تعداد جلسات لیزر بخیه | هزینه و قیمت لیزر جای بخیه در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ضایعات پوستی / از بین بردن جای زخم و بخیه با لیزر

از بین بردن جای زخم و بخیه با لیزر

پوست، عضوی بسیار حساس و ظریف است و با گذشت زمان، آسیب‌هایی که بر آن وارد شده جای می‌گذارند. بخیه‌ها برای تسهیل بهبودی ضروری می‌باشند، به خصوص اگر پوست به تنهایی بهبود نیابد. با این حال، آن‌ها ممکن است روند بهبود طبیعی پوست ما را مختل کرده و جای زخم باقی بگذارند. بسیاری از افراد به دلایل زیبایی مایل به برداشتن جای بخیه هستند.

آنچه در این مطلب میخوانید

خوشبختانه چندین روش درمانی پیشرفته وجود دارد که می‌تواند در از بین بردن جای بخیه کمک کند. از بین بردن جای بخیه با استفاده از درمان‌های پیشرفته پوستی که به ترمیم پوست بی عیب و نقص و بدون زخم کمک می‌کند، عملی است. استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌توان برای درمان جای زخم و بخیه اقدام کرد که لیزر یکی از آنها است. در این روش، سلول‌های با رنگی ناهمگون با رنگ پوست ما از بین می روند و سلول‌های جدید پوستی، جای آنها را می گیرند. بسته به نوع عارضه و مشکلات پوستی ، انواع مختلفی از لیزر صورت می گیرد که تشخیص نوع آن به عهده پزشک است.

عوامل مؤثر بر جای زخم

تشکیل بافت جدید در جای زخم، سوختگی، یا آسیب دیدگی‌های دیگر یک فرآیند کاملاً طبیعی در بدن ما است. همچنین در اطراف محل بخیه‌های جراحی نیز ممکن است بافت اضافه‌ای تشکیل شود. میزان تشکیل بافت جدید در جای زخم و ظاهر آن به عوامل مختلفی بستگی دارد:

همچنین بخوانید: کاربرد لیزر فرکشنال CO2

مزایای لیزر جای زخم و بخیه

  1. لیزر ها با ساطع کردن اشعه هایی به سطح پوست می توانند به بهبود وضعیت بافت پوست و سلول های پوستی کمک کنند.
  2. لیزر ها جزء روش هایی هستند که خطری را برای افراد در پی ندارند؛ زیرا که کاملاً کنترل شده و دقیق عمل می کنند.
  3. لیزرها اثرات بلند مدتی روی وضعیت و بهبود وضعیت ظاهری پوست دارند. از همین رو کسانی که میخواهند روشی انتخاب کنند که آثار آن سال ها باقی باشد حتماً لیزر را انتخاب می کنند.
  4. هیچ گونه درد و خونریزی در پی انجام روش لیزر درمانی برای درمان جای زخم و بخیه وجود ندارد.
  5. پوست بعد از انجام لیزر صاف تر و روشن تر می شود و پوست بهتر از قبل می شود.

لیزر مناسب برای رفع جای بخیه

لیزر اربیوم ERBIUM YAG

استفاده از این لیزر برای رفع جای زخم های کم عمقی مانند بخیه های کم عمق مناسب می‌باشد. این لیزر به نسبت مقایسه ای قدرت کمتری در مقابل با لیزر فرکشنال co2 دارد. مزیت بالای این لیزر آن است که در این لیزر، ما به بیحسی کمتری احتیاج داریم. زمان ریکاوری بیماران نیز بسیار سریع تر از لیزر co2 است و حدوداً دو هفته می‌باشد.

لیزر CO2

این لیزر یکی از قوی ترین لیزرهای شناخته شده است که توانایی نفوذ به عمق پوست را دارد. همچنین یکی از قوی ترین لیزرها برای رفع جای سوختگی، زخم و بخیه است. استفاده از این لیزر ممکن است مرحله ریکاوری بیمار را کمی طولانی تر کند. به صورت معمول ریکاوری بعد استفاده از این لیزر ۲ هفته می‌باشد.

لیزر IPL

یکی از کاربردهای اصلی و منحصر به فرد لیزر PDL درمان جای زخم‌های قدیمی است. دستگاه لیزر IPL به معنی نور پالسی شدید است که درواقع یک دستگاه لیزر به حساب نمی‌آید؛ اما کاربردی مشابه با آن دارد. این دستگاه نسبت به بسیاری از دستگاه‌های لیزر دیگر، بهتر کار می‌کند. اساس کار این روش درست مانند لیزر است، یعنی پرتوهای نوری به صورت متمرکز در یک ناحیه کوچک تابیده می‌شود. تفاوت آن با لیزر در این است که تنها در یک طول موج مشخص، پرتوهای نوری تولید نمی‌شود، بلکه در یک بازه گسترده، نور شدید و پرانرژی تولید و به سطح پوست تابیده می‌شود. با تأثیر بر رگ‌های خونی زیر پوست و تحریک بافت‌های عمیق پوست به کلاژن سازی، بافت اسکار یا جای زخم را از بین ببرد.

از بین بردن جای زخم و بخیه با لیزر

درمان جای زخم با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

برای درمان جای زخم توسط لیزر، باید ابتدا پزشک متخصص مشکل شما را بررسی و وضعیت اسکار پوستی را با یک قلم خاص علامت‌گذاری کند. براساس تشخیص پزشک، نور لیزری که برای اسکار پوستی شما مناسب و بهتر است، انتخاب می‌شود. پزشکان در برخی از موارد برای این‌که احساس دردی نداشته باشید از پماد بی‌حسی یا آمپول بی‌حس‌کننده استفاده می‌کنند. چنانچه جای زخم در ناحیه صورت فرد باشد، برای وارد نشدن آسیب اشعه لیزر به بینایی فرد از عینک بر روی چشم‌ها استفاده می‌کنند.

از دستگاه کولینگ برای کاستن درد در ناحیه لیزر استفاده می‌شود تا محل موردنظر را خنک کند. بعد از اتمام استفاده از لیزر، ناحیه موردنظر باید از طریق مواد ضدعفونی‌کننده پاک شود و از قرارگرفتن پماد بر روی نواحی تخت درمان باید پانسمان انجام شود. درصورتی‌که برای ناحیه موردنظر نیاز به پماد ترمیمی داشته باشید، پزشک شما اقدام به تجویز آن می‌کند. مراقبت‌های بعد از لیزر می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در روند درمان شما داشته باشد.

اقدامات ضروری قبل از لیزر جای بخیه

پزشکان متخصص پوست، برای بازدهی مطلوب درمان با لیزر، توصیه‌هایی دارند که لازم است، قبل از شروع پروسه درمان، انجام دهید. در ادامه به برخی از این توصیه‌ها اشاره می‌کنیم:

مراقبت های بعد از لیزر جای بخیه

  1. سعی کنید از کرم ضد آفتاب باکیفیت استفاده کنید و به‌ هیچ ‌وجه در مقابل نور آفتاب نباشید.
  2. حتماً تا بهبودی کامل ناحیه درمان، از حضور در محیط‌های پر خطر پرهیز کنید. حضور در استخر، باشگاه و محیط‌های این‌چنینی تا زمان بهبودی کامل توصیه نمی‌شود.

تعداد جلسات لیزر بخیه

بسته به نوع و شدت جراحت یا عارضه پوستی، پزشک می تواند تعداد این جلسات را تعیین کند.

عوارض لیزر جای زخم و بخیه

عوارض جانبی که استفاده از لیزر برای درمان جای زخم و بخیه ممکن است ایجاد کند شامل این موارد است :

این عوارض بعد از چند روز برطرف می گردند و اگر ادامه داشته باشد ممکن است سبب بروز عفونت گردد، که نیاز است به پزشک مراجعه شود.

هزینه و قیمت لیزر جای بخیه در اصفهان

در مورد هزینه لیزر اسکار نمی‌توان نظر قطعی داد؛ چراکه عوامل بسیار زیادی در تعیین هزینه لیزر اسکار دخیل هستند. از شدت و گستردگی جای زخم تا نوع لیزر مورد استفاده و نیز دستمزد پزشک، همگی عواملی هستند که در تعیین هزینه لیزر اسکار، تأثیر گذارند.

برای آگاهی از پاسخ 10 پرسش مهم درباره لیزر موهای زائد ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :هامون [ 1402-08-11 ]
لیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن تاتو و جای زخم خیلی خوبه من انجام دادم واقعا اثر داشت

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اصلاح عدم تقارن صورت با تزریق فیلراصلاح عدم تقارن صورت با تزریق فیلر

تقارن صورت به تطابق کامل چهره در اندازه، مکان، شکل و آرایش هر یک از اجزای صورت نسبت به صفحه ساژیتال (صفحه عمودی که بدن را به دو نیمه متقارن چپ و راست ... ادامه مطلب

خارش پوست نشانه چه بیماری هایی است؟خارش پوست نشانه چه بیماری هایی است؟

خارش پوست بدن یکی از مشکلاتی است که گاهی اوقات بدون هیچ دلیل خاصی بروز می کند و در مواقع دیگر نشانه‌ی بروز یک بیماری است. ... ادامه مطلب

بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی زنانبیماریهای پوستی دستگاه تناسلی زنان

دستگاه تناسلی زنان ممکن است به دلایل مختلفی دچار عفونت‌ ها و مشکلات تناسلی شود که لازم است بانوان نکاتی را رعایت کرده تا بتوانند به سلامتی و بهداشت خود کمک کنند. درمان این بیماری‌ ها بر اساس باکتریایی یا ویروسی بودن آنها متفاوت است. ... ادامه مطلب

روشهای رفع چروک پیشانیروشهای رفع چروک پیشانی

اگر ایجاد یک روتین مراقبت از پوست خود با ترکیبات ضد پیری، درمان‌ های خانگی و آرایش‌ های صورت کارساز نبود و مهم‌ تر از همه، اگر واقعاً می‌ خواهید به خطوط ظریف خود پایان دهید وقت آن رسیده که توجه خود را به دارو های تزریقی معطوف کنید. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465