دکتر فاطمه عندلیب | متخصص پوست و مو
فولیکول مو چیست و چگونه آن را تقویت کنیم

هر انسانی با میلیون ها فولیکول مو متولد می شود و هر گونه آسیب به فولیکول‌ مو منجر به ریزش مو یا کاهش رشد آن خواهد شد

پی آر پی مو چیست و چه نقشی در تقویت مو دارد

پی آر پی مو یک روش مؤثر در تقویت مو و درمان ریزش مو است که کاملاً مبتنی بر اصول علمی است و باعث تقویت فولیکول های مو، تحریک رشد و تقویت ساقه مو می شود

چند جلسه مزوتراپی برای تقویت مو لازم است؟

مطالعات نشان می دهد که مزوتراپی مو برای تقویت موی سر بسیار موفق عمل کرده است چرا که در این روش مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز برای رشد و تقویت مو

آیا راهی برای ضخیم شدن مو وجود دارد؟

ضخامت مو در واقع به قطر هر تار موی شما بستگی دارد. هرچه قطر تار موی شما بیشتر باشد، موهای ضخیم تری دارید. ضخامت متوسط موی انسان 70 تا 120 میکرومتر است

ریزش مو در شیردهی تا کی ادامه دارد؟

ریزش بیش از حد مو می تواند ناشی از بیماری های رایج و قابل درمان پس از زایمان مانند کم کاری تیروئید یا کم خونی ناشی از فقر آهن باشد. گاهی این مسئله به حدی شدید است که باعث کاهش تراکم موهای سر می شود. در این بخش راه های درمان ریزش مو در دوران شیردهی را برای شما عزیزان آورده ایم.

علت ریزش موی سکه ای چیست و آیا درمانی دارد؟

ریزش مو با مدل های مختلف ایجاد می‌شود که یکی از آنها ریزش سکه ای مو است. ریزش موی سکه ای زمانی رخ می دهد که گلبول های سفید خون به سلول های موجود در فولیکول موها حمله می کنند و این امر منجر به ریزش مو و کاهش رشد موها می گردد.

علت ریزش مو در مردان و درمان آن را در این مطلب بخوانید

اغلب مردان با گذشت زمان، درجاتی از طاسی با الگوی مردانه را از خود نشان می دهند. طاسی آندروژنی اغلب اوقات به صورت تدریجی رخ می دهد. اگرچه انواع دیگر طاسی مانند آلوپسی آره آتا نیز با نسبت مشابه هم در زنان و هم مردان رخ می دهد.روش‌های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد که در ادامه ذکر میگردد.

درمان ریزش مو با فیناستراید

ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه زمانی رخ میدهد که هورمونی به نام DHT (دی هیدروتستوسترون) از رسیدن مواد مغذی حیاتی مورد نیاز فولیکولها به آنها جلوگیری میکند و سبب تضعیف فولیکول موها و در نهایت ریزش موها میگردد؛ اما فیناستراید مانع از تولید DHT شده و از این طریق از فولیکولهای مو محافظت میکند.

ریزش موی آندروژنیک در زنان

ریزش مو در زنان خصوصاً با افزایش سن طبیعی است و تا دو سوم زنان پس از یائسگی دچار ریزش مو می شوند. ترشح مقادیر بالای هورمون‌ های جنسی مردانه در زنان که به نام آندروژن هستند یکی از عوامل اصلی این بیماری است. آندروژن هورمونی است که در ریزش مو نقش دارد.

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای مو

ماینوکسیدیل (با نام تجاری روگین یا روگین زنانه)، بهترین درمان ریزش موی سر است. ماینوکسیدیل، داروی بدون نسخه‌ ای است که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است و مردان و زنان می‌ توانند از آن برای درمان ریزش مو استفاده کنند.

ریزش موی ارثی چه نشانه هایی دارد و چگونه درمان میشود؟

ریزش مو معمولاً نگران‌ کننده نیست؛ اما برخی از انواع ریزش مو، دائمی هستند و معمولاً در میان برخی افراد دیده می‌ شوند. یکی از این انواع ریزش مو، ریزش موی ارثی است که می‌ تواند هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار دهد.

ماینوکسیدیل چیست؟

محلول ماینوکسیدل به صورت تخصصی برای درمان ریزش مو استفاده می شود که این محلول در بعضی از دیگر بیماری ها مانند ریزش مو با الگوی سکه ای توسط پزشک تجویز می شود. محلول ماینوکسیدیل از طرف دیگر جنبه ی تقویت مو را هم دارد و عموماً برای موهای کرکی و ضعیف تجویز می شود.

پیشگیری، علائم و تشخیص ریزش مو

امروزه یکی از معضلاتی که در بین بسیاری از افراد به وجود می‌ آید و با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند، کم پشتی و ریزش مو می‌ باشد. این اتفاق، سبب تغییرات منفی در ظاهر افراد می‌ شود که بسیار ناخوشایند است. ریزش مو یا آلوپسی، یک اتفاق بسیار رایج در بین مردان، زنان و کودکان است.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465