علت باز شدن منافذ پوست | پوست پرتقالی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / علت منافذ باز پوست چیست؟

علت منافذ باز پوست چیست؟

منافذ پوست صورت ، در حقیقت گذرگاهی برای خروج سبوم یا همان چربی ترشح شده توسط غدد چربی به سطح پوست می باشند . پس می توان گفته که در همه افراد این منافذ وجود دارد ولی در برخی افراد این منافذ بیش از حد باز می شوند و نمای پوست پرتقالی به پوست می دهند که از لحاظ ظاهری برای فرد ناخوشایند است .

شما می توانید برای درمان منافذ باز پوست، از طریق تماس با کلینیک تخصصی پوست دکتر عندلیب در اصفهان اقدام فرمایید. شماره تلفن این مرکز : 36260819-031 می باشد.

چرا منافذ پوست صورت بیش از حد باز می شوند ؟

اولین عامل ، ارث است . برخی افراد به صورت ژنتیکی منافذ بازتری دارند که معمولا با رسیدن به سن بلوغ و افزایش ترشح چربی توسط غدد چربی پوست ، بیشتر بروز پیدا می کند .

عامل دوم ، استفاده بیش از حد از کرم های چرب یا کرم پودر و پن کیک و سایر مواد آرایشی است . این گونه ترکیبات با ایجاد سدی در برابر خروج طبیعی سبوم به سطح پوست باعث می شوند به صورت واکنشی منافذ گشادتر و بازتر شوند تا بتوانند سبوم را به سطح پوست برسانند . مخصوصا در مواردی که شخص پوست چربی داشته باشد ، این عوامل به شدت باعث بازتر شدن منافذ پوستی می شوند .

منافذ باز

در افرادی که منافذ باز واضح دارند ، غالبا با افزایش سن و کاهش رشته های کلاژن و الاستین و شل شدن پوست ، این منافذ بیشتر خودنمایی می کنند .اولین نکته در درمان منافذ باز پوست صورت ، اجتناب از مصرف کرم های چرب اعم از ضد آفتاب یا کرم های آرایشی و پن کیک و نیز کرم های مرطوب کننده با چربی بالا می باشد . استفاده از ضد آفتاب های فاقد چربی رنگی بلامانع است و حتی فرد می تواند به عنوان کاور آرایشی درتمام اوقات شبانه روز از این نوع ضد آفتاب استفاده کند .

در صورتی که پوست دچار منافذ باز ، خشک است و به مرطوب کننده احتیاج دارد می توان از کرم های مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کرد . ولی با توجه به تنوع ضد آفتاب های فاقد چربی رنگی که برخی حاوی مرطوب کننده هم می باشند ، در صورت تجویز صحیح ضد آفتاب توسط پزشک متخصص پوست فرد از مصرف مرطوب کننده در طول روز بی نیاز خواهد شد .

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که در کلینیک های تخصصی پوست صورت می‌گیرد؛ روشهای جوانسازی و رفع خطوط پوست از جمله خطوط اندوه یا ماریونت ، خطوط اخم ، پیشانی، کنار چشم و ... است که در مطب دکتر عندلیب، متخصص پوست و مو در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :دارابی [ 1402-06-15 ]
لطفا راه درمانش رو هم بزارید ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465