مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه زمانی است؟

بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه زمانی است؟

افزایش سن، باعث ایجاد تغییراتی در بافت پوست می‌گردد. در نتیجه این تغییرات، نشانه‌هایی مثل چین و چروک و افتادگی پوست مشاهده می‌شود. یکی از اصلی‌ ترین فاکتورهای زیبایی در دنیای امروز، داشتن پوستی صاف و بدون هرگونه چین و چروک است. به همین دلیل افراد در سنین مختلف به دنبال شیوه‌هایی هستند که با استفاده از آنها پوست خود را صاف‌ تر کرده و زمان بروز چین و چروک‌های صورت را تا حد امکان به تأخیر بیندازند. یکی از جدیدترین و پرکاربردترین این شیوه‌ها تزریق بوتاکس است که با شیوه‌های متفاوتی انجام می‌شود. بوتاکس ماده‌ای است، تهیه شده از سم باکتری کلستریدیوم که آن را سم بوتولینوم (Botulinum toxin) می‌نامند. هنگامی که تزریق بوتاکس بر روی عضله‌ها صورت می‌گیرد، این ماده پروتئینی پس از تزریق به تدریج جذب عضله‌ی مورد نظر می‌شود با مستقر شدن در پایانه‌های عصبی و ترشح ماده‌ای به نام استیل کویین که وظیفه‌ی جلوگیری از انقباضات عضلانی را دارد از ایجاد چین‌ و چروک جلوگیری می‌کنند.

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که در کلینیک های تخصصی پوست صورت می‌گیرد؛ تزریق بوتاکس است. این عمل با استفاده از موادی مانند بوتاکس دیسپورت و مصپورت جهت جوانسازی و رفع چین و چروک، درمان لبخند لثه ای ، درمان میگرن و رفع تعریق بیش از حد در مطب دکتر عندلیب متخصص پوست و مو در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حصل فرمایید.

کاربرد بوتاکس

  1. درمان چین و چروک‌های طرفین چشم‌ها که به چین‌های پنجه کلاغی معروف است.
  2. محو کردن خط اخم (بین دو ابرو)
  3. رفع خطوط افقی پیشانی
  4. از بین بردن چروک‌های گردن
  5. بالا بردن گوشه‌های لب
  6. بالا بردن نوک بینی

کاربردهای درمانی

  1. افتادگی پلک
  2. پریدن پلک یا پرش عضلات چشمی
  3. میگرن مزمن
  4. اسپاسم عضلات گردن
  5. مثانه‌ی پرکار یا بیش فعال
  6. تعریق بیش از حد (هایپرهیدروز)
  7. برخی از اختلالات عصبی مانند فلج مغزی (سربرال پالزی)

مزایای بوتاکس

بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه زمانی است؟

افراد زیر ۱۸ سال برای بهره‌مندی از مزیت‌های درمانی بوتاکس با محدودیت مواجه هستند. تزریق بوتاکس در سنین جوانی می‌تواند از ایجاد چروک جلوگیری می‌کند. برای رفع چین و چروک نمی‌توان محدودیت سنی در نظر گرفت. سن مناسب برای تزریق بوتاکس بر اساس استانداردها بین 18 تا حدود 60 سال است.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس

نحوه تزریق بوتاکس

ابتدا قبل از تزریق، پزشک ناحیه تزریق را علامت‌گذاری می‌کند. سپس با دقت در محل موردنظر بوتاکس تزریق می‌شود. ممکن است که یک کرم بیحس‌کننده موضعی بر روی پوست بیمار اعمال شود تا فرد احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

مراقبتهای قبل از تزریق بوتاکس

باید یک هفته قبل از تزریق بوتاکس از مصرف‌ دارو‌های رقیق‌کننده خون دوری کرد. همچنین یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، نباید روغن ماهی، ویتامین‌هایی مانند ویتامین E، چای سبز، دارچین، زنجبیل و مشروب خورد. مسکن‌هایی مانند آسپرین و ایبوپروفن را قبل از درمان کنار بگذارید؛ زیرا این نوع دارو‌ها مانع از لخته شدن خون می‌شوند و احتمال بروز کبودی را افزایش می‌دهند.

حدود ۱۰ روز قبل از تزریق بوتاکس از الکل دوری کنید. الکل خون را رقیق کرده و احتمال بروز شرایط خطرساز را افزایش می‌دهد.

مصرف سیگار و قلیان سبب می‌شود تا روند بهبودی به شدت کاهش یابد. در نتیجه می‌توان شاهد بروز عوارض جانبی در حین درمان و بعد از آن بود. به همین دلیل توصیه می‌شود کاندید‌های تزریق بوتاکس حداقل ۱ هفته قبل از تزریق بوتاکس مصرف دخانیات را کنار بگذارند.

از دیگر مواردی که حتماً باید قبل از تزریق بوتاکس به آن توجه داشت، خودداری از برنزه کردن پوست است؛ زیرا پوست‌هایی که دچار آفتاب سوختگی شده‌اند از حساسیت بالایی برخوردار بوده و تا حد امکان پزشک برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، از تزریق بوتاکس در این پوست‌ها خودداری می‌کند.

کسانی که به دنبال تزریق بوتاکس هستند حتماً باید قبل از اقدام به این کار سوابق بیماری خود را با پزشک مربوطه در میان بگذارند. با این کار می‌توان اقدامات لازم قبل و بعد از تزریق را انجام داد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن، سابقه تبخال، بیماری‌های عصبی و … اشاره کرد.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

  1. تا 24 ساعت بعد از تزریق، پیاده روی و ورزش نکنید.
  2. تا 2 ساعت بعد از تزریق، با عضلات صورت کار کنید و محل‌های تزریق را کمپرس سرد نمایید.
  3. تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، محل تزریق را ماساژ ندهید و حتی کرم نمالید.
  4. تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، حمام نکنید و از سونا و جکوزی و استخر استفاده نکنید.
  5. تا 4 ساعت بعد از تزریق، دراز نکشید و طولانی مدت خم نشوید.

موارد منع تزریق بوتاکس

ماندگاری بوتاکس

در زمانی که تأثیر بوتاکس کامل میشود به مدت حدود چهار هفته بوتاکس، حداکثر قدرت را دارد و سپس به تدریج قدرت آن کم میشود. بوتاکس در پایان ماه سوم، تأثیر کمی دارد و تقریباً در پایان ماه چهارم تأثیر آن کامل از بین میرود. در برخی مراجعین و در برخی برندها ممکن است ماندگاری بوتاکس حدود دو ماه و گاهی تا حدود شش ماه باشد.

هزینه بوتاکس

دوز مورد نیاز و میزان نواحی مورد نظر برای تزریق بوتاکس روی هزینه نهایی تأثیرگذار خواهد بود. هرچه برای نواحی بیشتری تزریق انجام شود مواد بیشتری مصرف می ‏شود و هزینه بیشتر می‏ گردد. قیمت بوتاکس در مراکز مختلف به دلیل دستمزد پزشک، تکنیک تزریق، موقعیت مکانی، جایگاه و اعتبار مرکز متفاوت می‏ باشد.

عوارض تزریق بوتاکس

  1. تزریق ممکن است علائمی مانند آنفولانزا را به همراه داشته باشد که همراه با حالت تهوع و سردرد است.
  2. ممکن است درد صورت و ضعف عضلات وجود داشته باشد که در بعضی مواقع باعث افتادگی پلک‌ ها شده و باعث ایجاد دو بینی نیز می‌گردد.
  3. همچنین در محل تزریق، کبودی و ورم نیز رؤیت خواهد شد.

هایفوتراپی روشی ایمن و غیرتهاجمی است که بدون نیاز به جراحی و عوارض ناشی از آن، پوست را جوانسازی کرده، لیفت می‌نماید. این روش در مطب دکتر فاطمه عندلیب متخصص پوست و مو در اصفهان، با یکی از به روز ترین دستگاه ها انجام می‌شود. لطفا جهت دریافت نوبت، کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ناهید [ 1402-08-02 ]
من آقا هستم و در حال حاضر 35 ساله هستم و از سن 26 سالگی تزریق بوتاکس انجام میدادم چون پیشانی من بسیار خطوط عمیق داشت

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت چشم گربه ای با تزریق بوتاکسلیفت چشم گربه ای با تزریق بوتاکس

لیفت چشم‌ گربه‌ ای برای کاهش اثرات افتادگی پلک و پیری چهره استفاده می شود. نوروتوکسین هایی مانند بوتاکس با شل کردن ماهیچه هایی که معمولاً ابروها را ب ... ادامه مطلب

مزوتراپی صورت روشی موثر جهت رفع چین و چروک و جوانسازی پوستمزوتراپی صورت روشی موثر جهت رفع چین و چروک و جوانسازی پوست

چین و چروک پوست خطوطی عمیق یا سطحی هستند که روی پوست تشکیل می شوند. این خطوط گاهی آنقدر عمیق هستند که چاله یا شکافی در سطح پوست ایجاد می کنند. ... ادامه مطلب

میزان اثرگذاری بوتاکس در بالا بردن نوک بینیمیزان اثرگذاری بوتاکس در بالا بردن نوک بینی

افتادگی نوک بینی از جمله نمونه‌هایی است که می‌تواند توازن صورت را به هم بزند.تزریق بوتاکس به بینی یکی از روش هایی که است که اخیراً با هدف فرم دهی به بینی و زیباسازی آن مورد استفاده قرار گرفته است. ... ادامه مطلب

لیفت شقیقه با بهترین روش و متد سال بدون جراحی در اصفهانلیفت شقیقه با بهترین روش و متد سال بدون جراحی در اصفهان

لیفت شقیقه یکی از عمل های زیبایی تقریباً کم تهاجمی است که برای بالا کشیدن دم ابرو و گوشه خارجی چشم مورد استفاده قرار می گیرد و نه تنها حالت کشیده و جذ ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465