کانتورینگ صورت با هایفوتراپی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / هایفوتراپی / کانتورینگ صورت با هایفوتراپی مزایا عوارض و مراقبتها

کانتورینگ صورت با هایفوتراپی مزایا عوارض و مراقبتها

از میان تمامی استانداردهای زیبایی، خط فک و چهره ای زاویه دار یکی از برترین معیارهای زیبایی شناسی به حساب می آید. زاویه فک به درجه و انحنای خط فک اشاره دارد که نقشی اساسی در تعیین ظاهر کلی صورت دارد. با این حال، به دلیل عوامل ژنتیکی، تغییرات مرتبط با سن یا سایر بی نظمی‌های صورت، برخی از افراد ممکن است خطوط فک کمتر مشخصی داشته باشند که منجر به نارضایتی از فرم صورت می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

امروزه با وجود پیدایش روش‌های مؤثر و کم خطر، تمایل افراد به برجسته‌ سازی فک و زاویه سازی صورت بیشتر از قبل شده است. هایفوتراپی از روش رایج جهت جوانسازی و کانتور صورت است. هایفو یا «امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا» یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های پزشکی است که از کاربردهای آن می توان به زاویه سازی فک اشاره کرد.

در روش زاویه سازی فک با هایفو، تابش امواج ماوراء صوت به ناحیه فک باعث جوانسازی، سفت شدن و ایجاد زاویه دلخواه در این ناحیه می شود. استفاده از هایفوتراپی برای زاویه سازی باعث می شود زاویه و خط فک به صورت برجسته و نمایان درآید و زیبایی چهره فرد چندین برابر شود. پزشک حدود 30 الی 45 دقیقه دسته دستگاه (پروب) هایفو (HIFU) را مانند سونوگرافی معمولی به آرامی روی پوست صورت در جهت های خاص روی صورت بیمار حرکت می دهد. این تکنیک، درد غیر قابل تحملی ندارد و هیچ نیازی به بیهوشی و بیحسی ندارد و بعضاً حتی نیاز به کرم های موضعی بیحسی نمی باشد.

مزایای کانتورینگ صورت با هایفوتراپی

آیا هایفوتراپی چربی صورت را کاهش می ‌دهد؟

به طور خلاصه، برای افرادی که می خواهند چربی های گونه خود را با روش های غیر جراحی کاهش دهند، هایفو یک روش مطمئن و مؤثر خواهد بود. هایفو یک تکنیک غیر تهاجمی است که از امواج اولتراسوند برای از بین بردن سلول های چربی زیر پوست استفاده می کند و منجر به ظاهری بهتر برای صورت شما می شود

آیا هایفوتراپی باعث لاغری صورت می شود؟

هایفوتراپی با تابش اشعه اولتراسوند که از دستگاه هایفوتراپی خارج می‌شود و بر پوست وارد می‌شود سبب ایجاد گرمایی در چند سطح بالایی پوست می‌شود. این گرما باعث آب شدن چربی‌های زیر پوست شده و به مرور سبب لاغری قسمت مورد نظر می‌شود. در هایفوتراپی صورت با تماس دستگاه هایفو بر روی پوست صورت علاوه بر لیفت و کشسانی پوست باعث لاغری صورت نیز می‌شود.

کانتورینگ صورت با هایفوتراپی

نحوه انجام کانتورینگ صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی (HIFU) به صورت زیر انجام می‌شود:

  1. تمیز کردن و ضدعفونی پوست: قبل از شروع این روش، پوست صورت شما باید تمیز شود و با استفاده از محلول ضد عفونی مناسب ضد عفونی شود. این کار به منظور جلوگیری از عفونت و بهبود نتایج درمانی است.
  2. محلول ژل یا ژل آبی بر روی پوست: پس از تمیز کردن پوست، محلول ژل یا ژل آبی روی پوست صورت اعمال می‌شود. این محلول به عنوان رساننده امواج صوتی عمل می‌کند و بهبود انتقال امواج به پوست را تسهیل می‌کند.
  3. اعمال امواج هایفو: پزشک از دستگاه هایفوتراپی استفاده می‌کند تا امواج فوکالیزه صوتی با فرکانس بالا را به پوست صورت اعمال کند. این امواج به تمرکز و تخریب سلول‌های چربی زیر پوست می‌پردازند.
  4. ادامه روش درمانی: پس از اعمال امواج هایفو، پزشک ممکن است نیاز به ادامه روش درمانی داشته باشد. تعداد جلسات و فواصل زمانی بین آنها بسته به وضعیت پوست و نیازهای شخصی شما مشخص می‌شود.

اقدامات قبل از کانتور صورت با هایفو

  1. اگر درگیر بیماری خاصی هستید و یا دارو مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید.
  2. از آرایش کردن پوست در هنگام مراجعه به کلینیک بپرهیزید.
  3. اگر دندان فلزی یا ایمپلنت دارید پزشک را در جریان قرار دهید.
  4. اگر قبلاً از روش های جوانسازی پوست مانند لیزر، تزریق بوتاکس و تزریق ژل استفاده کرده اید پزشک را آگاه سازید .
  5. یک هفته قبل از درمان از مصرف انواع داروهای رقیق کننده خون و ضد التهابی بپرهیزید.
  6. از مصرف انواع دخانیات مانند سیگار و قلیان خودداری کنید.
  7. در روز درمان از مصرف نوشیدنی های کافئین دار و گازدار بپرهیزید.
  8. از برنزه کردن، لایه برداری و رفتن به سولاریوم خودداری کنید .

مراقبتهای پس از کانتور صورت با هایفو

از جمله مهمترین مراقبت های بعد از هایفوتراپی می توان موارد زیر را ذکر کرد :

ماندگاری کانتور صورت با هایفو

ماندگاری و میزان اثربخشی هایفوتراپی به عواملی زیادی بستگی دارد. مواردی مانند سن، میزان افتادگی پوست، سلامت عمومی، سبک زندگی، رژیم غذایی و مقدار رشته‌های کلاژن موجود در پوست می‌ توانند ماندگاری و میزان اثرات درمانی را کاهش یا افزایش دهند. حداقل تا ۶ ماه و حداکثر تا ۳ سال بعد از هایفوتراپی نتایج قابل مشاهده است.

موارد منع کانتور صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی در بسیاری از موارد برای درمان و زیبایی استفاده می‌شود؛ اما در برخی شرایط و برای برخی افراد ممکن است مناسب نباشد و برای امنیت و احتیاط بیشتر لازم است تا قبل از انجام این درمان بدانید که هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست. در زیر شرایطی را ذکر می‌کنم که این روش ممکن است مناسب نباشد:

عوارض کانتور صورت با هایفوتراپی

به طور کلی مانند تمامی روش‌های زیبایی اگر هایفوتراپی گونه را در مراکز نامعتبر و زیر نظر پزشکان غیرمتخصص انجام دهید، ممکن است با عوارض جانبی ناخوشایندی رو به رو شوید؛ اما به طور کلی برخی عوارض هایفوتراپی که موقتی هستند و معمولاً بعد از چند روز از بین می‌روند؛ عبارتند از:

  1. التهاب و حساسیت پوست: در اکثر موارد بعد از چند روز بهبود می‌یابد.
  2. درد و ناراحتی: در برخی از موارد درد و ناراحتی ممکن است پس از درمان به وجود می‌آید که معمولاً با مصرف داروهای ضد درد توصیه شده توسط پزشک کنترل خواهد شد.
  3. بروز عفونت: در صورتی که علائمی از عفونت مشاهده کردید، باید به پزشک خود مراجعه کنید و درمان مناسب را انجام دهید.
  4. بروز خشکی پوست: برای کاهش این عارضه، می‌توانید از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

هزینه کانتور صورت با هایفوتراپی

هزینه هایفوتراپی بستگی به ناحیه مورد نظر دارد. همچنین به تعداد جلسات مورد نیاز و کادر درمانی که این عمل را انجام می دهند نیز وابسته است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا اندولیفت در درمان جای جوش اثر دارد؟آیا اندولیفت در درمان جای جوش اثر دارد؟

اندولیفت یکی از بهترین روش های لیزری برای درمان جای جوش است که به سرعت نتایج آن قابل مشاهده است. ... ادامه مطلب

لیزر اندولیفت چیست و چه کاربردی دارد؟لیزر اندولیفت چیست و چه کاربردی دارد؟

اندولیفت روشی برای جوانسازی پوست صورت و دیگر بخش‌های بدن است که نوعی روش لیزر درمانی کم‌ تهاجمی است و با هدف لیفتینگ اجزای صورت انجام میشود. ... ادامه مطلب

روشهای درمان میلیا یا کیست میلیومروشهای درمان میلیا یا کیست میلیوم

بیماری میلیا یک نوع عارضه پوستی است که به صورت کیستهایی شبیه به جوشهای سر سفید (معمولاً در ناحیه صورت) به وجود می آید اما ماهیت این کیستهایی که بر رو ... ادامه مطلب

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای موطریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو

ماینوکسیدیل (با نام تجاری روگین یا روگین زنانه)، بهترین درمان ریزش موی سر است. ماینوکسیدیل، داروی بدون نسخه‌ ای است که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است و مردان و زنان می‌ توانند از آن برای درمان ریزش مو استفاده کنند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465