کاربرد و عوارض پیلینگ کربن | هزینه پیلینگ کربن صورت در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / پیلینگ کربن چه روشی است و چه کاربردهایی دارد؟

پیلینگ کربن چه روشی است و چه کاربردهایی دارد؟

پیلینگ صورت یا لایه‌برداری به معنی جوانسازی پوست است که لایه‌ی رویی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و سلول‌های مجاور را تحریک می‌کند تا یک لایه با سلول‌های جدید و کیفیت بهتر ایجاد کند و در نتیجه پوست را جوان و شاداب کند. لیزر کربن یا پیلینگ نرم، نوعی پیلینگ پوست است که به ‌ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند یا از جوش سر سیاه، منافذ باز پوست ، آکنه و کدورت پوست شکایت دارند، مفید واقع می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

برای پیلینگ کربن لایه نازکی کربن (زغال) مایع (کربن طبی یا کربن فعال) بر روی پوست شما توسط متخصص، مالیده می‌شود. این لایۀ کربنی به عمق منافذ پوست نفوذ می‌کند و بعد از مدتی کوتاه لیزر انجام می‌شود. نور لیزر به شدت جذب ذرات کربن می‌شود و وقتی اشعه ی لیزر از روی منطقه‌ای که کربنی شده است، عبور داده می‌شود، کربن را تخریب می‌کند و همراه با آن سلول‌های مرده پوست، مواد زائد و چربی پوست را نیز نابود می‌کند، بدون آنکه دردی ایجاد شود.

کاربرد پیلینگ کربن

همچنین بخوانید: کاربرد پیلینگ شیمیایی

مزایا و معایب پیلینگ کربن

  1. سرعت انجام این روش
  2. بدون درد بودن
  3. بدون ایجاد عوارض و اینکه هیچ التهاب ، قرمزی، یا تورم و مراقبت خاصی، به جز پرهیز از آفتاب، نیاز ندارد.
  4. مشاهده نتایج بلافاصله پس از انجام کربن پیل با لیزر
  5. از معایب پیلینگ کربن، قرمزی اندک و مختصر سوزن سوزن شدن تا چند ساعت پس از درمان ممکن است وجود داشته باشد است. برداشت موقت مو در منطقه تحت درمان نیز ممکن است رخ دهد.
پیلینگ کربن

نحوه پیلینگ کربن

پیش از کربن تراپی با لیزر، ناحیه ی تحت درمان کاملاً تمیز می شود. گاهی لایه ی نازکی از کرم کربن به کار می رود تا تأثیر درمان بیشتر شود. این کرم، نور لیزر کیوسوئیچ را پیش از تخریب سلول ها و حذف سلول های مرده و آلودگی و چربی از لایه ی اپیدرم جذب کرده و ضمناً منافذ باز و بزرگ شده ی پوست را جمع می کند. لیزر کربن پیل دو مرحله دارد، در مرحله اول، مایع سیاه رنگ کربن مخصوصی روی پوست شما مالیده می شود که مدت ۱۵ دقیقه زمان احتیاج دارد تا به عمق منفذهای پوست نفوذ کند و برای لیزر آماده شود.

در مرحله دوم، با دستگاه لیزر کیوسوئیچ، تابش پرتوهای لیزر به روی پوست دارای کربن انجام می شود.کربن روی پوست، جذب انرژی لیزر و نیز کارایی و نتیجه عملکرد لیزر را افزایش می دهد. برخورد لیزر به پوست باعث تخریب و شکسته شدن ذرات کربن روی پوست به ذرات کوچک تر شده و به همراه آن سلول های مرده پوست، مواد زائد و چربی پوست و جوش های سرسیاه را هم نابود می کند.

اقدامات قبل از پیلینگ کربن

برای کربن تراپی به آمادگی خاصی نیاز ندارید؛ اما بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

مراقبت های بعد از پیلینگ کربن

یکی از تأثیرگذارترین بخش ها در ماندگاری و نتیجه گیری از لیزر کربن، مراقبت های پس از آن است:

موارد منع استفاده از پیلینگ کربن

تعداد جلسات پیلینگ کربن

عواملی که ممکن است تعداد جلسات مورد نیاز را تحت تأثیر قرار دهند، شامل عواملی مانند عمق مشکل پوستی، میزان آسیب دریافت شده توسط پوست، نوع لیزر استفاده شده و سلامتی کلی بیمار است. در هر صورت، پزشکان معمولاً برای هر فرد پروتکل درمانی خاصی را تعیین می‌کنند و پس از بررسی وضعیت پوست و شرایط بیمار، تعداد جلسات لازم را تعیین می‌کنند. در حالت کلی و در اکثریت موارد 3 الی 5 جلسه درمانی، در فاصله زمانی 2 تا 3 هفته و یا به صورت ماهانه باعث بهبود طولانی مدت پوست خواهد شد.

هزینه پیلینگ کربن صورت

هزینه این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه قصد درمان چه آسیبی را دارید، یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. بعد از آن باید میزان و سطح آسیب و محل آن نیز بررسی شود. علاوه بر آن اندازه عارضه نیز در تعیین هزینه مؤثر است. نوع پوست، سن، رنگ پوست، تعداد جلسات موردنیاز و زمان هر جلسه از مواردی است که در تعیین هزینه مؤثر خواهد بود.

عوارض پیلینگ کربن

این روش کاملاً بی خطر می باشد و هیچگونه عوارضی برای شما ایجاد نمی کند. تنها موجب قرمزی و در بعضی افراد کمی التهاب می شود که کاملاً طبیعی است و زود از بین می رود.

اگر می خواهید درباره اگزما اطلاعتی به دست آورید؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :پردیس خضرایی [ 1402-08-06 ]
برای کسایی که منافذ باز روی گون ها و بینی دارند هم لیزر کربن مناسبه و اینکه به جنس پوست هم بستگی داره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برای آگاهی از اقدامات و مراقبتهای بوتاکس این مطلب را بخوانیدبرای آگاهی از اقدامات و مراقبتهای بوتاکس این مطلب را بخوانید

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌ های برطرف کردن چین و چروک‌ و جلوگیری از ایجاد آنها است. توجه به مراقبت‌ های بعد از بوتاکس باعث می‌ شود نتایج تزریق بوتاکس در صورت رعایت دقیق توصیه‌ های پزشک بسیار بهتر خواهند شد و زودتر ثابت می‌ شوند. ... ادامه مطلب

چگونه پوستی سالم و شاداب داشته باشیم؟چگونه پوستی سالم و شاداب داشته باشیم؟

مراقبت از پوست تضمین کننده زیبایی و شادابی چهره شما است که می توانید با انجام یک سری از روش‌ های مراقبتی و درمانی، پوستی سالم داشته باشید ... ادامه مطلب

روش های درمان و رفع خطوط و چروکهای داینامیک صورتروش های درمان و رفع خطوط و چروکهای داینامیک صورت

خطوط داینامیک صورت خطوطی هستند که تنها با فعالیت عضلات مشخص می شوند و در حالت عادی ظاهر نمی شوند. ... ادامه مطلب

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای موطریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو

ماینوکسیدیل (با نام تجاری روگین یا روگین زنانه)، بهترین درمان ریزش موی سر است. ماینوکسیدیل، داروی بدون نسخه‌ ای است که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است و مردان و زنان می‌ توانند از آن برای درمان ریزش مو استفاده کنند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465