مراقبت های بعد از لیزر فرکشنال | شستشوی صورت بعد از لیزر فرکشنال
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آر اف فرکشنال / پس از لیزر فرکشنال چه باید کرد؟

پس از لیزر فرکشنال چه باید کرد؟

با افزایش سن، ظاهر و ساختار پوست تغییر می‌کند. لایه اپیدرم نازک‌تر و شکننده‌تر شده و عروق پوستی نمایان‌تر می‌شود.کلاژن در ناحیه درم کاهش یافته و خطوط و چین‌ و چروک‌ های پوستی پدیدار شده و پوست دچار شلی و افتادگی می‌شود. ترمیم سطح پوست با لیزر Fraxel برای مشکلات با طیف‌های خفیف، متوسط و یا شدید گرفته تا پیشگیری و مراقبت و نگهداری از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیزر فرکشنال کمپانی SOLTA MEDICAL آمریکا با نام تجاری FRAXEL نخستین و قدرتمندترین سیستم در جوانسازی و درمان برخی عارضه‌های پوستی می‌باشد. استفاده از دو طول موج اربیوم با ۱۵۵۰ نانو متر و تالیوم با ۱۹۲۷ نانومتر در یک دستگاه، امکان درمان عارضه‌های سطحی و عمقی را به‌صورت کاملاً غیر تهاجمی و بدون اثر تخریب به وجود می‌آورد. این روش، فرآیندی را شروع می‌کند که دارای اثرات و مزایای بلند مدتی مانند بازسازی بافت و رنگ پوست شما، از بین بردن خطوط و چین‌وچروک‌های ریز، کاهش اندازه منافذ، سفت شدن پوست و بهبودی یا خلاص شدن از شر نواقص پوستی می‌باشد. مراقبت‌های قبل و بعد از درمان با لیزر فرکشنال co2 بیشترین تأثیر را در نتیجه نهایی دارند که در ادامه بیان میشود.

جوانسازی با لیزر CO2 فرکشنال نوعی درمان پوستی است که توسط متخصص پوست برای کاهش جای جوش، چین‌وچروک‌ها و سایر ناهنجاری‌های پوستی انجام می‌شود. جوانسازی با لیزر CO2 فرکشنال یا فرکسل توسط دکتر فاطمه عندلیب در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حصل فرمایید.

مزایای لیزر فرکشنال

روش کار لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال

مراقبت های قبل از لیزر فرکشنال

  1. یک ماه قبل از لیزر درمانی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه کردن، پرهیز کنید.
  2. یک ماه قبل از لیزر CO2 فرکشنال، استفاده از محصولات لایه بردار یا جوانسازی پوست با دیگر روش‌ها را متوقف کنید.
  3. مصرف داروهایی مانند آسپرین، ادویل و ناپروکسن یا هر نوع داروی ضد التهابی دیگری باید قطع شود.
  4. از هر نوع درمان با اسید گلیکولیک اجتناب نمایید.
  5. یک ماه قبل از لیزر درمانی، نباید از اپیلاسیون، وکس، موم یا روش‌های مالشی و ساینده پوست استفاده کنید.
  6. شاید نیاز باشد چند هفته پیش از جلسه‌ی لیزر درمانی از رتینوئیدهای موضعی استفاده کنید.

مراقبت های بعد از لیزر فرکشنال

شستشوی صورت بعد از لیزر فرکشنال

24 ساعت بعد از لیزر به هیچ وجه نباید شستشوی صورت انجام شود. از آنجا که در این روش درمانی یک لایه اپیدرم پوست برداشته می شود در نتیجه پوست صورت حساس است و در صورت نگهداری نادرست ممکن است پوست دچار التهاب شدید شود. حتی در مواقعی که برای کاهش التهاب از کمپرس سرد استفاده می شود باید توجه داشته باشید به هیچ وجه رطوبت با پوست شما تماس نداشته باشد. تا 7 روز بعد از لیزر تنها باید صورت خود را با آب بشویید و از مواد پاک کننده پوست استفاده نشود.

کرم ترمیم کننده بعد از لیزر فرکشنال

در لیزر فراکشنال پوست دچار التهاب و قرمزی می‌شود و پزشک برای مراجعه کننده یک کرم ترمیم کننده بعد از لیزر تجویز می کند که تا حد زیادی التهاب را کم می کند و در گذشت چند هفته، باعث ترمیم سریع تر پوست می شود.

درمان سوختگی بعد از لیزر فرکشنال

12 تا 24 ساعت بعد از لیزر محل لیزر حالت آفتاب سوختگی پیدا میکند (قهوه ای سوخته) و این حالت طی 3 تا 6 روز با پوست اندازی برطرف میشود، بعد از آن پوست نسبتاً شفاف و کمی قرمز ظاهر میشود که این قرمزی خفیف ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد. در طی مدتی که پوست شبیه آفتاب سوختگی است کرم های ترمیم کننده یا کرم های حاوی آنتی بیوتیک تجویز میشود تا پوست سریعتر ترمیم شود.

تیره شدن پوست بعد از لیزر فرکشنال

در مواردی که اسکارها عمیق است و پزشک مجبور است برای تأثیر بهتر از قدرت بالای دستگاه استفاده کند، احتمال بروز بعد از لیزر وجود دارد؛ ولی اگر ایجاد شد معمولاً این لکه ها طی حداکثر دو ماه بهبود پیدا میکند. در ضمن بعضی مناطق پوست مثل چانه و بینی و گونه (پوست روی استخوان) حساس تر است و افرادی که پوست تیره دارند. جهت جلوگیری از تغییر رنگ پس از لیزر از قرار گیری طولانی مدت در معرض نور خورشید نیز باید جلوگیری کرد.

جوش زدن بعد از لیزر فرکشنال

پس از لیزر درمان بروز جوش های پوستی و التهاب در پوست امری محتمل می باشد که به حساسیت پوست بستگی خواهد داشت. پزشک پس از لیزر درمانی به فرد جهت جلوگیری از بروز جوش ها و رفع آنها مصرف کرم زینک را توصیه خواهد کرد.

افراد نامناسب جهت انجام لیزر فرکشنال

لیزر درمانی برای افراد باردار، کسانی که حساسیت زیادی به نور دارند و همچنین افراد دارای بدخیمی‌ها و عفونت‌های پوستی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ اما سایر افراد بالای 20 سال می‌توانند زیر نظر پزشک در صورت نیاز از لیزر درمانی استفاده کنند.

هزینه لیزر فرکشنال

عوامل تعیین‌کننده هزینه لیزر فرکشنال، بر اساس نوع دستگاه، تخصص و تجربه پزشکی که از دستگاه استفاده خواهد کرد، خدمات کلینیک زیبایی و فرایندهای دیگر در این حوزه هستند.

عوارض جانبی لیزر فرکشنال

پس از انجام لیزر صورت، برخی از عوارض جانبی ممکن است در برخی بیماران خاص به وجود آیند. بااین‌حال، این عوارض معمولاً نسبتاً جزئی هستند و در مدتی کوتاه ناپدید می‌شوند. عوارض جانبی شایع شامل قرمزی پوست، تورم منطقه تحت درمان و سوزش ملایم شبیه به احساس ایجاد شده زمان یک آفتاب‌ سوختگی خفیف است. در موارد نادر عوارض جانبی مانند سوزش، زخم و یا تغییر در رنگدانه پوست رخ می‌دهد.

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که در کلینیک های تخصصی پوست صورت می‌گیرد؛ تزریق بوتاکس است. این عمل با استفاده از موادی مانند بوتاکس دیسپورت و مصپورت در مطب دکتر عندلیب متخصص پوست و مو در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :آیلین شفیعی [ 1402-10-18 ]
سلام وقت بخیر من امروز لیزر فرکشنال انجام دادم ولی بعد گذشت ۸ ساعت هنوزم خونریزی های نقطه ای روی صورتم دارم.چکار کنم ک خونریزی قطع بشه؟خطرناک نیست این عارضه؟

لیلیث [ 1402-04-19 ]
ببخشید دکتر من ۸ روز پیش لیزر سی او تو فرکشنال انجام دادم اما دلمه ها یا همون نقاط ایجاد شده با کبودی اطراف که یه حالت پوست چرم روی پوستم ایجاد کرده نیوفتادن و همه سر جاشون هستن هنوز. آیا طبیعیه؟

شقایق [ 1402-03-23 ]
سلام وقتتون بخیر من امروز لیزر فراکشنال انجام دادم بعدش هم دکتر پی آر پی انجام دادن پوستم در حالت عادی به شدت سفیده و تو افتاب قرمز میشد دکتر به من اجازه ی استفادع از ترمیم کننده ندادن گفتن صورتم جوش میزنه و گفتن بعد ۸ساعت صورتم رو با تونر پاک کنم و بعد آبکشی کنم و مرطوب کننده بزنم به نظرتون این موضوع درسته و نیازنیست ترمیم کننده بزنم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ماندگاری بوتاکس چقدر است و چه عواملی باعث افزایش آن می شود؟ماندگاری بوتاکس چقدر است و چه عواملی باعث افزایش آن می شود؟

برای رفع چین و چروک‌ های صورت از روش‌ های گوناگونی استفاده می‌ شود که یکی از این روش‌ ها، تزریق بوتاکس است. ... ادامه مطلب

پرمویی زنان یا هیرسوتیسم چیست؟پرمویی زنان یا هیرسوتیسم چیست؟

هیرسوتیسم، رشد زیاد مو با الگوی مردانه در زنان است. هیرسوتیسم از افزایش در هورمون‌ های مردانه به ویژه تستوسترون ناشی می‌ شود ... ادامه مطلب

روشهای ترکیبی لیفت و جوانسازی پوستروشهای ترکیبی لیفت و جوانسازی پوست

در این مطلب روشهای هایفوتراپی، آر اف فرکشنال و لیزر فرکشنال را که هر کدام برای جوانسازی پوست موثر هستند را معرفی می نماییم. ... ادامه مطلب

بعد از مزونیدلینگ، پوست به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟بعد از مزونیدلینگ، پوست به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

مزونیدلینگ پوست یکی از روش‌ های زیبایی صورت است که باعث از بین رفتن ناهنجاری‌ های صورت شده و شادابی را به پوستتان هدیه می‌ دهد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465