تزریق مزوژل رستیلن در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / مقایسه ژل رستیلن با دیگر فیلرها

مقایسه ژل رستیلن با دیگر فیلرها

اقدامات بسیاری در علم پزشکی وجود دارد که به زیبایی صورت و چهره کمک می‌کنند. با توجه به پیشرفت چشمگیری که دانش پزشکی در عصر حاضر دارد روش‌های بسیاری به دنیا معرفی شده است. از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین اقدامات زیبایی دنیا که محبوبیت بسیار زیادی در دنیا دارند، تزریق ژل یا فیلر به صورت می‌باشد. ژل ها موادی هستند که برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت، رفع چین و چروک های سطحی یا عمیق، اصلاح برخی نواقص و … در زیر پوست تزریق می شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

ژل رستیلن (Restylane) یک نوع فیلر شفاف و استاندارد است که از آن برای درمان‌های زیبایی استفاده می‌شود. رستیلن، متشکل از اسید هیالورونیک می‌باشد که یک ماده طبیعی است که در بدن انسان، وجود دارد. این محصول را شرکت Q-Med تولید کرده است و تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را نیز دارد.

ژل رستیلن ساخت کدام کشور است؟

رستیلن، توسط شرکت Q-Med، که یک شرکت سوئدی متعلق به Galderma است، ساخته شده است.

کاربرد ژل رستیلن

مقایسه ژل رستیلن با دیگر فیلرها

مقایسه ژل رستیلن با دیگر فیلرها

انواع ژل رستیلن

ژل رستیلن تاچ (TOUCH)

این نوع ژل دارای کوچک‌ترین ذرات است و به همین دلیل است که قادر است شکاف‌ها و خطوط کوچک را پر کند. پزشکان معمولاً این نوع ژل را برای چین و چروک‌ها و خطوط اطراف دهان و دور چشم استفاده می‌کنند. با تزریق این ژل، پوست شما بلافاصله محکم و جوان می‌شود. پزشک این کار را به وسیله یک سوزن کوچک انجام می‌دهد و سپس به ماساژ ناحیه برای پخش یکنواخت ژل می‌پردازد.

ژل پرلین (PERLANE)

یکی دیگر از انواع ژل است که حاوی ذرات بسیار بزرگی است و بیشتر برای رفع خطوط عمیق به کار می‌رود. علاوه بر این، از این فیلر برای حجم‌دهی لب نیز استفاده می‌شود. پزشک به کمک یک سرنگ به آرامی ژل را به لایه‌های عمیق پوست می‌فرستد و سپس ناحیه تزریق شده را ماساژ می‌دهد که توزیع یکنواخت صورت گیرد.

ژل لیفت (LYFT)

یکی دیگر از انواع ژل است که می‌توان در نواحی مختلف صورت مانند گونه برای افزایش حجم استفاده کرد. علاوه بر این برای از بین بردن سیاهی زیر چشم نیز از آن استفاده می‌شود. به کمک این ژل می‌توان فرو رفتگی‌های خط لبخند و چین و چروک های صورت را نیز ترمیم کرد.

ژل ساب کیو (SUBQ)

از این نوع ژل بیشتر برای زاویه دار کردن صورت استفاده می‌شود. تأثیر این نوع ژل به صورت آنی و لحظه‌ای است. اثرات ژل ساب کیو حتی بعد از اینکه تجزیه شد هم باقی می‌ماند. بنابراین می‌توان گفت این نوع ژل بسیار مقرون به صرفه است.

ژل ریفاین (REFYNE)

از این نوع ژل برای از بین بردن خطوط متوسط دور بینی و دهان استفاده می‌شود. در مواد اولیه این ژل از هیالورونیک اسید منعطف‌تری استفاده شده است.

ژل دیفاین (DEFYNE)

ژل دیفاین قوی تر، منعطف‌تر و پایدارتر از ژل ریفاین است و برای از بین بردن خطوط عمیق‌تر نواحی بینی و دهان استفاده می‌شود، طبق گفته بیشتر افرادی که این ژل را تزریق کرده‌اند، این ژل تا 1 سال ماندگاری دارد.

ژل سیلک (SILK)

از قدیمی ترین انواع ژل رستیلن است و از آن برای حجم‌دهی لب و ترمیم خطوط اطراف دهان استفاده می‌‍شود. گفته می‌شود اثر این ژل تا 6 ماه می‌ماند.

نحوه تزریق ژل رستیلن

پزشک یک یا چند محل تزریق را در مناطق درمان انتخاب می‌کند و علامت می‌زند. سپس این مناطق را با ضد عفونی کننده تمیز می‌کند تا مانع از ورود میکروب و شیوع عفونت در مناطق تحت درمان شود. در مرحله بعد پزشک رستیلن را زیر پوست با استفاده از یک سوزن ریز به مناطق درمان تزریق می‌کند. پزشک حین تزریق منطقه تحت درمان را ماساژ می‌دهد تا تعیین کند که چقدر ژل مورد نیاز است.

اقدامات لازم پیش از تزریق رستیلن

قبل از اینکه فرآیند تزریق ژل را انجام دهید باید نکات مراقبتی زیر را رعایت فرمایید :

  1. عدم استفاده از رقیق کننده های خون مانند آسپیرین ها پیش از تزریق، چراکه سطح کبودی و تورم افزایش می یابد و بهبودی کامل بعد از تزریق به طول می انجامد.
  2. ارائه کامل اطلاعات خود در مورد پوست و حساسیت های آن به متخصص زیبایی در جلسه معاینه و مشاوره اولیه که شامل تبخال، اختلالات رنگدانه ای و … می شود.
  3. گزارش لیست داروهایی که برای هر نوع بیماری استفاده می کردید یا هنوز در حال استفاده هستید به متخصص زیبایی.
  4. عدم مصرف دخانیات در چند روز مانده به انجام تزریق.
  5. عدم مصرف مشروبات الکلی و سایر مواد صنعتی که بر روی شرایط جسمی اثر گذار می باشند.

مراقبت بعد از تزریق ژل رستیلن

  1. عدم لمس، فشار، ماساژ و هرگونه تأثیرگذاری بر روی محل تزریق تا 8 ساعت بعد از تزریق.
  2. دوش گرفتن و حمام رفتن را به 48 ساعت بعد از تزریق موکول کنید و سعی کنید زیاد در محیط گرم حمام نمانید. (کمتر از یک ربع)
  3. عدم فعالیت کاری و ورزشی سنگین در 3 روز اول بعد از تزریق فیلر رستیلن
  4. استفاده از کیسه آب یخ برای ناحیه تزریق در صورت وجود تورم و کبودی
  5. عدم مصرف رقیق کننده های خون، آسپیرین ها و … تا یک هفته
  6. عدم مصرف مشروبات الکلی
  7. عدم قرار گیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید و محیط های گرم مانند جکوزی، سونا، استخر و …

ماندگاری ژل رستیلن

ژل رستیلن (Restylane) به نسبت سایر ژل‌ها و فیلرهای زیبایی دوام بیشتری دارد و نتایج حاصل از آن بیشتر باقی می‌ماند. همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی این ژل را مقرون‌به‌صرفه بدانند و طرفدار آن شوند. دوام و ماندگاری انواع مختلف ژل رستیلن همان‌طور که گفته شده بین 6 تا 12 ماه است و پس از این مدت‌زمان ژل بدون آن که هیچ اثری از خود برجای بگذارد جذب پوست می‌شود.

محدودیت تزریق ژل رستیلن

عوارض تزریق ژل رستیلن

عوارض محدود و شایع این فیلر شامل مواردی مانند کبودی، تورم، درد جزئی، قرمزی، ایجاد سردرد، حساسیت کم، خارش و … می باشد که اکثر آنها به خاطر فرآیند تزریق و وارد شدن سوزن های تزریق به پوست رخ می دهند و به نوع فیلر ارتباطی ندارند. عوارض این نوع فیلر از سایر فیلرهای دیگر بسیار کمتر می باشد. معمولاً به مرور و در دو سه روز اول مقدار زیادی از عوارض ایجاد شده برطرف می شوند؛ اما اگر تورم، درد و … کاهش پیدا نکرد و حتی بیشتر شد باید سریعاً به متخصص مراجعه کنید و تحت معاینه قرار بگیرد.

قیمت ژل رستیلن

عواملی که در تعیین قیمت ژل رستیلن نقش دارند عبارت هستند از:

  1. تجربه پزشک و دستمزد او
  2. موقعیت جغرافیایی کلینیک زیبایی
  3. مقدار حجم ژل مورد استفاده

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زارع [ 1402-08-06 ]
برای درمان گودی زیر چشم هم کاربرد داره ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ریزش موی ارثی چه نشانه هایی دارد و چگونه درمان میشود؟ریزش موی ارثی چه نشانه هایی دارد و چگونه درمان میشود؟

ریزش مو معمولاً نگران‌ کننده نیست؛ اما برخی از انواع ریزش مو، دائمی هستند و معمولاً در میان برخی افراد دیده می‌ شوند. یکی از این انواع ریزش مو، ریزش موی ارثی است که می‌ تواند هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار دهد. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با روشهای تزریقیجوانسازی پوست با روشهای تزریقی

روش‌ های جوانسازی با هم تفاوت دارند. جوانسازی پوست صورت می‌ تواند تقارن را به صورت بازگرداند و حتی می‌ توان به صورت موضعی برای درمان چین‌ و چروک‌ ها، شل شدگی و افتادگی پوست و جای زخم‌ ها اقدام کرد. در این مطلب به معرفی روش‌ های تزریقی جوانسازی پوست صورت می‌ پردازیم. ... ادامه مطلب

علت و روشهای درمانی گودی زیر چشمعلت و روشهای درمانی گودی زیر چشم

چشم ها برجسته ترین عنصر زیبایی چهره به شمار می آیند و تأثیر بسزایی بر زیبایی و شادابی چهره دارند. سیاهی و گودی زیر چشم یکی از شایعترین عارضه های پوستی ... ادامه مطلب

کانتورینگ صورت با هایفوتراپی مزایا عوارض و مراقبتهاکانتورینگ صورت با هایفوتراپی مزایا عوارض و مراقبتها

امروزه تمایل افراد به برجسته‌ سازی فک و زاویه سازی صورت بیشتر از قبل شده است که هایفوتراپی از روش رایج جهت جوانسازی و کانتور صورت است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465