تشخیص لوپوس | درمان بیماری لوپوس در اصفهان

بیماری لوپوس چیست؟

لوپوس یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت‌ها و اندام‌های خود حمله می‌کند. التهاب ناشی از لوپوس می‌تواند بر بسیاری از سیستم‌های مختلف بدن مانند مفاصل، پوست، کلیه‌ها، سلول‌های خونی، مغز، قلب و ریه تأثیر بگذارد. تشخیص لوپوس می‌تواند دشوار باشد؛ چراکه علائم و نشانه‌های آن مشابه بیماری‌های دیگری است؛ اما علامتی که لوپوس را از دیگر بیماری‌ها متمایز می‌کند، لکه‌ای شبیه بال پروانه در صورت که بر روی هر دو گونه ایجاد می‌شود که در بسیاری از موارد لوپوس رخ می‌دهد. برخی افراد از بدو تولد مستعد ابتلا به لوپوس هستند که توسط عفونت، برخی داروها یا حتی نور خورشید تظاهر پیدا می‌کند. در واقع هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. هدف از درمان، تسکین علائم و محافظت از اندام‌ها با کاهش التهاب در بدن است.

برای تشخیص و درمان بیماری های پوستی، همچنین حفظ زیبایی و جوانسازی پوست، بهترین راه، مراجعه به متخصص پوست و مو است. همشهریان گرامی! شما می‌توانید در صورت نیاز، به کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فاطمه عندلیب در اصفهان مراجعه نمایید و از خدمات این مرکز بهره مند شوید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حاصل فرمایید.

علت بیماری لوپوس

علائم بیماری لوپوس

بیماری لوپوس

انواع بیماری لوپوس

چندین نوع مختلف لوپوس وجود دارد. لوپوس اریتماتوز سیستمیک شایع ترین آنها است. انواع دیگر لوپوس عبارتند از:

تشخیص لوپوس

تشخیص لوپوس اریتماتوزیس کمی دشوار به نظر می‌رسد، آن هم به این دلیل که علائم از فردی به فرد دیگر متغیر است. علائم و نشانه‌های بیماری به مرور زمان تغییر می‌کند و می‌تواند مشابه با علائم دیگر بیماری‌ها باشد. تست واحدی برای تشخیص این بیماری وجود ندارد و ترکیبی از آزمایش خون و ادرار، بررسی علائم و یافته‌های بالینی می‌تواند در تشخیص قطعی بیماری مؤثر باشد.

تست‌های آزمایشگاهی:

تست‌های تصویربرداری:

در صورتی که پزشک احتمال درگیری ریه‌ها و قلب را بدهد، تست‌های تصویربرداری زیر انجام خواهد شد.

آیا بیماری لوپوس خطرناک است؟

عوارض مختلفی وجود دارد که مربوط به لوپوس است که ناشی از التهاب بیماری هستند. عوارض احتمالی لوپوس می‌تواند شامل مشکلات زیر باشد:

افراد مبتلا به لوپوس نیز مستعد ابتلا به عفونت هستند. دلیل این امر در حقیقت این واقعیت است که بسیاری از داروهایی که برای درمان لوپوس استفاده می‌شود سیستم ایمنی بدن را تضعیف یا سرکوب می‌کند.

درمان بیماری لوپوس چیست؟

بسیاری از افراد دارای علائم خفیف، ممکن است به هیچ درمانی نیاز نداشته باشند یا فقط دوره‌های متناوب داروهای ضد التهاب برایشان کافی باشد. کسانی که علائم جدی‌تری دارند نظیر، آسیب ارگان‌های داخلی بدن، ممکن است به همراه داروهای دیگری که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند، به میزان بالایی از داروهای کورتیکواستروئیدها نیاز داشته باشند. داروهایی که برای درمان لوپوس استفاده می‌شود برای کاهش التهاب است. این داروها در دسته‌بندی‌های زیر است:

داروهای کورتونی ضد التهاب

این داروها به ‌منظورکاهش التهاب با دستور پزشک تجویز می‌شود. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند:

داروهای بیولوژیک

این داروها به‌صورت تزریق وریدی استفاده می‌شود.

این داروها باعث کم شدن واکنش سیستم ایمنی بدن می‌شود، پس ممکن است حتی در مقابل عوامل بیماری‌زا هم واکنشی نشان ندهد و فرد به عفونت، آسیب‌های کبدی و سرطان مبتلا شود. چند نمونه از این داروها:

  1. آزاتیوپرین
  2. مایکوفنولات موفتیل
  3. و متوتروکسات است.

سفيد سازی بیکینی با ليزر اندولیفت در اصفهان توسط دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست و مو، انجام می شود. شما می توانید جهت هماهنگی با مطب دکتر عندلیب از طریق تماس با شماره تلفن 36260819 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :یوسفی [ 1402-07-13 ]
خانم دکتر ایا لوپوس بیماری ژنتیکی هست و درمان قطعی داره ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مهمترین نکات مزونیدلینگ دور چشم که قبل از انجام باید بدانیدمهمترین نکات مزونیدلینگ دور چشم که قبل از انجام باید بدانید

مزونیدلینگ که در واقع ترکیب دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی است؛ یکی از روشهای موثر در جوانسازی و شادابی پوست است. در بکارگیری این روش باید دقت شود؛ در مراکز غیر پزشکی و توسط افرادی جز پزشک مزونیدلینگ انجام نشود تا با عوارض غیر منتظره همراه نباشد. ... ادامه مطلب

درمان جای جوش با آر اف فرکشنال (RF)درمان جای جوش با آر اف فرکشنال (RF)

درمان جای جوش با آر اف فرکشنال تنها یکی از فواید استفاده از این دستگاه است. بعد از پایان دوره‌ ی درمان، پوستتان سفت‌ تر می شود و چین و چروک آن از بین ... ادامه مطلب

ایا چروک پنجه کلاغی دور چشم قابل درمان است؟ایا چروک پنجه کلاغی دور چشم قابل درمان است؟

خطوط پنجه کلاغی خطوط کوچکی هستند که از گوشه چشمان شما شروع شده و تا گوش خارجی و شقیقه‌ ها امتداد می‌ یابند ... ادامه مطلب

نکات مهم برای از بین بردن ورم بعد از تزریق ژلنکات مهم برای از بین بردن ورم بعد از تزریق ژل

کبودی‌ بعد از تزریق ژل افراد را دچار نگرانی‌ درباره ماندگاری یا دائمی بودن این عوارض می کند.توجه و رعایت نکات متن ورم و کبودی ها را بهبود می بخشد . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465