رفع چروک و خطوط عمقی پیشانی با تزریق فیلر | قیمت فیلر پیشانی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / فیلر پیشانی برای چه کسانی توصیه میشود؟

فیلر پیشانی برای چه کسانی توصیه میشود؟

با افزایش سن، پوست نیز دستخوش تغییراتی می گردد که آثار آن در ناحیه پیشانی و شل شدن و افتادگی پوست به همراه پیدایش چین و چروک های عمیق و آشکار در سطح پوست می باشد. این تغییرات عمدتاً ناشی از کاهش انعطاف پذیری پوست به دلیل تغییر در تناسب بافت های کلاژن و الاستین و همچنین کاهش میزان آب پوست، کاهش میزان بافت چربی و ضعیف شدن ماهیچه های لایه زیرین پوست می باشد. گاهی به دلیل عوامل دیگر، میزان چربی های زیر پوست به تدریج کمتر شده و پوست، حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و حالت شل شدگی پیدا میکند. تزریق فیلر پیشانی بر میزان چین و چروک‌های پوستی تأثیر گذاشته و پوست را جوان می‌کند. یکی از رایج ترین ترکیبات مورد استفاده در فیلرها، اسید هیالورونیک (HA) است. HA ماده ای است که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد و در نگه داشتن آبرسانی و حجم دهی پوست نقش عمده ای دارد. این روش موجب می‌شود که دوباره طراوت را به پبیشانی برگردانید، چین و چروک صورت را کاهش بدهید و از ظاهری به مراتب جوان‌تر و شاداب‌تر نسبت به گذشته برخوردار شوید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل چروک پیشانی

مهمترین دلیل ایجاد چین و چروک پیشانی ، افزایش سن است. با از دست رفتن ویژگی ارتجاعی و کاهش کلاژن‌سازی پوست، اثر اخم کردن‌های متناوب و همچنین جاذبه زمین روی پیشانی پدیدار می‌شود. جاذبه پوست را به سمت پایین می‌کشد و نبود تغذیه و آبرسانی مناسب نیز پوست را پیرتر و چروک می‌نماید. در این میان عوامل دیگری نیز وجود دارد که موجب پایین آمدن کارایی سیستم ایمنی بدن، خشک شدن پوست و در نتیجه تشدید چروک پیشانی خواهد شد از جمله:

مزایای فیلر پیشانی

فیلر پیشانی

رفع چروک و خطوط عمقی پیشانی با تزریق فیلر

خطوط اخم جزء رایج ترین نقاطی است که تزریق فیلر برای رفع آن انجام میشود. در مواردی که تزریق شل کننده های عضلانی ( تزریق بوتاکس ) برای رفع خط اخم کافی نیست، پزشکان ماهر و با تجربه از این تکنیک پیشرفته برای رفع و از بین بردن خطوط اخم استفاده میکنند. برای این کار ابتدا پزشک، مناطقی را که نیاز به تزریق ژل دارد را تعیین می‌کند. این عمل تحت بیهوشی نبوده و تنها قسمتی از پیشانی که نیاز به تزریق دارد، توسط پزشک بی‌حسی موضعی می‌شود. برای بی‌حس کردن ناحیه پیشانی پزشک بسته به تشخیص خود یکی از ۳ روش پماد بی‌حسی، تزریق ماده بی‌حسی و قراردادن کمپرس یخ را انتخاب می‌کند. سپس پزشک صبر می‌کند تا قسمت مورد نظر بی‌حس شود تا فرایند تزریق ژل را آغاز کند. میزان تزریق بی‌حسی بسیار مهم است و نباید بیش از حد نیاز به پوست وارد شود. در این مرحله، پزشک به وسیله سرنگ مخصوص که دارای سوزن‌های ظریف است، محل‌های از پیش تعیین شده را انتخاب و ژل را به آن تزریق می‌کند.

مراقبت قبل از تزریق فیلر پیشانی

مراقبت بعد از تزریق فیلر پیشانی

  1. داروها و پمادهای تجویز شده را حتماً مصرف نمایید.
  2. از مصرف دخانیات یا نوشیدنی‌های الکلی تا چند ماه پرهیز کنید.
  3. استفاده از کرم ضدآفتاب و محافظت از پیشانی در برابر نور خورشید را جدی بگیرید.
  4. تا مدتی به پیشانی خود دست نزنید، به آن فشار وارد نکنید و حتی زیاد خم نشوید.

کاندید مناسب تزریق فیلر پیشانی

  1. افرادی که با افزایش سن از بروز چین و چروک‌های عمیق در ناحیه پیشانی خود رنج می‌برند.
  2. افرادی که از وجود هرگونه چین و چروک‌های عمقی در ناحیه بین ابروها رنج می‌برند.
  3. افرادی که از افتادگی پوست ناحیه پیشانی خود رضایت ندارند.

کاندید نامناسب تزریق فیلر پیشانی

ماندگاری فیلر پیشانی

ماندگاری تزریق فیلر پیشانی بستگی به جنس و نوع فیلر دارد. به طور مثال، فیلر اسید هیالورونیک تقریباً ۴ الی ۶ ماه ماندگاری دارد که نیاز به چندین دوره ترمیم دارد.

عوارض فیلر پیشانی

  1. کبود شدن پیشانی
  2. درد در ناحیه تزریق
  3. قرمز شدن محل تزریق
  4. حساسیت‌های پوستی
  5. خارش
  6. ورم کردن پیشانی که پس از یک هفته به مرور بهبود می‌یابد.

قیمت فیلر پیشانی

هزینه تزریق، بستگی به نوع و برند فیلر استفاده شده، میزان تزریق، ناحیه درمان و تعداد سرنگ‌های تزریق فیلر و دستمزد پزشک برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد، بنابراین هزینه تزریق در افراد مختلف متفاوت است.

امروزه روشهای متعددی برای درمان افتادگی پوست در کلینیک های تخصصی پوست قابل انجام است که بسیاری از آنها بدون نیاز به جراحی بوده و به صورت سرپایی انجام می‌شود. دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست در اصفهان با توجه به شرایط سنی، میزان آسیب، ناحیه تحت درمان، نوع پوست و … مناسب‌ترین روش را به شما توصیه می‌کنند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صابر سلیمانی [ 1402-08-02 ]
برای خطوط پیشانی ماندگاری فیلر پیشانی بهتره یا تزریق بوتاکس

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا لیزر برای درمان جوش صورت مفید است؟آیا لیزر برای درمان جوش صورت مفید است؟

جوش یک اختلال پوستی است که باعث ایجاد لکه‌ های مختلفی نظیر جوش‌ های سرسیاه، جوش‌ های سرسفید، کورکها، برآمدگی و تورفتگی ها می‌ شود. لیزر درمانی یک روش درمانی تهاجمی است که در این روش با استفاده از اشعه، جای جوش را برطرف می کنند. ... ادامه مطلب

روشهای درمان میلیا یا کیست میلیومروشهای درمان میلیا یا کیست میلیوم

بیماری میلیا یک نوع عارضه پوستی است که به صورت کیستهایی شبیه به جوشهای سر سفید (معمولاً در ناحیه صورت) به وجود می آید اما ماهیت این کیستهایی که بر رو ... ادامه مطلب

ایا چروک پنجه کلاغی دور چشم قابل درمان است؟ایا چروک پنجه کلاغی دور چشم قابل درمان است؟

خطوط پنجه کلاغی خطوط کوچکی هستند که از گوشه چشمان شما شروع شده و تا گوش خارجی و شقیقه‌ ها امتداد می‌ یابند ... ادامه مطلب

پیشگیری، علائم و تشخیص ریزش موپیشگیری، علائم و تشخیص ریزش مو

امروزه یکی از معضلاتی که در بین بسیاری از افراد به وجود می‌ آید و با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند، کم پشتی و ریزش مو می‌ باشد. این اتفاق، سبب تغییرات منفی در ظاهر افراد می‌ شود که بسیار ناخوشایند است. ریزش مو یا آلوپسی، یک اتفاق بسیار رایج در بین مردان، زنان و کودکان است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465