هزینه هایفوتراپی غبغب در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / هایفوتراپی / کاهش سایز و رفع غبغب با هایفوتراپی

کاهش سایز و رفع غبغب با هایفوتراپی

صورت و گردن نقش مهمی در زیبایی هر فردی دارد. همانطور که افتادگی پلک ها، گونه و … می تواند زیبایی شخص را تحت الشعاع قرار دهد، افتادگی غبغب نیز به همین صورت می باشد. در حقیقت منظور از غبغب، وجود ناحیه ای در بخش گردن و چانه است که چربی اضافی داشته باشد. افزایش سن و بالا رفتن وزن، باعث ایجاد غبغب می‌شود و در برخی از افراد می‌تواند به صورت ارثی باشد. تجمع چربی در زیر چانه و ناحیه گردن، روی اعتماد به نفس و حس زیبایی افراد تأثیر منفی خواهد گذاشت، به همین دلیل اغلب افراد به دنبال راهی هستند تا غبغب را از بین ببرند. هایفوتراپی غبغب را می توان یکی از جدیدترین و تأثیرگذارترین انواع روش های درمانی زیبایی به شمار آورد. هایفو از امواج فراصوت برای تجزیه و از بین بردن سلول‌ های چربی اضافی و پوست در ناحیه مورد نظر استفاده می‌ کند. در این روش امواج اولتراسوند در عمق ۴ تا ۴.۵ میلی‌ متری زیر پوست صورت تابش می‌شود تا گرما ایجاد شده، سلول‌ های چربی از بین برود و کلاژن‌ سازی در پوست تحریک شود. متخصص با تاباندن امواج اولتراسوند بر روی پوست و قسمتی که نیاز به درمان دارد، بدون هیچگونه خونریزی و با درد بسیار خفیفی به از بین بردن غبغب می پردازد. روش ‌هایفوتراپی نه تنها غبغب را به نحو مؤثری از بین می‌برد بلکه با تحریک تولید کلاژن، موجب جوانسازی پوست و ایجاد فرم بهتر در ناحیه گردن و زیر چانه می‌ شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

هایفوتراپی غبغب چیست؟

هایفوتراپی غبغب (سونوگرافی متمرکز با شدت بالا) یک درمان غیرتهاجمی و غیرجراحی برای سفت کردن پوست زیر چانه و کاهش چربی‌های اضافه آن است. این روش درمانی از اولتراسوند استفاده می‌کند و باعث سفت شدن پوست و رفع غبغب می‌شود.در این روش با تاباندن امواج صوتی به لایه درم پوست، با از بین بردن سلول های چربی و در عین حال تحریک سلول های کلاژن ساز، علاوه بر لاغری یا چاقی موضعی صورت و غبغب باعث از بین رفتن چین و چروک های پوست و لیفت آن نیز می گردند.

مزایای هایفوتراپی غبغب

رفع غبغب با هایفو تراپی

مراحل انجام هایفوتراپی غبغب

قبل از انجام هایفو غبغب پزشک ناحیه فک و چانه و غبغب را به ‌دقت بررسی می‌کند تا مطمئن شود که درمان هایفو مناسب‌ترین درمان برای بیمار است. انجام اندازه‌گیری ‌های دقیق برای کار و تعیین شدت امواج بر اساس میزان افتادگی و شل بودن پوست چانه و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز برای برداشتن غبغب هم در این معاینه مشخص می‌شود. در روز عمل ابتدا ناحیه فک و چانه تمیز می‌شود و با یک ژل شبیه ژل مورد استفاده در سونوگرافی در ناحیه تحت درمان اعمال می‌شود. پس از ریختن ژل، دستگاه HIFU روی گردن و چانه قرار می‌گیرد. شدت و مقدار امواج اولتراسوند با توجه به شدت یا ضخامت چربی زیر جلدی انباشته شده تنظیم می‌شود. این امواج مستقیماً به مناطق موردنظر برخورد می‌کند و هیچ آسیبی به مناطق اطراف وارد نخواهد کرد.

مراقبتهای قبل از هایفوتراپی غبغب

زمانی که در معاینه اولیه توسط پزشک مشخص شد که شما کاندید مناسبی برای انجام هایفوتراپی غبغب هستید پزشک به شما دستورالعمل‌های آمادگی برای هایفوی غبغب را می‌دهد. اول از هر چیزی باید از دو هفته قبل مصرف آنتی‌بیوتیک‌های شما تمام شده باشد و همچنین هیچ‌ گونه زخم یا التهاب فعالی روی پوست وجود نداشته باشد. ممکن است پزشک با توجه به داروهایی که مصرف می‌کنید به شما بگوید که باید برای انجام هایفو تا زمان اتمام دوره درمان صبر کنید.
همچنین مهم است که حداقل تا دو هفته قبل از هایفو زیاد در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار نگرفته باشید و اخیراً هیچ‌ گونه تزریق، لیزر یا برنزه کردن را انجام نداده باشید. این موارد می‌ تواند پوست شما را در برابر هایفو حساس کند. در نهایت باید قبل از هایفوتراپی و در روز درمان صورت خود را کاملاً تمیز کرده و خوب شست‌ وشو دهید. به هیچ عنوان از هر گونه کرم، مرطوب‌کننده یا مواد آرایشی روی پوست استفاده نکنید.
قبل از درمان هایفو از مصرف غذاهای چرب و نمکی خودداری کنید. در نهایت حتماً پزشک را از وجود هر گونه سابقه بیماری ، حساسیت یا مصرف دارو مطلع کنید، تا خطر بروز عوارض ناخواسته وجود نداشته باشد.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب

پس از انجام هایفوتراپی غبغب، دوره نقاهت و مراقبت‌های بعدی نقش کلیدی در تضمین بهبودی موفق و حداکثر کردن نتایج درمانی دارند. این مراقبت‌ها به حفظ سلامت پوست کمک کرده و به سرعت بخشیدن فرآیند ترمیم و بهبود پوست کمک می‌کنند. در ادامه به دستورالعمل‌های مراقبتی پس از درمان و نکات بهبودی اشاره می‌کنیم:

میزان اثرگذاری هایفوتراپی در رفع غبغب

هایفو یا امواج فراصوت متمرکز با شدت بالا، یک روش درمانی به نسبت نوین برای پوست است که بسیاری آن را جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای لیفت پوست صورت می دانند. از مزایای روش هایفو این است که می توان با هدف قرار دادن تنها یک نقطه خاص، درزمانی سریع سلول های چربی را از بین برد. در این روش، سفت شدن و لیفتینگ غبغب ممکن است بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده باشد. استفاده از هایفوتراپی برای غبغب می‌تواند نتایج قابل توجهی در بهبود ظاهر پوست شما داشته باشد. این درمان نوین به وسیله امواج فوکوس شده اولتراسوند، لایه‌های چربی زیر پوست را بهبود می‌بخشد و باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌شود. این اثربخشی منحصر به فرد هایفو برای غبغب، تغییرات محسوس و قابل لمسی را در ساختار پوست شما بدون نیاز به تزریق یا مداخله جراحی فراهم کند.

کاندیدای نامناسب هایفوتراپی غبغب

برای انجام این روش نیز محدودیت هایی وجود دارد. در ادامه خواهیم گفت که چه کسانی برای انجام این روش دارای محدودیت هستند:

مدت دوام هایفوتراپی غبغب

میزان ماندگاری هایفوتراپی به عواملی همچون سن، عوامل ژنتیکی، میزان افتادگی پوست، سلامت عمومی، سبک زندگی، رژیم غذایی، میزان موفقیت و اثرگذاری هایفوتراپی، مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، ورزش، نحوه خوابیدن و ... بستگی دارد. در حقیقت این عوامل می توانند مدت زمان ماندگاری و دوام اثرات هایفوتراپی را بر روی غبغب افزایش یا کاهش دهند. با این وجود، به طور کلی از حداقل ۶ ماه تا حداکثر ۳ سال، به عنوان مدت زمان ماندگاری هایفوتراپی غبغب یاد می شود.

آیا هایفوتراپی غبغب درد دارد؟

درد ناشی از هایفوتراپی غبغب بسیار کم و قابل ‌چشم‌ پوشی است و کمی حالت سوزن‌ سوزن‌ شدن به فرد القا می‌کند. مصرف داروی مسکن قبل از انجام درمان با این روش طبق نظر پزشک، می‌تواند در کاهش میزان درد مؤثر باشد.

آیا هایفوتراپی غبغب عوارض دارد؟

هایفوتراپی غبغب به عنوان یک روش غیرتهاجمی برای بهبود ظاهر غبغب و جوانسازی پوست شناخته شده است. با وجود مزایای بسیار، مانند هر روش درمانی دیگری، ممکن است عوارض جانبی احتمالی نیز داشته باشد. این عوارض معمولاً خفیف هستند و به طور معمول بدون نیاز به مداخله پزشکی برطرف می‌ شوند. در این بخش به بررسی عوارض جانبی احتمالی و نحوه مدیریت آنها پرداخته می‌شود.
قرمزی و تورم: پس از انجام هایفوتراپی، ممکن است در ناحیه درمان شده قرمزی و تورم خفیفی را تجربه کنید. این واکنش‌ها طبیعی هستند و نشان‌ دهنده واکنش پوست به فرآیند درمانی است. معمولاً ظرف چند ساعت تا چند روز برطرف می‌شوند.
احساس ناراحتی: بعضی از بیماران ممکن است احساس سوزش یا ناراحتی خفیفی در طول یا پس از درمان تجربه کنند. این احساسات معمولاً موقتی هستند و می‌توان با استفاده از مسکن‌های بدون نسخه به راحتی مدیریتشان کرد.
کبودی: در موارد نادر، برخی از بیماران ممکن است کبودی خفیفی را در ناحیه تحت درمان تجربه کنند. این کبودی‌ها معمولاً بدون نیاز به درمان خاصی ظرف چند روز تا یک هفته برطرف می‌شوند.

هایفوتراپی غبغب چند جلسه است؟

تعداد جلسات درمانی روش هایفوتراپی غبغب، می‌تواند حداقل یک و حداکثر سه جلسه باشد. در هر حال تعیین کردن تعداد جلسات بستگی به شرایط بیمار و تشخیص پزشک دارد.

هزینه جلسات هایفوتراپی غبغب

یکی از مهمترین فاکتورها در مراجعه به کلینیک ها و متخصصین با تجربه در رفع غبغب مسئله هزینه و قیمت این عمل می باشد که معمولاً با توجه به محل جغرافیایی کلینیک، میزان پیشرفته بودن و به روز بودن تجهیزات و امکانات کلینیک، میزان تخصص و تجربه فرد متخصص، سطح و عمق و همچنین میزان مشکلات پوستی شما که نیاز به هایفو دارد، از جمله مواردی است که در تعیین هزینه و قیمت هایفوتراپی غبغب دخیل می باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟

هایفوتراپی یکی از جدید ترین و تأثیرگذارترین روش های زیبایی و جوانسازی پوست که تأثیر آن بر روی پوست صورت گردن یا بدن غیر قابل انکار است ... ادامه مطلب

نکات مهم برای از بین بردن ورم بعد از تزریق ژلنکات مهم برای از بین بردن ورم بعد از تزریق ژل

کبودی‌ بعد از تزریق ژل افراد را دچار نگرانی‌ درباره ماندگاری یا دائمی بودن این عوارض می کند.توجه و رعایت نکات متن ورم و کبودی ها را بهبود می بخشد . ... ادامه مطلب

لیپوم یا غده چربی زیر پوست چیست؟لیپوم یا غده چربی زیر پوست چیست؟

لیپوم، توده چربی است که زیر پوست (ما بین پوست و لایه عضلانی زیرین) و به دلیل رشد بیش از حد سلول های چربی ظاهر می شود. لیپوم یا غده چربی می تواند در هر قسمتی از بدن ظاهر شود، اما عمدتاً در شانه ها، قفسه سینه، گردن، ران و زیر بغل تشکیل می شود. ... ادامه مطلب

علت راش های پوستی ناحیه تناسلی چیست؟علت راش های پوستی ناحیه تناسلی چیست؟

راش پوستی یا بثورات جلدی به ناحیه ای از پوست گفته می شود که ملتهب، متورم و یا تحریک شده باشد و شبیه به جوش یا زخم به نظر می رسد. این نقاط برجسته، لکه دار، پوسته پوسته یا قرمز می شوند و پوست آنها دچار خارش یا سوزش می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465