فواید میکرودرم | قیمت و هزینه انجام میکرودرم در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / میکرودرم روشی مؤثر برای شادابی و جوانسازی پوست

میکرودرم روشی مؤثر برای شادابی و جوانسازی پوست

زیبایی و شادابی پوست از جمله عوامل تأثیرگذار در زیبایی افراد می باشد. قرارگیری در معرض نور خورشید، رژیم غذایی ناسالم و مشکلات هورمونی از علل بروز چین و چروک ، جوش، آکنه و دیگر مشکلات پوستی است. تکنیک میکرودرم با استفاده از میکرو کریستال‌هایی عمل می‌کند که دارای سختی کافی جهت در هم گسیختن سلول‌های پوستی پیر و ناخواسته که موجب پیر نشان دادن پوست می‌شوند، می‌باشند؛ اما از طرفی به حدی کوچک هستند که هیچ آسیبی نمی‌رسانند و یا موجب درد نمی‌شوند. این تکنیک شامل حرکت دادن میکرو کریستال‌ها از میان سطح پوست است و تنها لایه‌ی بالایی سلول‌های پوستی از بین می‌روند. این تکنولوژی موجب ایجاد سلول‌های جدید و زنده و در نتیجه درخشندگی و سلامت پوست می‌گردد. لایه‌های اپیدرم پوست، جوان شده که منجر به تولید کلاژن و پوستی شاداب‌ تر می‌شود. میکرودرم آبریژن با میکرودرم صورت کمی تفاوت دارد، تنها تفاوت آن هم می‌تواند در میزان نفوذ به پوست صورت باشد. میزان و قدرت نفوذ به پوست صورت در میکرودرم آبریژن بسیار زیاد است و برای درمان مشکلات عمیق پوستی هم می‌توان از آن استفاده کرد؛ اما از میکرودرم صورت تنها می‌توان برای درمان مشکلات سطحی پوست صورت استفاده می‌کنند. میکرودرم ابریژن علاوه بر لایه‌ برداری پوست، می‌تواند باعث ترمیم مشکلات عمیق پوست صورت شود. بسیاری از افراد به دلیل عوارض کمی که این روش دارد طرفدار این روش درمانی هستند.

میکرودرم روشی است که به کمک آن خطوط کم عمق، تیرگی پوست و انواع لکه ها، از جمله لک ناشی از آفتاب و جوش های سر سیاه قابل درمان می شود. این روش بدون درد، سرپایی و با میزان ریسک پایین می باشد که توسط دکتر فاطمه عندلیب ، متخصص پوست و مو در اصفهان، انجام می شود. تلفن نوبت دهی و کسب اطلاعات بیشتر : 36260819-031

فواید میکرودرم

مزایای میکرودرم

میکرودرم ابریژن

انواع روش میکرودرم

هندپیس نوک الماس

هندپیس نوک الماس در مواقعی استفاده می‌شود که نیاز به خارج کردن سلول‌ های مرده پوست باشد. با استفاده از این دستگاه، سلول‌ ها به آرامی از پوست خارج شده و همزمان مکش می‌شوند. عمق ورود مکش و خارج شدن سلول‌ های مرده، به فشاری و مدت زمان اعمال دستگاه روی پوست، بستگی دارد. با توجه به دقت و ظرافت این دستگاه، از آن برای مناطق حساس پوست، مانند نزدیک چشم استفاده می‌شود.

هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم جدیدترین روش میکرودرم ابریژن است. در این روش همزمان با جدا کردن سلول‌ های مرده، مواد مخصوص برای جوانسازی و ترمیم بافت‌ های آسیب دیده وارد پوست می‌شود. در نتیجه میزان اثربخشی درمان چندین برابر افزایش پیدا کرده و بافت پوست بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد.

میکرودرم کریستالی

میکرودرم کریستالی رایجترین شیوه برای از بین بردن سلول‌ های مرده پوست است. در این روش، ماده‌ای کریستالی روی پوست پاشیده شده و سپس با استفاده از یک وسیله دستی لایه رویی پوست تراشیده شده و با دستگاه مکش، جمع می‌شود.

نحوه انجام میکرودرم

  1. ابتدا باید صورت خود را با استفاده از شوینده مناسب بشویید. پوست صورت باید عاری از هرگونه چربی و آلودگی باشد.
  2. بعد از آن پزشک با توجه نوع پوست و روش مورد استفاده میکرودرم صورت را آغاز می‌کند. ابتدا با تراشیدن لایه‌های مرده سطح پوست به روشن شدن و شفاف شدن پوست صورت کمک می‌کند.
  3. سپس با استفاده از مواد ترمیم کننده و پاکسازی سطح پوست موجب جوان شدن پوست صورت می‌شود.
  4. بعد از اتمام میکرودرم صورت باید با استفاده از آب ولرم و یک حوله تمیز صورت خود را خشک کنید.
  5. برای جلوگیری از بروز عوارض آن می‌توانید بلافاصله بعد از شستشو صورت، از کرم اکسیددوزنگ یا کالامین استفاده کنید.

مراقبت های قبل از میکرودرم

  1. عدم استفاده از مواد لایه‌بردار: داوطلبان میکرودرم، حداقل یک تا دو ماه قبل از انجام میکرودرم نباید از روش‌های دیگر لایه‌برداری استفاده کنند. حتی استفاده از کرم‌های لایه‌بردار نیز چند ماه قبل از میکرودرم توصیه نمی‌شود.
  2. عدم مصرف داروی راکوتان: داروهای راکوتان باعث نازک شدن پوست صورت می‌شوند به همین سبب به داوطلبان میکرودرم ‌ابریژن توصیه می‌شود که چند ماه بعد از قطع مصرف این قرص‌ها اقدام به انجام لایه‌برداری صورت کنند.
  3. خودداری از رفتن به سولاریوم و گرفتن حمام آفتاب: برنزه کردن پوست از طریق روش‌های مختلف قبل از میکرودرم پوست به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ زیرا این کار باعث سوختگی لایه بیرونی پوست می‌شود و برای این افراد میکرودرم انجام نمی‌شود.
  4. تمیز کردن صورت: میکرودرم ابریژن روی پوست تمیز انجام می‌شود به همین سبب روز انجام این روش نباید از هیچ لوازم آرایشی روی پوست استفاده شود.

مراقبت های بعد از میکردرم

پس از اعمال عمل میکرودرم نوبت بیمار است تا روند درمان را کامل نماید.

کاندید نامناسب میکرودرم

تفاوت میکرودرم با میکرودرم ابریژن

یکی از مهم ترین فاکتورهای اصلی تفاوت این دو روش در زمان انجام آن است. میکرودرم ابریژن باید در هفته های مشخص مثلاً هر هفته یا حداکثر هر 8 هفته یک بار انجام داد. این فاصله لازمه توسط پزشک بررسی شده و نوبت بعدی درمان شما تنظیم می گردد؛ اما برای میکرودرم معمولی به دلیل عدم نیاز برای دوره نقاهت و استراحت سلولی تقریباً زمان های نزدیک به هم برای مراجعه کنندگان تنظیم می شود.

عمدتاً میکرودرم برای مشکلات پوستی معمولی تر و البته افراد دارای رنگدانه های متفاوت بهترین انتخاب است؛ اما مراجعه کنندگانی که از مشکلات عمیق تری رنج می برند و به دنبال یک درمان نهایی هستند در صورت داشتن رنگ پوستی روشن، بهترین انتخاب برای آنها انجام میکرودرم ابریژن است؛ زیرا این روش می تواند بهترین گزینه با نتیجه مؤثر برای افراد باشد.

عوارض میکرودرم

عوارض جانبی به این شرح است:

قیمت و هزینه انجام میکرودرم

برآورد هزینه های این روش برای هر مراجعه کننده بستگی زیادی به میزان نیاز پوست شخص، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، دستمزد پزشک معالج دارد و قیمت این روش ها در هر شهر متفاوت خواهد بود.

برای رفع لاغری صورت همچنین حفظ زیبایی و جوانسازی پوست ، بهترین راه، مراجعه به متخصص پوست و مو است. همشهریان گرامی! شما می‌توانید در صورت نیاز، به کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فاطمه عندلیب در اصفهان مراجعه نمایید و از خدمات این مرکز بهره مند شوید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :کریمی [ 1402-08-02 ]
من از روش میکرودرم برای روشن تر شدن پوستم استفاده کردم و به جرات بگم که بسیار عالیه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوش سرسیاه را درمان کنیدجوش سرسیاه را درمان کنید

جوش های سر سیاه گونه ای از جوش ها هستند که در سطح پوست رشد می کنند ... ادامه مطلب

درمان تعریق کف دست با تزریق بوتاکسدرمان تعریق کف دست با تزریق بوتاکس

روشهای زیادی برای درمان تعریق بیش از حد کف دست وجود دارد که می توان به تزریق بوتاکس اشاره کرد. ... ادامه مطلب

مراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشممراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

تزریق بوتاکس از پدید آمدن خطوط بر روی پیشانی و دور چشم جلوگیری کرده و یا آنها را درمان می کند. به همین جهت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس مهم است . ... ادامه مطلب

تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان می شود؟تبخال تناسلی چیست و چگونه درمان می شود؟

تبخال یک عفونت ویروسی است که به صورت زخم اولیه موضعی با تمایل به بهبودی و عود مجدد موضعی تظاهر می کند.عامل عفونی آن هرپس سیمپلکس نوع ۱ و ۲ می باشد . هر دو نوع این ویروسها می توانند آلودگی مجاری تناسلی یا مخاط دهان را باعث گردند . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465