افزایش حجم صورت با پلاسماژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / جوانسازی و حجم دهی صورت با پلاسماژل یا بایوفیلر

جوانسازی و حجم دهی صورت با پلاسماژل یا بایوفیلر

پوست یکی از ارگان های بسیار حیاتی و مهم بدن می باشد که با گذر زمان و افزایش سن، پوست دچار پیری و مشکلات زیادی می شود. در دنیای امروز صنعت زیبایی، روش های جلوگیری از پیری و رفع علائم پیری پوست روز به روز در حال رونق است و معرفی می شوند. این درمان ها و روش ها نوید بازگرداندن جوانی و شادابی را به تمام افراد با هر درجه از مشکلات پوستی را می دهد. پلاسما ژل یا بایو فیلر یکی از این روش ها است و فیلر اتولوگ می ‌باشد که برای حجم دهی مؤثر در نواحی مورد نظر و درمان چین و چروک ‌های پوستی از آن استفاده می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

از آنجایی که پلاسمای اتولوگ از خون خود فرد گرفته می‌شود، آن را پلاسما ژل می‌نامند. سال‌های زیادی است که پلاسما ژل یا بایو فیلر، مورد بررسی‌های پزشکی قرار گرفته است و به طور بالینی یک جایگزین مناسب برای فیلر‌های مصنوعی می‌باشد. در این روش چربی مورد نیاز از خون خود بیمار گرفته می شود و همین امر میزان واکنش های آلرژیک بدن و خطرهای احتمالی را کاهش داده است.

پلاسما ژل چیست؟

جدیدترین دستاورد در دنیای محافظت و زیبایی پوست را می‌‌توان پلاسما ژل دانست. محصولی که برای رفع چین و چروک‌های پوستی و حجم ‌دهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته جالب‌توجهی که در مورد پلاسما ژل وجود دارد استفاده از خون فرد برای تولید آن است.پلاسما ژل با جداسازی پلاسمای خون بیمار ساخته می شود و پس از غنی سازی در همان جلسه تزریق انجام می شود. پلاسماژل رنگ و شکلی مشابه چربی اتولوگ دارد و تفاوت های اندکی بینشان است. از این روش تزریق برای رفع خطوط مختلف ایجاد شده روی قسمت های مختلف بدن و چروک های آن و به خصوص در نواحی مختلف صورت و حجم دهی آن استفاده می شود.

آیا پلاسما ژل صورت را لیفت می‌ کند؟

تزریق پلاسما ژل، موجب تحریک کلاژن سازی و ترمیم بافت های آسیب دیده شده، در نتیجه تأثیر زیادی در افزایش سفتی پوست و لیفت آن دارد، بنابراین می‌توان برای رفع افتادگی پوست از این شیوه درمانی استفاده کرد.

کاربرد پلاسما ژل

تزریق پلاسما ژل

مزایای تزریق پلاسما ژل

روش تهیه پلاسما ژل

  1. در اولین مرحله حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی لیتر خون از رگ های خونی فرد گرفته می شود.
  2. خون استخراج شده در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌شود تا با نیروی گریز از مرکز، باعث جداسازی ترکیبات مختلف خون و خالص سازی آن شود.
  3. پس از جدا کردن پلاسما، ماده انعقادی به منظور ساخت پیش‌ساز ژل به آن اضافه می شود.
  4. پیش ساز ژل به سرعت انتقال داده می شود.
  5. سرنگ ها حرارت داده می شود.
  6. گاهی بعد از اینکه سرنگ مورد نظر حرارت داده شد، آن را در دمای صفر تا ۸ درجه قرار می دهند.
  7. با انجام تمامی مراحل پلاسما ژل، آماده تزریق می باشد.

روش تزریق پلاسما ژل

  1. شیوه تزریق پلاسما ژل به گونه‌ای است که در ابتدا ۱۰ الی ۲۰ سی سی از خون بدن شما دریافت می‌گردد و در لوله مخصوصی نگهداری می‌شود.
  2. این روند آماده سازی به طور تقریبی ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و بعد از آن پزشک متخصص ناحیه مورد نظر از پوست شما را ضدعفونی کرده و بعد از آن کرم‌های موضعی بی‌حسی را در محل مورد نظر به کار می‌گیرد تا پوست بی‌حس شود.
  3. در این مرحله از سوزن‌های کوچک پزشکی استفاده می‌شود و در لایه‌های سطحی پوست تزریق داده می‌شود. با به کارگیری این روش، شما شاهد جوانسازی پوست خواهید شد.

آمادگی های لازم قبل از تزریق پلاسما ژل

برای به دست آوردن بهترین نتایج و اجتناب از هر گونه عارضه بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

مراقبتهای پس از تزریق پلاسما ژل

با توجه به شرایط پوست افراد و عوارضی که ممکن است برای فرد ایجاد شود پزشک توصیه هایی دارد، که باید به این توصیه ها عمل شود، تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری شود:

هر چند وقت یکبار باید پلاسما ژل تزریق کرد؟

ماندگاری پلاسما جت در افراد مختلف متفاوت می باشد و عوامل مختلفی بر میزان ماندگاری نتایج پلاسما ژل تأثیر گذار می باشد؛ اما به طور معمول به مدت یک تا دو سال نتایج پلاسما ژل ماندگار بوده و برای دریافت نتایج دائمی پلاسما ژل باید بعد از ۶ ماه تا یک سال مجدداً تکرار شود. به منظور افزایش ماندگاری این روش جوانسازی می توان آن را در فواصل زمانی معینی تکرار نمود. توجه داشته باشید که به طور کلی، پلاسما جت در 80 الی 90 درصد موارد طی 2 تا 3 جلسه و با فواصل یک و نیم ماهه تا دو ماهه انجام می گیرد.

پلاسماژل برای چه افرادی نباید تزریق شود؟

افرادی که نمیتوانند پلاسما ژل تزریق کنند:

عوارض تزریق پلاسما ژل

از آنجایی که بایو فیلر‌ها از بدن خود فرد گرفته می‌شوند، ایجاد حساسیت و واکنش آلرژیک نمی‌کنند و به علت حجم پروتئین بالایی که دارد به خوبی سبب جوانسازی در ناحیه درمان می‌شود و صرفاً عوارض جانبی این روش به تزریق به وسیله سوزن بازمی‌گردد از جمله:

  1. خونریزی، کبودی، تورم و درد در محل تزریق
  2. عفونت، التهاب و زخم شدن در محل تزریق
  3. انحرف از شکل طبیعی یا ناهمواری
  4. ایجاد نارسایی در عروق خونی یا عصبی در محل تزریق
  5. ایجاد واکنش های آلرژیک نادر و شدید مانند شوک آنافیلاکتیک

هزینه تزریق پلاسما ژل

هزینه تزریق پلاسما ژل به صورت میزان آسیب پوستی و نحوه درمان ناحیه مورد نظر، تعرفه کلینیک و دستمزد پزشک محاسبه می‌شود.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دلایل ایجاد شوره صورتدلایل ایجاد شوره صورت

عوامل مختلفی موجب شوره صورت می شوند. ممکن است بر اثر عواملی مانند تماس مستقیم با نور خورشید (آفتاب سوختگی)، حساسیت های پوستی و … پوسته پوسته شود و می تواند نشانه وجود یک نوع بیماری مانند اختلالات در سیستم ایمنی بدن یا هر نوع بیماری دیگری باشد. ... ادامه مطلب

معرفی بوتاکس زئومین XEOMIN آلمانمعرفی بوتاکس زئومین XEOMIN آلمان

امروزه استفاده از روشهای مختلف پزشکی برای جوانسازی و ترمیم پوست صورت رایج شده است. یکی از این روشها تزریق بوتاکس است که چندین سال است طرفداران ویژه خود را پیدا کرده است. بوتاکس زئومین یکی از بهترین برندهای بوتاکس در دنیا می‌ باشد که در این بخش به معرفی آن پرداخته ایم ... ادامه مطلب

میزان اثرگذاری بوتاکس در بالا بردن نوک بینیمیزان اثرگذاری بوتاکس در بالا بردن نوک بینی

افتادگی نوک بینی از جمله نمونه‌هایی است که می‌تواند توازن صورت را به هم بزند.تزریق بوتاکس به بینی یکی از روش هایی که است که اخیراً با هدف فرم دهی به بینی و زیباسازی آن مورد استفاده قرار گرفته است. ... ادامه مطلب

روش های درمان و رفع خطوط و چروکهای داینامیک صورتروش های درمان و رفع خطوط و چروکهای داینامیک صورت

خطوط داینامیک صورت خطوطی هستند که تنها با فعالیت عضلات مشخص می شوند و در حالت عادی ظاهر نمی شوند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465