بهترین روشهای درمان چروک بالای لب | متخصص پوست در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / چروکهای بالای لب به چه علت ایجاد شده و چگونه درمان می شوند؟

چروکهای بالای لب به چه علت ایجاد شده و چگونه درمان می شوند؟

چین و چروک دور دهان زمانی ایجاد می‌شود که پوست کلاژن خود را از دست می‌دهد. کلاژن فیبرهایی است که باعث محکم و انعطاف‌پذیر بودن پوست می‌شود. از دست دادن کلاژن به شکل طبیعی با بالا رفتن سن بروز می‌کند؛ اما همچنین دیگر عوامل محیطی و برخی عادت‌های سبک زندگی ممکن است این فرآیند را تسریع کنند. این چروک‌ها از پایه بینی شروع‌ شده و به سمت دهان پایین می‌آیند. این خطوط ناخوشایند و ناراحت‌کننده زیبایی لب‌ها را از بین می‌برند و خط لب را نامشخص، نامنظم و محو می‌کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

این چروک‌ها نازک شدن لب‌ها را که روند طبیعی افزایش سن است تشدید می‌نمایند و درنتیجه ظاهر پیرتری به‌صورت می‌دهند. گاهی این خطوط و فرورفتگی‌ها بسیار عمیق می‌شوند به‌طوری‌که شبیه به ترک شده و آشکارتر می‌شوند. وجود چروک‌های پوست در اطراف دهان موجب کاهش اعتمادبه‌نفس می‌شود. امروزه می‌توان از روش‌های درمان مؤثر برای بازیابی جوانی صورت از طریق رفع این خطوط استفاده کرد. روش‌های درمانی متفاوتی برای این عارضه وجود دارد که در ادامه، معرفی می‌ شود.

علت ایجاد چین و چروک بالای لب

بهترین روشهای درمان چروک بالای لب

کرم‌های موضعی لایه بردار

کرم‌های موضعی لایه بردار که حاوی پلی هیدروکسیدها هستند، می‌توانند با لایه برداری ملایمی که انجام می‌دهند و همچنین، تقویت کلاژن سازی پوست، موجب جوانسازی دور لب و سایر نواحی صورت شوند. مصرف این کرم‌ها باید با تجویز متخصص پوست و استفاده درست از آنها باشد.
کرم‌های ضد چروک روش درمانی خوبی برای چروک‌های اطراف دهان هستند. در کرم‌های ضد چروک چند ماده فعال وجود دارد. رتینول یک آنتی‌اکسیدان است که با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد تأثیر خود را نشان می‌دهد. این رادیکال‌ها مسئول تجزیه سلول‌های پوست هستند و موجب بروز چروک می‌شوند.

لایه‌بردارهای شیمیایی

یک لایه بردار شیمیایی روشی مؤثر برای کاستن از چروک‌های دور دهان و بهبود بافت پوست است. این درمان از ماده شیمیایی مانند فنل، تری کلرو استیک اسید و آلفا هیدروکسی اسید استفاده می‌کند تا لایه فوقانی پوست را بسوزاند. ترکیب شیمیایی مورداستفاده بسته به نوع پوست هر فرد متفاوت خواهد بود.

تزریق چربی

روش تزریق چربی شامل استفاده از سلول‌های چربی بیمار و ذخیره این چربی به ناحیه‌ای موردنیاز می‌باشد، بنابراین این روش یک راهکار عملی برای رفع این مشکل است. در تزریق چربی از بافت چربی بدن استفاده می کنند. چربی های ران یا شکم را بر میدارند و پس از پاکسازی، آن را به زیر پوست صورت تزریق می کنند.

بوتاکس

تزریق بوتاکس رایج‌ترین روش برای زیبایی است. برای اصلاح چین و چروک دور لب یا خطوط لب، بوتاکس به خط لب تزریق می‌شود و می‌تواند چروک‌ها را به طور چشمگیری صاف کند. بسته به شدت چین و چروک، بیماران می‌توانند با یک جلسه درمان شاهد تغییرات و تفاوت باشند و سپس چند بار در سال برای حفظ صافی چین و چروک‌ها دوباره درمان را انجام دهند.

چروکهای بالای لب

مزوتراپی

برای انجام مزوتراپی ، محلول حاوی ویتامین، اسید آمینه و ضد اکسید ها به ناحیه مورد نظر تزریق می شود و با تحریک کلاژن‌سازی باعث از بین رفتن چین و چروک اطراف لب می شود، این شیوه درمانی با استفاده از سوزن های میکرو انجام می‌گیرد و این شیوه درمانی علاوه بر تزریق مواد مغذی و تقویت کننده پوست، باعث جذب بهتر محصولات مراقبتی پوست می‌شود، در نتیجه تأثیر بسزایی در رفع چین و چروک و تحریک کلاژن سازی و افزایش الاستین پوست دارد و از روند پیری پوست می کاهد.

رادیو فرکانسی یا ترماژ

یکی دیگر از درمان های غیر تهاجمی استفاده از لیزر رادیو فرکانسی می باشد، که در این روش از امواج رادیویی استفاده می‌شود و این امواج لایه های عمیق پوست را تحت تأثیر قرار داده و با افزایش حرارت در این نواحی، باعث افزایش استحکام بافت پوست می‌شود، در نتیجه تأثیر بسزایی در جوانسازی پوست و ترمیم سلول های آسیب دیده دارد.

لیفت با نخ

در روش لیفت با نخ، از نخ هایی که دارای مخروط های بسیار ریزی می باشد، به منظور از بین بردن چین و چروک استفاده می شود، این نخ ها توسط سوزن های ظریفی به زیر پوست هدایت شده و با جمع کردن آنها باعث رفع چین و چروک می‌شود، همچنین استفاده از این نخ ها باعث تحریک کلاژن سازی شده و نقش بسزایی در افزایش استحکام و سفتی پوست دارد.

لیفت صورت

در صورتی که انجام روشهای غیر تهاجمی تأثیری در از بین بردن چین و چروک های اطراف دهان نداشته باشد، می توان از لیفت صورت استفاده کرد که برای انجام این شیوه درمانی برش هایی در ناحیه درمان صورت می گیرد و با انتقال چربی و لیفت عضلات باعث از بین رفتن خطوط صورت و افتادگی پوست می‌شود، در نتیجه صورتی زیبا و صاف خواهید داشت؛ اما انجام این شیوه درمانی ممکن است نسبت به سایر روش های درمانی دارای عوارض بیشتری باشد.

پیشگیری از چین و چروک بین لب و بینی

در حالی که شما نمی‌توانید به طور کامل مانع از فرآیند سالخوردگی گردید که به چروک صورت منجر می‌شود، برخی عادت‌های سالم وجود دارند که می‌توانند آغاز روند مزبور را به تأخیر بیندازند که عبارتند از:

  1. عدم مصرف دخانیات
  2. عدم استفاده از نی در هنگام نوشیدن
  3. نوشیدن آب فراوان برای سیراب نگه داشتن بدن
  4. کاهش میزان مصرف کافئین و الکل
  5. خوردن غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان مثل انواع میوه و سبزی
  6. محدود کردن زمان قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و استفاده از کرم ضد آفتاب
  7. برخورداری از دستکم ۷ ساعت خواب در طول هر شب
  8. کاهش استرس روزمره در محیط کار و خانه
  9. اجتناب از نوسان وزن در صورت امکان.

مراقبت مناسب از پوست برای پیشگیری از آغاز زودرس چروک پوست نقش بزرگی دارد. مردم باید صورت خود را دو بار در روز بشویند و مراقبت از آن را با سرم ضد پیری و مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود پیگیری کنند. لایه برداری دو بار در هفته برای خلاصی از سلول‌های مرده پوست که می‌توانند چروک‌ها را نمایان‌تر کنند ضروری است.

برای کسب آگاهی درباره میزان اثرگذاری اندولیفت و هایفوتراپی ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :بابک گلشن [ 1402-08-06 ]
مادر من بالای لبشون این چروک ها رو داره با تزریق ژل برطرف میشه یا تزریق بوتاکس باید انجام بدند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای ترکیبی لیفت و جوانسازی پوستروشهای ترکیبی لیفت و جوانسازی پوست

در این مطلب روشهای هایفوتراپی، آر اف فرکشنال و لیزر فرکشنال را که هر کدام برای جوانسازی پوست موثر هستند را معرفی می نماییم. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست دست با کربوکسیجوانسازی پوست دست با کربوکسی

کربوکسی تراپی یک روش ایمن و کم‌ تهاجمی است که عملکرد آن از نظر بالینی برای جوانسازی، بازیابی و ترمیم پوست و درمان چروک‌ ها اثبات شده است. در کربوکسی تراپی از گاز دی اکسید کربن برای جوانسازی پوست استفاده می شود. ... ادامه مطلب

درمان جای جوش با آر اف فرکشنال (RF)درمان جای جوش با آر اف فرکشنال (RF)

درمان جای جوش با آر اف فرکشنال تنها یکی از فواید استفاده از این دستگاه است. بعد از پایان دوره‌ ی درمان، پوستتان سفت‌ تر می شود و چین و چروک آن از بین ... ادامه مطلب

بیماری گال چیست و چه علائمی دارد؟بیماری گال چیست و چه علائمی دارد؟

بیماری گال یا جرب (Scabies Disease) یک بیماری پوستی مسری همراه با خارش شدید است که این خارش، جوش های ریز قرمزرنگی را در پوست ایجاد می کند. این بیماری از هجوم یک انگل به نام انگل گال به بدن ایجاد می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465