درمان موهای زائد هورمونی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موی زائد / روش از بین بردن موهای زائد هورمونی

روش از بین بردن موهای زائد هورمونی

یکی از عوارض ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات هورمونی، رویش موهای زائد ضخیم و پررنگ در نقاط مختلف بدن به ویژه نقاطی است که انتظار رویش مو در آن ناحیه خیلی پیش‌بینی نشده است. موهایی که رویش آنها ناشی از بهم‌ریختگی تعادل هورمونی است موهای سرسختی هستند که حتی بعد از لیزر موهای زائد باز پیدا میشوند، بنابراین پزشکان با مشاهده موهایی که نشانه‌هایی از اختلال هورمونی دارند، فرد را به متخصص مربوطه ارجاع می دهند تا با بررسی و آزمایش مشخص شود رویش موی زائد آنها ناشی از بیماری‌های هورمونی است و یا به دلایل دیگری اتفاق افتاده است.

موهای زائد هورمونی و یا هیرسوتیسم از جمله شایع ترین بیماری های موهای زائد است که در نتیجه تولید افراطی و یا عملکرد هورمونی با نام آندروژن در بدن رخ می دهد. این هورمون توسط تخمدان ها یا غدد فوق کلیوی ترشح شده و به شکل موضعی در پیاز مو تولید می شود. با اینکه همه بانوان در بدن خود تولید آندروژن ها را دارند؛ اما سطح بالای این هورمون می تواند منجر به هیرسوتیسم شود. دو مورد از رایج ترین علل بروز این مشکل در افراد، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و هیرسوتیسم ایدیوپاتیک هستند که هر دو مورد با انجام معاینه بدنی، بررسی تاریخچه بیماری های خانوادگی و فردی و گاهی آزمایش های خون تشخیص داده می شوند.

برای تشخیص و درمان بیماری های پوستی، همچنین حفظ زیبایی و جوانسازی پوست، بهترین راه، مراجعه به متخصص پوست و مو است. همشهریان گرامی! شما می‌توانید در صورت نیاز، به کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فاطمه عندلیب در اصفهان مراجعه نمایید و از خدمات این مرکز استفاده کنید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حاصل فرمایید.

موارد مستعد موهای زائد

برخی از زنان با داشتن ویژگی‌های زیر بیشتر به موی زائد در پیشانی، کمر، صورت و… مبتلا می‌شوند:

درمان موهای زائد هورمونی

تشخیص موهای زائد هورمونی

پزشک ابتدا با گرفتن شرح حال و پرسیدن درباره سایر علائم به دنبال یافتن علت رشد موهای زائد در شما می‌گردد. در مرحله بعد درمورد داروهای مصرفی از شما می‌پرسد و سپس برای شما آزمایش خون درخواست می‌کند تا سطح هورمون‌ها را در بدن شما بسنجد. همچنین سونوگرافی اولتراسوند و MRI برای بررسی کیست تخمدان و تومور آدرنال ممکن است ضرورت پیدا کند.

درمان موهای زائد

دارو‌ درمانی

حذف موی زائد

روش‌های برداشتن مو، روش‌هایی غیر پزشکی برای کنترل موهای زائد یا ناخواسته است. این روش‌ها، همان روش‌های از بین بردن مو هستند که بسیاری از خانم‌ها برای حذف موی پاها، خط بیکینی و زیر بغل خود استفاده می‌کنند.

هنگامی که در پوست آسیب دیده توسط لیزر جنسیس کوترا ، کلاژن سازی اتفاق بیفتد چین و چروک ها کم شده، پوست سفت تر و صاف تر خواهد شد. لیزر جنسیس کوترا که توسط دکتر فاطمه عندلیب در اصفهان بکار گرفته می‌شود؛ ، مزیت‌هایی چون نتیجه گیری فوری، ماندگاری و درمان بدون درد را به همراه دارد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صبا جولایی [ 1402-06-30 ]
من لیز مو زائد انجام دادم و جلسه پنجممه ولی واقعا خیلی عالیه به همه خانمها پیشنهاد میدم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای رفع چروک پیشانیروشهای رفع چروک پیشانی

اگر ایجاد یک روتین مراقبت از پوست خود با ترکیبات ضد پیری، درمان‌ های خانگی و آرایش‌ های صورت کارساز نبود و مهم‌ تر از همه، اگر واقعاً می‌ خواهید به خطوط ظریف خود پایان دهید وقت آن رسیده که توجه خود را به دارو های تزریقی معطوف کنید. ... ادامه مطلب

قرص ایزوترتینوئین برای جوشقرص ایزوترتینوئین برای جوش

قرص راکوتان نام تجاری است که برای داروی ایزوترتینوئین انتخاب شده است. این قرص از مشتقات ویتامین A به شمار می‌ رود و به دلیل قدرت بسیار زیادی که در رفع جوش های شدید پوستی دارد، بسیار مشهور شده است. ... ادامه مطلب

با عجیب ترین کاربرد بوتاکس آشنا شوید؛ تزریق بوتاکس به عضله جوندهبا عجیب ترین کاربرد بوتاکس آشنا شوید؛ تزریق بوتاکس به عضله جونده

عضلات جونده عضلاتی هستند که در پشت فک قرار دارند و به ما اجازه می دهند تا جویدن را انجام دهیم . بزرگی این عضلات که با نام هایپرتروفی عضله ماستر شناخته می شود می تواند موجب گردد که شکل صورت پهن و مربعی شکل به نظر بیاید.تزریق بوتاکس به عضله ماستر، عجیب ترین کاربرد بوتاکس است. ... ادامه مطلب

آیا اندولیفت در درمان جای جوش اثر دارد؟آیا اندولیفت در درمان جای جوش اثر دارد؟

اندولیفت یکی از بهترین روش های لیزری برای درمان جای جوش است که به سرعت نتایج آن قابل مشاهده است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465