوانسازی پوست در طی این چند سال اخیر روش‌های جوانسازی و زیبایی نیز بسیار متنوع شده اند که روش هر کدام، میزان تأثیر گذاری و همچنین ماندگاری مختلفی دارد. در حال حاضر هایفوتراپی و آر اف فرکشنال دو روش جوانسازی بسیار محبوب و پر طرفدار است. هایفوتراپی با دستگاهی به نام Hifu انجام می‌شود. این دستگاه با وارد کردن پرتوهای اولتراسوند به چند سطح رویی پوست (اپیدرم، درم و هیپودرم) باعث کلاژن سازی پوست می‌شود. استفاده از دستگاه هایفوتراپی هیچ صدمه‌ای به بدن وارد نمی‌کند و یک روش کاملاً بی خطر است.

آنچه در این مطلب میخوانید

در واقع هایفوتراپی سبب سفت شدن و نابودی چین و چروک پوست می‌شود. در آر اف فرکشنال، دستگاه با زدن پرتوهای رادیویی به دو سطح اپیدرم و لایه میانی در پوست باعث تحریک پوست به کلاژن سازی و ایجاد الاستین می‌شود. این دستگاه دارای سوزن‌هایی بسیار ظریف است که در فواصل بسیار کمی و به صورت منظم از هم قرار گرفته‌اند. پرتوهای رادیویی (رادیوفرکوئنسی) از درون سوزن‌هایی به پوست وارد می‌شود وسبب جوان‌سازی پوست می‌شوند.

این دو روش از تکنولوژی های مختلفی برای گرم کردن بافت عمیق پوست استفاده می کنند. هایفو، انرژی فراصوت فرکشنال شدیدتر و دقیق تری را به لایه ی SMAS پوست ارسال می کند، در حالی که آر اف بر اساس استراتژی گرمایش انبوه می باشد. آر اف فرکشنال را می توان با سایر درمان های زیبایی مانند هایفو ترکیب کرد تا نتایج کلی را بهبود بخشد. اگر در روش درمانی از دستگاه های معتبر استفاده گردد هر دو روش اثرات شگفت انگیزی را برایتان به دنبال خواهد داشت.

آیا می توان آر اف و هایفو را با هم ترکیب کرد؟

می‌توان هم‌زمان از این دو روش برای جوانسازی پوست استفاده کرد. اگر متخصص زیبایی تشخیص دهد که برای رفع مشکلات پوستی این روش زودتر جواب می‌دهد استفاده هم‌زمان از هر دو هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. هایفو چروک‌های عمیق را رفع می کند و برای چین و چروک سطحی روش آر اف را می‌توان استفاده کرد.

مزایای هایفوتراپی

درمان ترکیبی آر اف و هایفو در جوانسازی

مزایای آر اف فرکشنال

این روش ترکیبی به حل مشکلات زیر کمک می کند:

روش انجام هایفوتراپی و آر اف فرکشنال

در روش هایفوتراپی شخص روی تخت دراز میکشد و پزشک حدود 30 الی 45 دقیقه دسته دستگاه (پروب) هایفو (HIFU) را مانند سونوگرافی معمولی به آرامی روی پوست صورت در جهت های خاص روی صورت بیمار حرکت می دهد. این تکنیک درد غیر قابل تحملی ندارد و هیچ نیازی به بیهوشی و بیحسی ندارد و بعضاً حتی نیاز به کرم های موضعی بیحسی نمی باشد. در روش آر اف فرشکنال نیز ابتدا پوست را با کرم موضعی بی‌حس‌کننده، بی‌حس می‌‌کنند. سپس با استفاده از کیت سوزنی که این سوزن‌ها برای هر بیمار به‌طور جداگانه استفاده می‌شود، امواج را با انرژی زیاد به لایه‌ی زیرین پوست فرستاده‌ و با تحریک بافت پوست باعث کلاژن سازی و سفتی پوست می‌شوند.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی و آر اف فرکشنال

  1. پیش از هایفو تمام محصولات آرایشی و مراقبت از پوست را به طور کامل پاک کنید.
  2. قبل از انجام هایفو در معرض مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  3. آفتاب سوختگی یا برنزه شدن پوست مانعی برای انجام هایفو است.
  4. همچنین استفاده از مواد شیمیایی که باعث تحریک پوست می‌شوند، برای درمان هایفو مضر هستند.
  5. در صورتی که از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنید حتماً به پزشک اطلاع دهید. ممکن است پزشک توصیه کند ۲ هفته قبل از هایفو مصرف داروها را متوقف کنید.
  6. پیش از آر اف سعی کنید تا ۲ هفته قبل در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و سولاریوم نروید.
  7. اگر جوانسازی پوست با لیزر دریافت کرده‌اید، باید حداقل ۳ ماه و اگر پوست خود را لایه برداری کرده‌اید، باید چند هفته صبر کرده و سپس برای دریافت آر اف مراجعه کنید.
  8. توصیه می شود قبل از درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانندآسپرین، ژلوفن و نوافن خودداری کنید.
  9. در صورتی که در گذشته جراحی هایی مانند بلفاروپلاستی یا تزریق بوتاکس داشته اید، آن را با پزشک در میان بگذارید.
  10. روزی که برای درمان مراجعه می کنید، از آرایش پوست خودداری کنید.

مراقبت‌‌های بعد از انجام هایفوتراپی و آر اف فرکشنال

ماندگاری آر اف فرکشنال و هایفوتراپی

معمولاً نتایج آر اف پس از گذشت 2 ماه از انجام آن، در بیمار ظاهر می شود و تقریباً به مدت 2 سال ماندگاری دارد؛ اما این مدت زمان بسته به میزان مراقبت های بیمار تغییر می کند. ماندگاری هایفوتراپی صورت نیز بین یک و نیم تا دو سال با توجه به نوع پوست، نوع مشکل پوستی، مهارت و تجربه پزشک متخصص، استفاده از دستگاه های به روز و جدید و شناخت صحیح مشکل پوستی می باشد.

عوارض آر اف فرکشنال و هایفوتراپی

عوارض آر اف فرکشنال به طور معمول کم و به صورت کوتاه مدت هستند، بسته به درمان ممکن است تورم ملایم و موقت، قرمزی و سوزش ایجاد شود. هایفوتراپی صورت نیز عوارض جانبی کمی دارد، اگرچه برخی از افراد ممکن است بلافاصله بعد از عمل درد و ناراحتی را تجربه کنند؛ اما هیچ عارضه جانبی جدی در درمان وجود ندارد. ممکن است عوارض زیر به‌طور موقتی مشاهده شوند که پس از چند ساعت از بین می‌روند:

هزینه آر اف فرکشنال و هایفوتراپی

هزینه این درمان به عوامل زیادی از جمله شدت مشکل، مهارت و تجربه پزشک، محلی که درمان انجام می‌شود، تعداد جلسات درمانی، مواد و دستگاهی که برای این درمان استفاده می‌شود بستگی دارد.

همچنین شما را به مطالعه مطلب بهترین لیزرها برای جوانسازی پوست دعوت می نماییم.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مرتضوی [ 1402-08-06 ]
من برای جوانسازی صورت از دو روش هایفو تراپی و فرکشنال استفاده کردم هر دو عالین

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان جای جوش با لیزر CO2درمان جای جوش با لیزر CO2

لیزر CO2 فرکشنال نوعی درمان پوستی است که توسط متخصص پوست برای کاهش جای جوش، چین وچروک ها و سایر ناهنجاری‌ های پوستی انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

فیلر پیشانی برای چه کسانی توصیه میشود؟فیلر پیشانی برای چه کسانی توصیه میشود؟

تزریق فیلر پیشانی بر میزان چین و چروک‌های پوستی تأثیر گذاشته و پوست را جوان می‌کند ... ادامه مطلب

آیا لیزر برای درمان جوش صورت مفید است؟آیا لیزر برای درمان جوش صورت مفید است؟

جوش یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد لکه‌ های مختلفی نظیر جوش‌ های سرسیاه، جوش‌ های سرسفید، کورکها، برآمدگی و تورفتگی ها می‌ شود. لیزر درمانی یک روش درمانی تهاجمی است که در این روش با استفاده از اشعه، جای جوش را برطرف می کنند. ... ادامه مطلب

همه چیز درباره بوتاکس خط اخمهمه چیز درباره بوتاکس خط اخم

بهترین روش درمان خطوط اخم از طریق تزریق بوتاکس می‌ باشد. بوتاکس از سم بوتولونیوم نوع A ساخته شده که به صورت موقتی باعث فلج شدن عضلات می‌ شود. برای انقباض یک عضله، دستور انقباض از مغز صادر می شود و به اعصاب حرکتی عضله می رسد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465