تزریق فیلر مو چگونه انجام می شود؟
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / تاثیرات تزریق هیر فیلر بر رشد مجدد و تقویت موها

تاثیرات تزریق هیر فیلر بر رشد مجدد و تقویت موها

موهای پر و سالم، به عنوان علائم جوانی، سرزندگی و جذابیت شناخته می شود؛ اما ممکن است به دلیل افزایش سن، مسائل ژنتیکی و یا دلایل دیگر، این موها پس از مدتی شروع به از دست دادن تراکم و استحکام خود کنند و به ریزش دچار شوند. اگرچه ریزش مو در مردان بیشتر از زنان شایع است؛ اما به طور کلی می توان گفت بیش از 70 درصد از مردان و 40 درصد از زنان با مسائلی مثل نازک شدن مو، آلوپسی و یا طاسی دست و پنجه نرم می کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

فیلر مو درمانی است که امروزه برای جلوگیری و درمان این مشکلات استفاده می شود. فیلر مو (Hair Filler) یک نوع درمان تزریقی برای تقویت موی سر و جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند ریزش مو ، آلوپسی ، نازک شدن و… به شمار می رود. ماده ای که در این درمان از آن استفاده می شود یک فرمول خاص حاوی چندین ماده‌ فعال است که در پوست سر تزریق می گردد. مواد فعال موجود در این فیلر شامل مجموعه ای از پپتیدهای بیومیمتیک و اسید هیالورونیک است که می توانند گردش خون را تقویت کنند.

پس از تزریق فیلر به پوست سر، این ماده به ریشه مو نفوذ کرده و رشد مجدد مو را تقویت خواهد کرد. همچنین گفتنی است استفاده از فیلر مو می تواند فعالیت فولیکول های مو را حفظ کرده و آنها را جوان تر کند. علاوه بر مواد موجود در فیلر که گفته شد، این فرمول حاوی آنزیم ها، فاکتورهای رشد، مواد معدنی و ویتامین ها نیز می باشد. عملکرد مشترک این مواد با یکدیگر باعث درمان ریزش مو و رشد و تقویت مو خواهد شد.

فیلر مو چیست؟

فیلر مو یا هیر فیلر مو در بسیاری از موارد برای معکوس کردن روند ریزش مو استفاده می شود و در عین حال باعث احیای پوست سر و فولیکول های مو می شود تا رشد مو را تحریک کند. با فرمولی متشکل از ۷ نوع پپتید و هیالورونیک اسید برای احیا و تقویت رشد فولیـکول های مو به کار می رود. این ترکیب منجر به کاهش ریزش مو و افزایش رشد و ضخامت موها می شود و همچنین باعث دسترسی بهتر به مواد مغذی و افزایـش ضخامت و سلامت موها می گردد.

مزایای فیلر مو

درمان با فیلر مو نتایجی طولانی‌ مدت دارد و شما را برای زمان زیادی از ریزش موها راحت می‌کند. به‌ علاوه با تقویت ریشه موها به رشد مجدد آنها هم کمک می‌کند و باعث می‌شود که موهایی جذاب‌تر و زیباتر داشته باشید. علاوه بر این استفاده از این روش درمانی مزیت‌های دیگری هم دارد که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد:

تزریق فیلر مو

تزریق فیلر مو چگونه انجام می شود؟

تزریق فیلر مو یک تکنیک تخصصی می باشد، به همین علت لازم است حتماً در مراکز معتبر و توسط پزشک انجام شود. برای انجام این پروسه درمانی و زیبایی، ابتدا نواحی محل تزریق به خوبی توسط پد الکلی ضد عفونی و تمیز می شود. سپس از بی حسی موضعی استفاده شده و بعد از تأثیر بی حسی، پزشک یک سرنگ حاوی فیلر را توسط سوزن مخصوص و به روش میکرواینجکشن به پوست سر تزریق می کند. در نتیجه تا زمان فرا رسیدن تزریق دوم، فولیکول های مو توسط فیلر احاطه می شود و رطوبت رسانی و تقویت می شوند.

مراقبت‌های لازم بعد از تزریق فیلر مو

برای اثر گذاری بیشتر و جلوگیری از هرگونه عارضه لازم است تمامی مراقبت های بعد از درمان فیلر مو را به خوبی و با دقت انجام دهید :

  1. باید از موهای خود در برابری اشعه های مضر و نور خورشید به خوبی مراقبت کنید.
  2. از حمام کردن به مدت 24 ساعت خودداری نمایید.
  3. از پوشاندن موها با کلاه و روسری خودداری کنید و موها را در برابر هوای آزاد قرار دهید.
  4. در مورد زمان استفاده از سشوار و یا رنگ کردن موها باید با پزشک مشورت کنید.
  5. برای توزیع یکسان فیلر مو و همچنین تسکین درد، ماساژ دادن نواحی تزریق شده توصیه می شود.

ماندگاری اثر هیر فیلر

هیر فیلر معمولاً تا یک سال ماندگاری دارد و در صورت نیاز به تمدید، میتوان جلسات را تکرار کرد.

تعداد جلسات تزریق فیلر‌ مو

بسته به فرد، نوع مشکل و پاسخ بدن فرد به فیلر تزریق شده، تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است؛ اما به طور کلی بر اساس مطالعات بالینی انجام شده بر روی شما دو حالت اتفاق خواهد افتاد. این دو حالت عبارت اند از:

  1. شما “STANDARD” تشخیص داده می شوید. در این شرایط به 1 جلسه در هر 2 هفته، به مدت 8 هفته (در مجموع 4 جلسه) نیاز دارید.
  2. شما “INTENSIVE” تشخیص داده می شوید. در این شرایط به 1 جلسه در هر 2 هفته، به مدت 8 هفته (در مجموع 4 جلسه)، به علاوه‌ی 1 جلسه نگهداری ماهانه به مدت 3-6 ماه، نیاز دارید.

آیا تزریق هیر فیلر مو درد دارد؟

درمان کم‌ پشتی و ریزش مو با استفاده از هیر فیلر به صورت تزریق با سوزنهایی به کف سر انجام ‌می شود و در برخی نواحی حساس کف سر درد بیشتری دارد. البته با توجه به تفاوت میزان تحمل درد در افراد مختلف نمی توان نظر قطعی در مورد آن بیان کرد؛ اما اگر مایل نیستید درد زیادی را تحمل کنید می توانید از پزشکتان درخواست نمایید تا کف سر شما را با استفاده از ژل های مخصوص بی حس کند تا در روند درمان اذیت نشوید.

چه کسانی نباید تزریق فیلر مو انجام دهند؟

مواد تشکیل دهنده ی هیر فیلر از همه لحاظ تست شده و مورد تأیید سازمان بهداشت می باشد و استفاده از آن در اکثر افراد بلامانع می باشد. با این حال افرادی هستند که نمی توانند از درمان هیرفیلر استفاده کنند که شامل:

تفاوت هیر فیلر با مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یک روش درمانی برای تقویت و بهبود بخشیدن به موها است. در این روش ویتامین‌ها، مواد معدنی (کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم)، عوامل مربوط به لایه کراتین پوست، اسیدهای آمینه به صورت مستقیم در پوست سر تزریق می‌شوند. مزوتراپی یک روش مؤثر برای درمان ریزش مو و تقویت موها است. بارزترین تفاوت هیر فیلر با مزوتراپی را می‌توان در تزریق ماده‌ای به نام اسید هیالورونیک دانست. در فیلر مو علاوه بر مواد مغذی و ویتامین‌هایی که تزریق می‌شود، هیالورونیک اسید نیز در کنار مواد تزریقی وجود دارد.

هیالورونیک اسید باعث افزایش ماندگاری و تأثیر بیشتر فیلر روی موها و پوست سر می‌شود. این ماده به صورت طبیعی در مایع مفصلی، پوست و چشم وجود دارد، بنابراین اصلی‌ترین تفاوت هیر فیلر و مزوتراپی مو در تأثیر و ماندگاری بیشتر فیلر است. هیالورونیک اسید ویتامین‌ها و اسیدآمینه‌هایی را دارد که به مرور به فولیکول‌های مو می‌رسند و باعث تقویت و رطوبت‌رسانی این فولیکول‌ها می‌شوند. همین موضوع عامل تفاوت قیمت این دو درمان است. در واقع هزینه فیلر مو به مراتب بیشتر است.

عوارض هیر فیلر مو

هزینه ی تزریق هیر فیلر

هزینه هیر فیلر با توجه به نوع و شدت ریزش مو در افراد مختلف متفاوت است. به طور کلی دو فاکتور برند فیلر مو و میزان تزریق فیلر در تعیین هزینه ها نقش بسزایی دارد. علاوه بر این دستمزد پزشک، محل تزریق و انجام دیگر درمان های ترکیبی به طور همزمان با فیلر می تواند در قیمت نهایی فیلر مو مؤثر باشد.

امروزه روشهای متعددی برای درمان افتادگی پوست در کلینیک های تخصصی پوست قابل انجام است که بسیاری از آنها بدون نیاز به جراحی بوده و به صورت سرپایی انجام می‌شود. دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست در اصفهان با توجه به شرایط سنی، میزان آسیب، ناحیه تحت درمان، نوع پوست و … مناسب‌ترین روش را به شما توصیه می‌کنند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اگزما چیست؟اگزما چیست؟

اگزما که به آن درماتیت آتوپیک نیز گفته می شود، یک بیماری پوستی رایج است که موجب التهاب، خارش و قرمزی پوست می شود. اگزما در کودکان بیشتر از بزرگسالان رایج است و نوعی واکنش آلرژیک در نظر گرفته می شود؛ اما در اغلب موارد، آلرژی محسوب نمی شود. ... ادامه مطلب

کانتورینگ صورت با هایفوتراپی مزایا عوارض و مراقبتهاکانتورینگ صورت با هایفوتراپی مزایا عوارض و مراقبتها

امروزه تمایل افراد به برجسته‌ سازی فک و زاویه سازی صورت بیشتر از قبل شده است که هایفوتراپی از روش رایج جهت جوانسازی و کانتور صورت است. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با هایفوتراپیجوانسازی پوست با هایفوتراپی

هایفو به واقع نوین‌ ترین سیستم جوانسازی با روشی مدرن برای افزایش محسوس اثرات درمان‌ های جوانسازی پوست (مانند تحریک تولید کلاژن، بازسازی لایه‌ های پوست) است که بدون نیاز به تزریق، برش و یا لیزر و همچنین بدون هیچ نیازی به دوره نقاهت اعمال اثر می‌ کند. ... ادامه مطلب

نکات مهم برای از بین بردن ورم بعد از تزریق ژلنکات مهم برای از بین بردن ورم بعد از تزریق ژل

کبودی‌ بعد از تزریق ژل افراد را دچار نگرانی‌ درباره ماندگاری یا دائمی بودن این عوارض می کند.توجه و رعایت نکات متن ورم و کبودی ها را بهبود می بخشد . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465