درمان ریزش مو در دوران شیردهی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ریزش مو / ریزش مو در شیردهی تا کی ادامه دارد؟

ریزش مو در شیردهی تا کی ادامه دارد؟

با تولد نوزاد و تغییرات هورمونی همراه با تولد، تعداد بیشتری از موها نسبت به حالت طبیعی وارد فاز استراحت می‌شوند. از آنجایی که مرحله استراحت با ریزش مو و رشد مجدد دنبال می‌شود، پس از پایان مرحله استراحت، مادران ریزش موی بیشتر از حالت عادی را تجربه خواهند کرد. علاوه بر تغییرات هورمونی ناشی از تولد، مواد مغذی و ویتامین‌های بدن مادر نیز با شیر دادن به نوزاد کاهش یافته و باعث مشکل ریزش مو در زنان شیرده می‌شود. ریزش بیش از حد مو می‌تواند ناشی از بیماری‌های رایج و قابل درمان پس از زایمان مانند کم‌کاری تیروئید (هورمون کم تیروئید) یا کم خونی ناشی از فقر آهن نیز باشد. گاهی این مسئله به حدی شدید است که باعث کاهش تراکم موهای سر می شود؛ اما به مرور زمان و با درمان مناسب، سیکل رشد و استراحت موها به حالت طبیعی بر میگردد و ریزش موها کاهش یافته و تراکم مو نیز به حالت قبل بازمی گردد.

امروزه حجم کم موها یا تاسی به دلیل ریزش مو به یکی از دغدغه های اساسی افراد به ویژه مردان در مورد ظاهرشان بدل شده است. ریزش مو با مدل های مختلف ایجاد می‌شود که یکی از آنها ریزش سکه ای مو است. اگر چه در برخی موارد انواع روشهای درمان ریزش مو در مردان و زنان ممکن است موثر نباشد؛ ولی در اغلب موارد، استفاده از شیوه های جدید درمانی از قبیل مصرف داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید ، و بکارگیری روشهایی مانند مزوتراپی، پی آر پی، هیر فیلر، کاشت مو و ... می‌تواند موجب رضایت افراد از افزایش موهایشان باشد. اگر شما هم با ریزش مو مواجه هستید؛ می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست و مو در اصفهان، از مناسب ترین و بهترین روش درمانی استفاده نمایید.

دلایل ریزش مو در بارداری

تغییرات هورمونی

تغییرات ناگهانی هورمونی در اوایل بارداری برای برخی از زنان، باعث تلوژن افلوویوم (TE) می‌شود که به ریزش مو ناشی از استرس نیز معروف است. در واقع در این فرایند در پاسخ به شوک، ضربه یا استرس، بدن 30 درصد یا حتی میزان بیشتری از موها را در مرحله ریزش قرار می‌دهد که این خود می‌تواند ریزش موی روزانه شما را از 100 تار به 300 تار برساند. ولی بهتر است نگران این قضیه نباشید چرا که معمولاً ظرف چند ماه خود به خود برطرف می‌شود.

وجود مشکل در سلامتی

حین بارداری بروز برخی مشکلات مربوط به سلامتی از جمله دیابت بارداری، فشار خون بالا، استفراغ بارداری، عدم تعادل هورمونی، کمبود ویتامین می‌توانند باعث تلوژن افلوویوم شوند. داشتن بیماری‌های تیروئیدی مانند کم‌کاری تیروئید و پرکاری تیروئید در مادر باردار می‌توانند باعث ریزش مو شوند.

کمبود آهن

بارداری خطر کم خونی فقر آهن را افزایش می‌دهد. سطوح پایین آهن به این معنی است که شما گلبول‌های قرمز کافی برای حمل موثر اکسیژن در بدن خود ندارید. این باعث ریزش و نازک شدن مو می‌شود.

ریزش مو در شیردهی

ریزش مو در شیردهی تا کی ادامه دارد؟

پس از زایمان و در اثر کاهش سطح هورمون ها باعث می شود که تعداد زیادی از موها وارد فاز استراحت شوند و ریزش پیدا کنند. معمولاً ممکن است چند ماه تا یک سال بعد از زایمان نیز این ریزش موها ادامه داشته باشد.

درمان ریزش مو در شیردهی

بهترین راه برای کاهش یا کنترل ریزش مو در شیردهی این است که موها را تا حد امکان سالم نگهدارید تا از شکستگی یا نازک شدن بیشتر موها جلوگیری شود. توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید:

استرس یکی از دلایل تأثیرگذار در ریزش مو است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر به کودک خود شیر می‌دهید خود را از هر گونه تنش و استرس دور نگه دارید. استرس علاوه بر ریزش مو مشکلات متعدد دیگری را نیز به وجود خواهد آورد.

شیردهی باعث می‌شود منابع مواد مغذی در بدن مادران کاهش یابد و این اتفاق اولین تأثیر خود را بر روی موها خواهد گذاشت. به همین دلیل مصرف ویتامین برای ریزش مو در شیردهی را هرگز نباید فراموش کرد. مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های مورد نیاز بدن تا حد بسیار زیادی در سلامت موها تأثیرگذار است.

سفيد سازی بیکینی با ليزر اندولیفت در اصفهان توسط دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست و مو، انجام می شود. شما می توانید جهت هماهنگی با مطب دکتر عندلیب از طریق تماس با شماره تلفن 36260819-031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ندا علی یار [ 1402-07-18 ]
من برای تقویت مو تو دوران شیردهی که داشتم از ویتامین های گروه B و کلسیم و منیزیم استفاده میکردم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع عروق ریز عنکبوتی پا و صورت با لیزر اختصاصی عروقرفع عروق ریز عنکبوتی پا و صورت با لیزر اختصاصی عروق

عروق ریز پا، رگ‌ هایی نازک، موج‌ دار و قرمز یا بنفش در صورت و پاها هستند که معمولاً در ناحیه ران و زیر زانو تجمع دارند و بالغ بر 80 درصد از زنان و درصد بالایی از مردان را شامل می‌ شوند.این عروق ممکن است با عوارض عروقی جدی‌ تری مرتبط باشند و می‌ بایست توسط پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرند. ... ادامه مطلب

رفع و درمان اسکار و جای سوختگیرفع و درمان اسکار و جای سوختگی

اسکار سوختگی ممکن است کوچک یا بزرگ باشد. اسکار سوختگی نه تنها به علت تغییراتی که در ظاهر فرد ایجاد می کند بلکه به علت اثراتی که بر روی حرکت نواحی درگیر و افزایش حساسیت این نواحی اعمال می نماید، اثرات منفی را بر کیفیت زندگی فرد دارد. در ادامه به روش های درمان و رفع اسکار سوختگی میپردازیم. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر خط اخم چه کاربرد و مزایایی دارد؟تزریق فیلر خط اخم چه کاربرد و مزایایی دارد؟

خط اخم به فرو رفتگی هایی گفته می شود که بر روی پیشانی و در میان دو ابروی شما تشکیل می شوند. تزریق فیلر یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای رفع خطوط اخم است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. معمولا از فیلر اسید هیالورونیک برای این رفع خط اخم استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

بیماری گال چیست و چه علائمی دارد؟بیماری گال چیست و چه علائمی دارد؟

بیماری گال یا جرب (Scabies Disease) یک بیماری پوستی مسری همراه با خارش شدید است که این خارش، جوش های ریز قرمزرنگی را در پوست ایجاد می کند. این بیماری از هجوم یک انگل به نام انگل گال به بدن ایجاد می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465