کاربرد تزریق مزوژل در جوانسازی پوست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / دکترمتخصص پوست در اصفهان / مزوژل چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوژل چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوژل یکی از درمان‌های مؤثر چین و چروک و دیگر مشکلات پوستی در صورت و به خصوص نواحی اطراف چشم است. در این شیوه درمانی از هیالورونیک اسید برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌شود تا جوانی و شادابی به پوست شما برگردد. هیالورونیک اسید یکی از اصلی‌ترین ترکیبات طبیعی پوست است که در ساخت کلاژن و حفظ حالت ارتجاعی آن نقش مهمی دارد. این ماده می‌تواند سلول ‌های تولیدکننده کلاژن را تحریک کند و با بهبود فرایند خون‌ رسانی به بافت‌ های پوست آسیب ‌های آنها را از بین ببرد. در ترکیبات مزوژل علاوه بر هیالورونیک اسید از مواد معدنی، آمینو اسیدها، ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف استفاده شده است که همگی خواص ترمیم‌کنندگی دارند و می‌توانند به بهبود انواع آسیب‌ های پوستی کمک کنند. این ترکیبات همچنین می‌توانند رطوبت پوست را بیشتر کنند و از بروز دوباره نشانه‌های پیری یا ایجاد لک‌های پوستی برای مدتی تقریباً طولانی جلوگیری کنند.

مزوژل چیست؟

مزوژل یکی از روش‌های جدید و پر قدرت برای جوانسازی پوست به‌شمار می‌رود. این روش یک تلفیق از ویژگی‌های مثبت ژل و استفاده از کوکتل‌های مغذی پوست صورت است. مزوژل از مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسید هیالورونیک و غیره است که مانند ژل‌های پر کننده به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود؛ اما خاصیت حجم دهی و فرم دهی نداشته و مانند روش مزوتراپی ، جوانسازی پوست و لیفتینگ صورت را به‌دنبال دارد. مواد تشکیل دهنده مزوژل نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه نهایی کار دارد. هیالورونیک اسید که یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده مزوژل است، به‌صورت طبیعی در پوست وجود دارد و وظیفه اصلی آن حفظ طراوت پوست است.

مزوژل برای لک صورت

لک صورت یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای پوست ایجاد شود و به دلایل مختلفی ایجاد شوند. یکی از روش های درمانی زیبایی با ریسک پایین جهت درمان لک، مزوژل ضد لک است. در میان مواد اولیه متعددی که در ساخت و تولید مزوژل به کار برده میشود، اصلی ترین عنصر، اسید هیالورونیک است. این ماده یک نوع قند است که به صورت طبیعی در بدن یافت می شود و سبب حفظ آب موجود در پوست شده و به هیدراته شدن پوست کمک می کند. در این روش با تزریق اسید هیالورونیک، به تولید کلاژن کمک کرده و به بازسازی پوست می پردازند. این روش درمانی برای رفع تیرگی پوست و لک های صورت به کار می رود. همچنین تمام عناصری که در مزوژل وجود دارد، سبب تحریک ساخت کلاژن در پوست شده و در نهایت فرایند خونرسانی به ارگان‌ها و بافت‌های پوست را افزایش می‌دهد. همچنین مواد معدنی و آنتی اکسیدان موجود در آن نیز باعث تقویت و ترمیم بافت پوست می‌گردد.

ترکیبات مزوژل

مزوژل یک درمان ایمن و سالم پوست است و حاوی مواد مورد نیاز برای ترمیم و شادابی آن می باشد:

در میان مواد اولیه متعددی که در ساخت و تولید مزو ژل به کار برده میشود اصلی ترین عنصر هیالورونیک اسید است. این ماده یک نوع قند است که به صورت طبیعی در بدن یافت می شود. این ماده سبب حفظ آب موجود در پوست شده و به هیدراته شدن پوست کمک می کند.

مزوژل چیست

کاربردهای مزوژل

انواع مزوژل

مانند ژل‌های تزریقی مزوژل نیز دارای برندهای مختلفی است که اثرگذاری و ماندگاری هریک با دیگری فرق دارد. در حال حاضر برند جالپرو (Jalupro) بهترین تولیدکننده مواد تزریقی مزوژل است که در سراسر جهان استفاده می‌شود و موفق به دریافت تاییدیه CE نیز شده است. ترکیبات محصول این برند با بافت طبیعی پوست سازگاری کامل دارند و با تحریک بافت‌های سازنده کلاژن به ترمیم آسیب‌ها و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند. از دیگر برندهای مطرح تولیدکننده مزوژل که در کشور ما نیز استفاده می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مزوژل پروایج
  2. مزوژل سیتوکر ۷۱۵
  3. مزوژل پروستلین نچرال بی
  4. مزوژل سیتوکر ۵۳۲
  5. مزوژل جالپرو صورتی
  6. مزوژل جالپرو آبی

تزریق مزوژل

نحوه استفاده از روش مزوژل بسیار شبیه به تزریق ژل به نواحی مختلف صورت می‌باشد. پزشک پس از آماده‌سازی سرنگ مخصوص، ترکیب ویال مزو و هیالورونیک اسید موجود در بسته‌بندی مزوژل را به آرامی به اندازه نیاز در ناحیه هدف تزریق می‌کند.

اقدامات قبل از مزوژل

اقدامات بعد از مزوژل

اجتناب از مصرف غذا های شور و چرب حداقل به مدت یک هفته

افراد منع از تزریق مزو ژل

مدت ماندگاری مزوژل

نتیجه‌ی حاصل از تزریق مزوژل معمولاً فورا دیده می‌شود؛ اما نتیجه‌ی کامل پس از ۴۸ ساعت دیده خواهد شد. نتیجه‌ی تزریق مزوژل عموماً بین ۶ تا ۹ ماه باقی می‌ماند و سپس تدریجی از بین می‌رود. برای اینکه این نتایج مزوژل برای مدت زمان طولانی‌تری باقی بمانند و پوست، جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد، درمان با مزوژل باید تکرار شود. یک برنامه‌ی درمان با مزوژل شامل سه جلسه با فواصل ۲ تا ۴ هفته می‌شود.

عوارض جانبی مزوژل

مزونیدلینگ که در واقع ترکیب دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی است؛ یکی از روشهای موثر در جوانسازی و شادابی پوست است. در بکارگیری این روش باید دقت شود؛ در مراکز غیر پزشکی و توسط افرادی جز پزشک مزونیدلینگ انجام نشود تا با عوارض غیر منتظره همراه نباشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سلیمی [ 1402-07-30 ]
پوست صورت من کک مک و لک زیاد داره خیلی هم دکتر رفتم لیزر انجام دادم ولی فقط کم شده میخوام کلا درمان شه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فواید و نحوه استفاده از کرم آبرسان پوستفواید و نحوه استفاده از کرم آبرسان پوست

آبرسانی پوست یکی از مراحل روتین مراقبت از پوست است که منجر به از بین رفتن خشکی پوست و حفظ طراوت و شادابی آن می گردد. ... ادامه مطلب

آیا می توان آر اف و هایفو را با هم ترکیب کرد؟آیا می توان آر اف و هایفو را با هم ترکیب کرد؟

در چند سال اخیر روش های جوانسازی و زیبایی بسیار متنوع شده اند.در حال حاضر هایفوتراپی و آر اف فرکشنال دو روش جوانسازی بسیار محبوب و پر طرفدار است. ... ادامه مطلب

آیا تزریق چربی برای ورزشکاران مناسب است؟آیا تزریق چربی برای ورزشکاران مناسب است؟

انتقال چربی به صورت یک روش طبیعی، بی‌ ضرر و مؤثر برای بازیابی حجم صورت است و جز یکی از محبوب ترین متدهای زیبایی به شمار میرود. اگر متقاضی تزریق چربی ورزشکار باشد یا در طول روز تحرک زیادی داشته باشد ماندگاری چربی به نسبت ماندگاری چربی در صورت افراد معمولی، مدت زمان کوتاهتری دارد. ... ادامه مطلب

باورهای غلط درباره سفید شدن موهاباورهای غلط درباره سفید شدن موها

ژنتیک، مهم ترین عامل در سفید شدن زودرس موها است. در واقع این ژن های شما هستند که تعیین می کنند در چه سنی تولید ملانین کاهش یابد و موها سفید شوند. در صورت تشخیص و درمان مناسب، روند سفید شدن تار‌های مو را می توان معکوس کرد؛ اما اگر این موضوع اختلال ژنتیکی باشد، بعید است که این روند معکوس شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465