روشهای نوین جوانسازی پشت دست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / راهکارهایی شگفت انگیز برای جوان سازی پوست دست ها

راهکارهایی شگفت انگیز برای جوان سازی پوست دست ها

کاهش حجم پوست دست تنها یکی از تغییرات همراه با افزایش سن است. لکه‌های تیره، چین و چروک‌ها و شل شدن پوست از جمله مشکلات دیگری هستند که دست‌های ما را پیر و فرسوده نشان می‌دهند. خوشبختانه به لطف پیشرفت‌های پزشکی، روش‌های غیرتهاجمی و بسیار کم خطری برای جوانسازی دست وجود دارد که می‌تواند در اصلاح این شرایط به شما کمک کند. با انواع روش‌های جوانسازی پوست دست، خاصیت کشسانی و شادابی پوست باز می‌گردد و لطافت و زیبایی دست‌ها چندین برابر می‌شود. همچنین با روش‌های مختلفی می‌توان پوست دست را وادار به ساخت کلاژن و پروتئین‌های مفید دیگر کرد تا از بروز لکه و شل شدن پوست جلوگیری شود. پزشک پس از معاینه مشخص خواهد کرد که کدام روش جوانسازی پشت دست برای شما مناسبتر خواهد بود. در ادامه به معرفی هر کدام از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

از میانسالی به بعد، علاوه بر پوست صورت و گردن، دستها نیز نیاز به جوانسازی دارند که روشهای متعددی از جمله لیزر پشت دست و تزریق فیلر به پشت دست برای این کار وجود دارد. شما می توانید برای جوانسازی پشت دست با تزریق فیلر در اصفهان به مطب دکتر فاطمه عندلیب مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حاصل فرمایید.

علائم پیری پوست دست

چروک دست‌ها

با افزایش سن و کاهش بافت چربی زیر پوست، پوست دست افتاده‌تر می‌شود و به اصطلاح چین و چروک‌ها نمایان می‌شوند. یکی دیگر از عوامل ایجاد چین و چروک از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست و کم آب شدن پوست است؛ چرا که وقتی سن بالا می‌رود تولید کلاژن و دیگر پروتئین‌ها که به جوانسازی پوست دست کمک می‌کنند و آن را شاداب نگه می‌دارند کم می‌شود. به همین دلیل چین و چروک‌های دست بیشتر به چشم می‌آیند.

لاغر شدن دست‌ها

بعضی از افراد به طور ژنتیکی دست‌های لاغری دارند که روش‌های مخصوصی برای جوانسازی پوست دست این افراد وجود دارد که نتیجه‌ خوبی می‌دهد؛ اما همانطور که گفتیم با افزایش سن و کاهش بافت چربی و عضلانی دست‌ها لاغر می‌شوند. در نتیجه استخوان‌ها و مفاصل بیشتر در معرض دید هستند که برای بسیاری خوشایند نیست.

ایجاد لک روی دست‌ها

ایجاد لک روی دست‌ها از مشکلات شایع افرادی است که به جوانسازی پوست دست روی می‌آورند. استفاده زیاد و مداوم از انواع شوینده‌ها، تابش زیاد نور خورشید و افزایش سن می‌تواند در به وجود آمدن این لکه‌های پوستی مؤثر باشند.

بیرون زدن رگ دست‌ها

بیرون زدن رگ‌ها هم می‌تواند با لاغر شدن و از بین رفتن بافت‌های چربی دست اتفاق بیافتد.

شل شدن پوست دست

شل شدن پوست دست یک اتفاق طبیعی است که با افزایش سن رخ می‌دهد.

جوان سازی پوست دست

مزایای جوانسازی پشت دست

لیزر جوانسازی

امروزه تکنولوژی پیچیده لیزر می‌تواند بافت پوست را بهبود دهد، چین و چروک‌ها را کاهش دهد، رنگ پوست را اصلاح کند و ظاهر پوست را با طراوت و جوان‌تر سازد. در حین انجام لیزر جوانسازی پوست دست، انرژی لیزر هم سطح صدمه دیده پوست و هم کلاژن‌های عمق دست را هدف قرار می‌دهد. زخم‌های میکروسکوپی در میان بخشی از منطقه مورد درمان ایجاد می‌شود و به اطراف بافت آسیبی وارد نمی‌شود. با محدود کردن آسیب‌های پوستی، می‌توان به جوانسازی پوست بسیار عمیق و مؤثر با دوره درمان کوتاهتر دست یافت. حرارت لیزر همچنین باعث تحریک مکانیسم‌های درمان طبیعی بدن و تحریک در تولید دوباره کلاژن و الاستین (انعطاف پذیری) در ماه‌های بعدی پس از درمان می‌شود.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی را میتوان روشی تقریباً بدون درد نامید برخی از پزشکان در ابتدای کار از کرم بی حس کننده در محل مورد نظر استفاده میکنند و سپس تزریق را انجام میدهند. با ورود کربن دی اکسید به لایه های زیرین پوست و افزایش co2 بدن مکانیسم های جبرانی را فعال میکند. سیستم بدن انسان به گونه ای است که هموگلوبین موجود در آن تمایل بالایی به چسبیدن به گاز co2 دارد به همین علت هنگامی که این گاز به پوست تزریق میشود هموگلوبین، اکسیژن را برای چسبیدن به co2 از خود رها کرده و اکسیژن رها شده در بافت باعث افزایش جریان خون در آن ناحیه میشود و پزشکان از این اثر فیزیولوژیک استفاده کرده و در نواحی مورد نظر عمل جوانسازی و روشن سازی را انجام میدهند.

تزریق چربی

در روش تزریق چربی مواد از بافت‌های چربی بدن فرد گرفته می‌شود و پس از پردازش و آماده‌ سازی به دیگر نقاط مانند اندام‌ ها و صورت انتقال داده می‌شود. چربی از مناطقی مانند شکم یا باسن و ران گرفته می‌شود. سوزن‌های خاصی برای این روش به کار می‌رود و از لیپوساکشن و دستگاه مکش برای برداشت و خارج کردن چربی استفاده می‌شود. پس از برداشت چربی به کمک یک سانتریفیوژ، چربی را از ناخالصی‌های که دارد جدا کرده و آماده‌ی تزریق می‌کنند.

تزریق فیلر

یکی از روش‌های جوانسازی پشت دست، تزریق فیلر می‌باشد. مجموعه متنوعی از فیلرهای درمانی وجود دارد که به تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده و جراحان زیبایی آنها را به کار می‌گیرند. قبل از انجام فرایند درمان، ناحیه مورد نظر تمیز شده و بیحس کننده موضعی به آن محل اعمال می‌شود. بسیاری از فیلرها خود حاوی داروی لیدوکایین (نوعی بیحس کننده موضعی) هستند. این دارو جهت کمک به حداقل رساندن درد در حین و پس از درمان در فیلرها گنجانده می‌شود. سپس پزشک، مقدار مشخصی فیلر را در زیر پوست تزریق می‌کند.

مراقبت‌های بعد از جوانسازی پشت دست

سعی کنید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. با توجه به روش‌هایی که برای جوانسازی پوستتان در نظر گرفته‌اید، باید با پزشک مشورت کنید و به خوبی از پوست دستتان مراقبت کنید. بعضی از روش‌ها به مراقبت‌های خاص‌تری نیاز دارند.

هزینه جوانسازی دست

هزینه جوانسازی با توجه به نوع روش، کلینیک، مواد و تجهیزات مختلف است.

عوارض جوانسازی دست

روش های تقویت و جوانسازی پوست و ظاهر دست ها عموماً به صورت سرپایی انجام می شود و ممکن است بر اساس روش درمانی انتخابی، با زمان بهبودی کوتاهی همراه باشد. تورم، کبودی و سفتی، بلافاصله پس از جراحی دست ها عارضه و امری کاملاً طبیعی است.

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که در کلینیک های تخصصی پوست صورت می‌گیرد؛ روشهای جوانسازی و رفع خطوط پوست از جمله خطوط اخم ، پیشانی، کنار چشم و ... است که در مطب دکتر عندلیب، متخصص پوست و مو در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمی [ 1402-07-06 ]
سلام خانم دکتر من یکی از دستهام سوختگی داره و میخوام که سوختگی از بین بره کدوم روش برای من بهتره آیا میتونم از لیزر جای سوختگی استفاده کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فواید و نحوه استفاده از کرم آبرسان پوستفواید و نحوه استفاده از کرم آبرسان پوست

آبرسانی پوست یکی از مراحل روتین مراقبت از پوست است که منجر به از بین رفتن خشکی پوست و حفظ طراوت و شادابی آن می گردد. ... ادامه مطلب

مزوتراپی صورت روشی موثر جهت رفع چین و چروک و جوانسازی پوستمزوتراپی صورت روشی موثر جهت رفع چین و چروک و جوانسازی پوست

چین و چروک پوست خطوطی عمیق یا سطحی هستند که روی پوست تشکیل می شوند. این خطوط گاهی آنقدر عمیق هستند که چاله یا شکافی در سطح پوست ایجاد می کنند. ... ادامه مطلب

آیا تزریق چربی برای ورزشکاران مناسب است؟آیا تزریق چربی برای ورزشکاران مناسب است؟

انتقال چربی به صورت یک روش طبیعی، بی‌ ضرر و مؤثر برای بازیابی حجم صورت است و جز یکی از محبوب ترین متدهای زیبایی به شمار میرود. اگر متقاضی تزریق چربی ورزشکار باشد یا در طول روز تحرک زیادی داشته باشد ماندگاری چربی به نسبت ماندگاری چربی در صورت افراد معمولی، مدت زمان کوتاهتری دارد. ... ادامه مطلب

ملاسما چیست و بهترین درمان ملاسماملاسما چیست و بهترین درمان ملاسما

ملاسما یا همان لکه‌ هایی با طیف رنگی خاکستری قهوه‌ ای بر روی صورت يکي از مشکلات رایج پوستی است. اگر این عارضه درمان نشود، لکه های ملاسما بیشتر و گسترده تر و تیره تر می شوند و باعث مشکلات زیادی در روند درمان نیز می شوند. در این بخش به راه های درمانی ملاسما اشاره کرده ایم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465