علل و درمان غیرجراحی افتادگی پلک | هزینه لیفت پلک بدون جراحی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / روش های درمان غیر جراحی افتادگی پلک

روش های درمان غیر جراحی افتادگی پلک

افتادگی پلک، عارضه ‌ای است که در آن پوست پلک بالایی به سمت پایین متمایل می‌شود و در چنین شرایطی، پوست پلک شل شده و روی چشم می‌افتد. افتادگی پلک ممکن است به قدری حاد باشد که باعث ایجاد اختلال در دید فرد شود. همچنین این عارضه مشکلات زیبایی زیادی را نیز برای بسیاری از بیماران ایجاد می‌کند. افتادگی پلک در مواردی، یک ویژگی وراثتی است که در واقع می‌تواند مادرزادی باشد؛ یعنی فرد از بدو تولد درگیر آن خواهد بود؛ اما بعضی دیگر از افراد، نشانه‌های افتادگی پلک را خیلی بعدتر تجربه می‌کنند که در چنین شرایطی می‌توان گفت افتادگی پلک آنها عارضه‌ای اکتسابی است.

آنچه در این مطلب میخوانید

درمان افتادگی پلک در دو روش جراحی و غیر جراحی ارائه می‌شود. اخیراً گرایش بیماران و پزشکان به سمت درمان‌ های غیرجراحی و غیر تهاجمی بیشتر شده و این روش‌ها به درمان‌های جراحی که تهاجمی‌تر هستند، ترجیح داده می‌شوند. در روش‌های غیرجراحی، در واقع درمان بدون اقدامات تهاجمی و خونریزی یا ریسک‌های مرتبط با جراحی صورت می‌گیرد. بدین صورت، گرایش‌ دنیای طب زیبایی روز به روز از سمت و سوی ایجاد تغییرات افراطی با روش‌های تهاجمی، به سمت کمک به بهبود و ترمیم طبیعی مشکلات مختلف در این حوزه متمایل می‌شود.

علل افتادگی پلک

اگرچه افتادگی پلک، غالباً به دنبال کهولت سن و پیری اتفاق می افتد؛ اما در مواردی نیز می تواند ناشی از مشکلات عصبی یا عضلانی جدی از جمله موارد ذیل باشد:

روش های درمان غیر جراحی افتادگی پلک

علائم افتادگی پلک

بارزترین علامت پتوز، افتادگی پلک است. سایر علائم عبارتند از مشکل در باز کردن چشم یا نیاز به کج کردن سر به عقب برای بهتر دیدن. خستگی چشم، انحراف چشم، یا دوبینی نیز می‌توانند به همراه پتوز (افتادگی پلک فوقانی) اتفاق افتند.

مزایای لیف پلک بدون جراحی

روشهای درمانی بدون جراحی افتادگی پلک

کرم‌های موضعی

روش اکثر کرم‌های لیفت کننده‌ی چشم، تشکیل یک‌ لایه‌ی نازکی روی پوست است که وقتی خشک می‌شود به ‌آرامی پوست را می‌کشد یا چروک‌ها را پر می‌کند تا حدی که کمتر مشخص شوند و چشم‌ها به‌صورت بالا رفته به نظر بیایند. اگر به‌طور منظم از این کرم‌های لیفت چشم استفاده می‌کنید، قادر به رفع چروک‌‎ها و کاهش افتادگی پوست اطراف چشم خواهید بود.

تزریق بوتاکس

برای بالا کشیدن پلک‌های بالای چشم بدون روش‌های جراحی، بوتاکس را به عضلاتی که ابرو را پایین می‌آورند، تزریق می‌شود که شامل ماهیچه‌‌ی اخم یا چین دهنده بین ابروها و عضله‌ی حلقوی چشم در اطراف مدخل چشم تزریق می‌باشند. تزریق بوتاکس به این عضلات به ابرو اجازه‌ بالا رفتن و از این‌رو بازتر شدن پلک‌های بالای را می‌دهد. نتیجه‌ این کار لیفت ابرو و بازتر کردن پلک‌ها باشد.

تزریق ژل

لیفت و بالا کشیدن پلک چشم به روش‌های غیر جراحی می‌تواند به بازیابی فوری حجم مورد نظر در چند دقیقه با استفاده از تزریق ژل کمک کند. در این روش پوست افتاده‌ی پلک چشم پر می‌شود و همچنین ناحیه‌ی اطراف چشم را بالا می‌برد و ظاهر جوان و زیبایی آن را بازمی‌گرداند. پزشک شما چندین بار تزریق را در نقاط کوچکی انجام می‌دهد آنها را ماساژ می‌دهد و به ‌دقت آن در جهت مورد نظر فرم می‎دهد.

هایفوتراپی

تکنولوژی هایفو یک روش غیر جراحی و غیرتهاجمی برای سفت کردن و کشیدن پوست و رفع افتادگی پلک است که از امواج صوتی متمرکز (اولتراسوند) و فرآیند طبیعی بهبودی بدن فرد برای بالا کشیدن پوست شل و افتاده استفاده می‌کند. هایفوتراپی بافت‌های عمیق زیرپوست را که معمولاً با روش‌های تهاجمی درمان می‌شوند را به ‌دقت بدون هیچ مداخله جراحی مورد هدف قرار می‌دهد.

لیفت با نخ

لیفت با نخ شامل قرار دادن بخیه‌های ضد افتادگی در زیر سطح پوست برای لیفت پلک چشم و رفع افتادگی پلک می‌شود. این روش از طریق تحریک تولید کلاژن جدید باعث بالا کشیدن و سفت کردن پوست می‌شود. این روش تنها به برش‌هایی بسیار کوچک نیاز دارد. این روش همچنین با بیحسی موضعی در مطب پزشک انجام می‌گیرد.

لیزر CO2 فرکشنال

لیزر فرکشنال روی لایه‌های عمیق پوست اطراف چشم‌ها را کار می‌کند و باعث برجسته شدن چروک‌ها، سفت شدن پوست، لیفت ابروها و پلک‌های افتاده و بهبود ظاهری فرد می‌شود. لیزر از اشعه‌های تنظیم‌شده‌ای به باریکی برای نفوذ در پوست و درمان قسمتی از پوست در یک‌زمان استفاده می‌کند. این اشعه‌های لیزری کلاژن‌های فرسوده در چروک‌ها را تخریب و منقبض می‌کنند و فرآیند بهبودی طبیعی بدن را تحریک می‌کند تا کلاژن‌های جدید و جوانی را در پوست تولید کند. این عملکرد باعث می‌شود تا چروک‌های اطراف چشم کشیده، سفت و صاف شوند.

هزینه لیفت پلک بدون جراحی

هزینه‌های لیفت پلک بستگی به نوع روشی دارد که استفاده می‌کنید. معمولاً هزینه‌های لیفت پلک با جراحی بیشتر از روش‌های بدون جراحی است. البته کلینیکی که برای انجام عمل به آن مراجعه کرده‌اید در تعیین هزینه‌ها مؤثر است. ضمن اینکه سن شخص و شدت افتادگی پلک هم از دیگر عوامل مؤثر بر هزینه است.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :نگین فرهادی [ 1402-08-12 ]
سلام برای لیفت نخی از آمپول بی حسی استفاده میشه ؟ و اینکه آیا بعد از انجام لیفت نخ و از بین رفتن اثر بی حسی درد زیادی داره ؟؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربردهای لیزرالکساندرایت کوتراکاربردهای لیزرالکساندرایت کوترا

لیزر موهای زائد، در مقایسه با روش های قدیمی مانند شیو کردن، استفاده از موبر یا وکس، دائمی و ماندگارترین روشی است که با هر نوع پوستی سازگاری دارد و با توجه به اهمیت آراستگی فیزیکی که اخیراً بیشتر مورد توجه زنان و مردان قرار گرفته، لیزر موهای زائد به سرعت در حال رشد است. ... ادامه مطلب

توتال بادی و فول بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی می شوند؟توتال بادی و فول بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی می شوند؟

توتال بادی و فول بادی از اصطلاحاتی است که در کلینیک لیزر مو های زائد به کار برده می شود. ... ادامه مطلب

همه چیز در مورد تزریق چربی زیر چشمهمه چیز در مورد تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم گزینه بسیار ایده‌ آل جهت رفع چین و چروک و گودی زیر چشم است . این روش جوانسازی پوست در مقایسه با سایر روشها ماندگاری بالاتری دارد. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر خط اخم چه کاربرد و مزایایی دارد؟تزریق فیلر خط اخم چه کاربرد و مزایایی دارد؟

خط اخم به فرو رفتگی هایی گفته می شود که بر روی پیشانی و در میان دو ابروی شما تشکیل می شوند. تزریق فیلر یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای رفع خطوط اخم است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. معمولا از فیلر اسید هیالورونیک برای این رفع خط اخم استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465