تورم بعد از تزریق ژل چگونه و چه زمان رفع میشود؟
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / نکات مهم برای از بین بردن ورم بعد از تزریق ژل

نکات مهم برای از بین بردن ورم بعد از تزریق ژل

با گذشت زمان و در اثر افزایش سن، از دست دادن حجم استخوانی می تواند منجر به کوچکتر شدن خط فک، پایین آمدن بینی و افتادگی استخوان گونه ها شود. عضلات صورت نیز از نظر حجم کوچکتر میشوند و قابلیت ارتجاعی خود را از دست میدهند و از طرفی فقدان چربی در صورت، باعث نمایان شدن نشانه‌های پیری میشود. با از دست دادن حجم چربی، ماهیچه و استخوان، در نهایت پوست شل می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، این امر منجر به ایجاد چین و چروک، افتادگی پوست و سایر علائم پیری می شود. تزریق ژل که در مطب پزشک انجام می‌شود، می‌تواند چین و چروک و خطوط را صاف کرده و به جبران حجم از دست رفته صورت کمک کند و چهره ای جوان و شاداب را به شما بازگرداند. فرد پس از مشاهده تورم و کبودی‌های ناشی از تزریق ژل دچار نگرانی‌هایی درباره ماندگاری یا دائمی بودن این عوارض می‌شود. این نوع عارضه جزء عوارض طبیعی پس از تزریق می‌باشد که اغلب اتفاق می‌افتد و با رعایت نکات ذکر شده می‌توان آنها را در عرض چند روز کنترل کرده و بهبود بخشید. طی چند روز پس از تزریق، توصیه می‌شود صبور باشید و برخی نکات که در ادامه بیان میشود را رعایت نمایید تا ورم و کبودی‌ها بهبود یابند.

در کلینیک پوست، زیبایی و لیزر دکتر فاطمه عندلیب، اقداماتی از قبیل ، تزریق ژل یا فیلر ، جوانسازی و رفع بسیاری از مشکلات پوستی با آر اف فرکشنال و لیزر CO2 ، هایفوتراپی و بسیاری دیگر از روشهایی که برای جوانسازی و زیبایی قابل انجام هستند؛ به شما زیبا جویان عزیز ارائه می گردد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حاصل فرمایید.

آنچه در ادامه این مطلب می خوانید:

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد تزریق ژل

مزایای تزریق ژل

نکات مهم برای از بین بردن ورم بعد از تزریق ژل

نحوه تزریق

  1. پزشک، محل مورد نظر را با محلول آنتی باکتریال ضد عفونی خواهد کرد.
  2. جهت کاهش درد حین و بعد از تزریق، پزشک از بیحسی موضعی استفاده خواهد کرد.
  3. با تأثیر داروی بیحسی، پزشک پروسه ی تزریق را شروع خواهد کرد. (در چنین تزریق هایی پزشک معمولاً از ابزاری به نام کانولا به جای سوزن های نوک تیز استفاده میکند. استفاده از کانولا، احتمال تورم و کبودی را به حداقل میرساند و روند بهبودی را تسریع می کند).
  4. پزشک پس از هر تزریق، بلافاصله ناحیه را ماساژ میدهد و در صورت نیاز محلول بیشتری را تزریق می کند.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

قبل از تزریق ژل رعایت نکاتی لازم است. معمولاً نکاتی توسط پزشک با توجه به شرایط فرد، به شخص مراجعه کننده گفته می شود. در زیر به برخی از نکات کلی اشاره می شود:

  1. ممنوعیت از مصرف آسپیرین و هر داروی حاوی اسید استیل سالیستیک
  2. ممنوعیت از مصرف ویتامین E و مکمل های حاوی سیر، جنسینگ و جینگکو
  3. ممنوعیت از مصرف ایبوپروفن، داروهای مسکن ضد التهابی با دوز بالا، روغن ماهی و نیز هر نوع نوشیدنی الکلی

مراقبت های پس از تزریق ژل

برای رسیدن به نتایج عالی و بهبودی کامل، فرد ملزم به رعایت برخی نکات خواهد بود:

  1. به عنوان مثال تورم و کبودی‌های پس از تزریق ژل به صورت‌ های لاغر به نسبت حالت‌های عادی کمی بیشتر خواهد بود، در این صورت می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  2. همچنین رعایت نکات هنگام خواب امری مهم است؛ چون در صورت انجام ندادن نکات و ادامه دادن عادت‌های خواب خود، امکان دارد به نقاطی که تحت درمان قرار گرفته‌اند فشار وارد شده، اثرات ژل از بین رفته و نیاز به تزریق دوباره باشد، لذا در هنگام خواب برای مدتی باید از چند بالش استفاده کنید تا از افزایش تورم در پوست صورت خودداری شود.
  3. برای اینکه بتوانید با موفقیت این دوره را به پایان برسانید باید حداقل تا دو هفته مصرف مشروبات الکلی، استعمال دخانیات و سیگار کشیدن را ترک کنید تا از عوارضی همانند آسیب به بافت‌های داخلی و حساسیت جلوگیری کنید.
  4. عدم مصرف دارو‌های خاص یا هماهنگی برای مصرف آنها باعث می‌شود تا احتمال بروز خونریزی نیز تا حد زیادی کاهش یابد. به عنوان مثال یکی از دارو‌هایی که می‌تواند احتمال ابتلا به خونریزی و کبودی‌های شدید را افزایش دهد، وارفارین و مشتقاتی از آسپرین می‌باشد.
  5. در دوران نقاهت بعد از تزریق ژل شما می‌توانید به فعالیت‌های عادی روزانه‌ خود برگردید؛ اما توصیه می‌شود از شرایطی که باعث فشار آوردن به صورت می‌شود خودداری کنید.
  6. همچنین از برخورد گرمای شدید، نور آفتاب و انجام ورزش سخت پرهیز نمایید. نور خورشید و گرمای زیاد باعث ایجاد خارش در نقاط ورود سوزن شده و همچنین تعریق نیز باعث تجمع باکتری‌ها بر روی پوست خواهد شد، در نتیجه در این محل‌ها عفونت ایجاد می‌شود.

کاهش تورم ناشی از تزریق ژل

برای کاهش تورم بعد از تزریق ژل و کبودی‌های ناشی از آن، رعایت برخی نکات قبل و بعد از عمل ضروری و لازم است که توصیه می‌شود این نکات را مطالعه کرده و به آنها عمل کنید تا احتمال بروز این عوارض به حداقل برسد:

  1. مصرف برخی دارو‌ها قبل از تزریق ژل، احتمال وقوع عوارض را افزایش می‌دهد. پس بهتر است مصرف دارو‌هایی که تجویز پزشک معالج نیستند را یک هفته قبل از تزریق ژل کنار بگذارید و حتماً درباره آنها با پزشک خود مشورت کنید. در این میان، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون باید به مدت یک هفته قبل از تزریق و با دستور پزشک قطع شوند تا خون‌مردگی رخ ندهد.
  2. اگر تبخال زده‌اید چند روز قبل از تزریق ژل به پزشک خود اطلاع دهید تا دارو‌های لازم را برای پیشگیری از افزایش و شیوع آن تجویز کند.
  3. مصرف آناناس تازه قبل و بعد از انجام تزریق ژل به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند.
  4. پس از اتمام تزریق ژل، بلافاصله روی ناحیه مورد نظر، یخ بگذارید. انجام این کار تا حد ممکن از بروز کبودی و ورم جلوگیری می‌کند. البته کیسه یخ باید داخل پارچه قرار گرفته و تماس مستقیم با پوست نداشته باشد.
  5. تا یک هفته خود را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید و هنگامی که می‌خواهید به خارج از منزل بروید از کلاه یا کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
  6. توصیه می‌شود از خاراندن، مالش و اعمال فشار بر مناطقی که تزریق ژل صورت گرفته است به شدت اجتناب کنید. رعایت نکردن این موضوع باعث متورم شدن پوست بعد از تزریق ژل خواهد شد. همچنین احتمال جابه‌جا شدن ژل در زیر پوست افزایش پیدا می‌کند.

ورم بعد از تزریق ژل لب، زیر چشم، گونه، بینی، چانه، خط خنده

تزریق ژل گاهی اوقات عوارضی را نیز در پی دارد. درمان تهاجمی با تورم و التهاب همراه خواهد بود. در واقع حتی اگر یک سوزن کوچک هم به پوست وارد شود، بدن واکنش نشان داده و احتمالاً کمی تورم ایجاد می شود. به طور تقریبی، ۳ الی ۵ روز طول می کشد تا ورم ژل کاملاً برطرف شده و نتیجه نهایی تزریق دیده شود. برخی از افراد به دلیل عدم رعایت نکات مراقبتی لازم قبل و بعد تزریق ژل و همچنین مراجعه به کلینیک‌های نامعتبر می‌توانند شاهد میزان بالایی از تورم بعد از تزریق ژل باشند.

کاندید نامناسب تزریق ژل

عوارض جانبی تزریق ژل

مهمترین عوارض جانبی تزریق ژل که طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف می‌شوند عبارتند از:

  1. ورم بعد از تزریق فیلر
  2. التهاب و کبودی
  3. درد در ناحیه تزریق

امروزه یکی از مشخصه های زیبایی چهره، زاویه دار بودن فک و صورت است که با روشهایی از جمله تزریق فیلر و کارگذاری نخ، توسط دکتر فاطمه عندلیب در اصفهان انجام می شود. شما می توانید جهت دریافت نوبت، کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مریم [ 1402-08-02 ]
خانم دکتر من یک هفته پیش ژل لب تزریق کردم تا الان ورمش نخوابیده خیلی نگرانم باید چکار کنم ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درباره لیزر فراکسل بیشتر بدانیمدرباره لیزر فراکسل بیشتر بدانیم

از کاربردهای لیزر فراکسل میتوان به جوانسازی پوست صورت و دور چشم، رفع شلی و افتادگی پوست صورت و گردن، درمان قطعی فرو رفتگی های به جامانده از جوش، سالک و آبله مرغان، درمان خطوط به جامانده ازبریدگی یا بخیه و کاهش چشمگیرمنافذ باز پوست صورت اشاره کرد ... ادامه مطلب

آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟

هایفوتراپی یکی از جدید ترین و تأثیرگذارترین روش های زیبایی و جوانسازی پوست که تأثیر آن بر روی پوست صورت گردن یا بدن غیر قابل انکار است ... ادامه مطلب

ماینوکسیدیل چیست؟ماینوکسیدیل چیست؟

محلول ماینوکسیدل به صورت تخصصی برای درمان ریزش مو استفاده می شود که این محلول در بعضی از دیگر بیماری ها مانند ریزش مو با الگوی سکه ای توسط پزشک تجویز می شود. محلول ماینوکسیدیل از طرف دیگر جنبه ی تقویت مو را هم دارد و عموماً برای موهای کرکی و ضعیف تجویز می شود. ... ادامه مطلب

مراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشممراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

تزریق بوتاکس از پدید آمدن خطوط بر روی پیشانی و دور چشم جلوگیری کرده و یا آنها را درمان می کند. به همین جهت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس مهم است . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465