هزینه تزریق بوتاکس عضله ماستر در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / با عجیب ترین کاربرد بوتاکس آشنا شوید؛ تزریق بوتاکس به عضله جونده

با عجیب ترین کاربرد بوتاکس آشنا شوید؛ تزریق بوتاکس به عضله جونده

بسیاری از افراد، عضلات جونده (ماستر) بزرگی دارند. عضلات جونده عضلاتی هستند که در پشت فک قرار دارند و به ما اجازه می‌دهند تا عمل جویدن را انجام دهیم . این عضلات از استخوان گونه شروع شده و به پایین فک امتداد پیدا می‌کنند. بزرگی این عضلات که بانام هایپرتروفی (حجیم شدن) عضله ماستر نیز شناخته می‌شود می‌تواند موجب گردد که شکل صورت پهن و مربعی شکل به نظر بیاید. تزریق بوتاکس به عضله ماستر، عجیبترین کاربرد بوتاکس است. در واقع تزریق بوتاکس می‌تواند باعث فلج شدن موقت این عضلات شده و صاف شدن صورت را به همراه داشته باشد. علاوه بر این به دلیل بی‌تحرک شدن این عضلات در نتیجه استفاده نکردن از آنها، به تدریج این عضلات ضعیف شده و اندازه آنها کوچک می‌شود. این درمان می‌تواند نتایج به نسبت مؤثر داشته و به‌ طور همزمان سطح تهاجم کمتر در مقایسه با عمل جراحی خارج کردن توده چربی زیر گونه داشته باشد.

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که در کلینیک های تخصصی پوست صورت می‌گیرد؛ تزریق بوتاکس است. این عمل با استفاده از موادی مانند بوتاکس دیسپورت و مصپورت در مطب دکتر عندلیب متخصص پوست و مو در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حصل فرمایید.

مزایای تزریق بوتاکس عضله ماستر

تزریق بوتاکس در فک به طور سرپایی و غیر تهاجمی انجام می شود و بعلاوه این درمان موجب کاهش حجم عضله ماستر شده، پهن بودن و حالت مربعی نیمه تحتانی صورت به شکل زاویه دار تغییر کرده و چهره به V تغییر شکل خواهد داد. علاوه بر کاربرد زیبایی در زاویه سازی صورت در افرادی که دندان قروچه دارند و یا به طور ناخودآگاه در اثر استرس دندان های خود را به روی هم فشار می دهند، این درمان به طور مؤثری موجب کاهش انقباض عضله ماستر شده و در نهایت آسیب به دندان و مفصل فک کاهش می یابد.

فرایند تزریق بوتاکس عضله ماستر

تزریق‌ در این روش، نسبتاً بدون درد هستند و پزشک برای بی‌حس کردن محل تزریق از کرم استفاده می‌کند و ماده بوتاکس به وسیله سوزنی نازک به عضلات ماستر تزریق می‌شود. بسته به محلی که باید تزریق شود و ترجیح پزشک، بیمار می‌تواند به صورت نشسته یا خوابیده قرار گرفته باشد. برخی از پزشکان برای کاهش درد تزریق از بی‌حسی موضعی یا یخ استفاده می‌کنند؛ اما معمولاً این مورد لازم نیست.

تزریق بوتاکس به عضله جونده

ماندگاری بوتاکس عضله ماستر

نتیجه این روش دائمی نیست و هر 3 الی 6 ماه باید مجدداً تزریق انجام شود.

مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس عضله ماستر

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس عضله ماستر

بسیاری از عوارضی که برای بیماران در اثر تزریق کردن بوتاکس ایجاد می‌شود، به دلیل عدم انجام مراقبت‌های بعد از آن است. چند مورد از مهمترین مراقبت‌های بعد از تزریق به شرح زیر است:

  1. از یک الی دو ساعت بعد از تزریق، عضلات منطقه مورد نظر را تمرین بدهید تا بوتاکس سریع‌تر جذب عضله شود.
  2. تا دو الی ۴ ساعت بعد، محل تزریق را ماساژ ندهید. همچنین دراز نکشید و خم نشوید.
  3. تا یک روز بعد از تزریق، ورزش نکنید و از شرایطی که موجب تعریق می‌شود جلوگیری کنید.
  4. تا حداقل ۱۴ روز بعد از لایه‌ برداری پوست ، میکرودرم ابریژن ، ماساژ صورت و … خودداری کنید.
  5. به صورت روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید.

متقاضی مناسب بوتاکس عضله ماستر

اگرچه روش‌های لاغر کردن صورت می‌تواند در هر سنی انجام شود، جراحان زیبایی معمولاً توصیه می‌کنند که فرد قبل از اقدام به انجام این عمل تا اواخر دوره ۲۰ سالگی خود صبر کند و اجازه دهد که روند طبیعی لاغر شدن صورت طی شود تا در مواردی که صورت با گذشت زمان باقیمانده لایه‌های چربی خود را از دست داد، از ایجاد حالت تکیده در چهره جلوگیری شود. پزشکان تکنیک‌های لاغر کردن صورت را برای افرادی که خواهان رهایی از گونه‌های بیش از اندازه پر خود هستند و افرادی که خواهان داشتن صورتی کشیده‌تر و جذاب‌تر هستند، توصیه می‌کنند. همچنین سن فرد، سلامت عمومی فرد و همچنین هرگونه ناهنجاری‌ در فرد را که ممکن است منجر به ایجاد عوارض شود را در نظر می‌گیرند. جهت افزایش میزان موفقیت در نتیجه درمان، فرد باید دارای سطح توقع منطقی از نتیجه روش‌های لاغری صورت باشد.

موارد منع تزریق بوتاکس عضله ماستر

  1. حساسیت شناخته شده به هر ماده‌ای که در فرمولاسیون بوتاکس وجود دارد، یکی از موارد منع مصرف بوتاکس است.
  2. در بیماران مبتلا به اختلالات عصبی و عضلانی (مانند میاستنی گراویس) باید احتیاط کرد.
  3. بیمار مبتلا به مشکل انعقاد خون در معرض خطر ابتلا به اکیموز و سایر عوارض خونریزی است.
  4. این محصول حاوی آلبومین (محصول خون انسان) است.
  5. بیماران مبتلا به آنتی بیوتیک های آمینوگلیکوزید باید دوز کمتری دریافت کنند.
  6. بوتاکس نباید در مکان‌های عفونی فعال، تزریق شود.

هزینه تزریق بوتاکس عضله ماستر

هزینه تزریق بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسته به اینکه در چه منطقه و چه کلینیکی اقدام به تزریق کنید، هزینه ها کمی متغیر خواهد بود. همچنین میزان تزریق ماه بوتاکس و برند آن نیز در قیمت آن تأثیرگذار است.

عوارض تزریق بوتاکس عضله ماستر

  1. شایع ترین عارضه بوتاکس فک ، ضعف گذرا در جویدن است (حدود ۳۰% )که موقتی است و بعد از یک هفته برطرف می شود.
  2. دومین عارضه خشکی دهان است که به دلیل تزریق بوتاکس در نواحی خلفی و نزدیک به غده پاروتید است و اجتناب از تزریق در نواحی خلفی ماستر از این عارضه جلوگیری می نماید. با این وجود در صورت بروز این عارضه با گذشت زمان و از بین رفتن تأثیر بوتاکس خشکی دهان بطور کامل برطرف می شود.
  3. تزریق بوتاکس در قسمت قدامی و یا فوقانی عضله ماستر ممکن است موجب انتشار بوتاکس به عضلات زایگوماتیکوس و ریزوریوس شود که در نتیجه خنده فرد نامتقارن خواهد شد. بعلاوه در ناحیه قدامی ماستر شریان صورتی عبور می کند که توجه نکردن به این شریان احتمال کبودی و هماتوم وجود دارد. تزریق در نواحی فوقانی عضله ماستر نیز ممکن است موجب آتروفی نواحی زیر گونه شود که توجه به نقاط استاندارد در جلوگیری از این عوارض حیاتی می باشد.

فریز درمانی ، یک شیوه سرپایی و غیرتهاجمی برای از بین بردن ضایعات و عارضه های پوستی است.کرایو یکی از موثرترین روشها برای رفع ضایعات پوستی زگیل تناسلی می‌باشد که توسط دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست در اصفهان انجام می‌شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ذوالفقاری [ 1402-07-18 ]
سلام من میخوام اثر بوتاکس که زدم زیر چشمم رو از بین ببرم چشمم خیلی کوچیک شده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درباره بیماری پوستی پسوریازیس چه میدانید؟درباره بیماری پوستی پسوریازیس چه میدانید؟

پسوریازیس، یک اختلال پوستی است که در آن پچ های فلس مانند برآمده ایجاد میشود. سلولهای مرده و آسیب‌ دیده پوست انسان دائم در حال ریزش هستند و سلولهای سالم جایگزین آنها می‌ شوند اما در این بیماری به دلیل دستورات اشتباهی که به سلول ‌های پوستی می‌ رسد، سلول‌ ها با سرعتی بیشتر از ریزش سلول‌، تولید می شوند. ... ادامه مطلب

برجسته سازی گونه با تزریق فیلربرجسته سازی گونه با تزریق فیلر

تزریق فیلر گونه ساختار استخوانی مشخص‌ تری را برای شما ایجاد می‌ کند. با تزریق حجم به زیر لایه پوست، این پرکننده‌ های گونه همچنین می‌ توانند چین و چروک و خطوط ریز را صاف کنند. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر خط اخم چه کاربرد و مزایایی دارد؟تزریق فیلر خط اخم چه کاربرد و مزایایی دارد؟

خط اخم به فرو رفتگی هایی گفته می شود که بر روی پیشانی و در میان دو ابروی شما تشکیل می شوند. تزریق فیلر یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای رفع خطوط اخم است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. معمولا از فیلر اسید هیالورونیک برای این رفع خط اخم استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

جوش سرسیاه را درمان کنیدجوش سرسیاه را درمان کنید

جوش های سر سیاه گونه ای از جوش ها هستند که در سطح پوست رشد می کنند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465