رفع جوش سرسياه با ميكرودرم ابریژن
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / درمان جوش های سر سیاه با میکرودرم ابریژن

درمان جوش های سر سیاه با میکرودرم ابریژن

سلول‌های مرده پوست و چربی‌ها در منافذ فولیکول‌های مو جمع شده و باعث ایجاد برآمدگی‌هایی می‌شود که به آن کومدون گفته می‌شود. اگر پوست روی برآمدگی بسته بماند، جوش‌های سرسفید ایجاد می‌شوند. زمانی که پوست روی برآمدگی باز باشد به دلیل قرار گرفتن آن در معرض هوا، جوش‌های سر سیاه شکل می‌گیرند. جوش‌های سرسیاه معمولاً روی بینی و اطراف آن ایجاد شده و به سمت گونه‌ها و چانه نیز ممکن است گسترش یابند. تا به امروز روش‌های متعددی برای رفع مشکلات پوستی از جمله جوش های سر سیاه ارائه شده است. یکی از غیرتهاجمی‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین این روش‌ها میکرودرم می‌باشد. میکرودرم روشی است که طی آن، لایه شاخی و خارجی سطح پوست تراشیده شده و با ایجاد مکشی خاص، باعث از بین رفتن جوش‌های سرسیاه بینی و دیگر نقاط صورت و … می‌شود و موجب تولید کلاژن می‌شود تا پوست تازه و سالم رشد یابد و چهره‌ای جوانتر و شادابتر داشته باشید.

میکرودرم ابریژن روشی است که به کمک آن خطوط کم عمق، تیرگی پوست و انواع لکه ها، از جمله لک ناشی از آفتاب و جوش های سر سیاه قابل درمان می شود. این روش بدون درد، سرپایی و با میزان ریسک پایین می باشد که توسط دکتر فاطمه عندلیب ، متخصص پوست و مو در اصفهان، انجام می شود. تلفن نوبت دهی و کسب اطلاعات بیشتر : 36260819

علل جوش های سر سیاه

برخی از عوامل که احتمال ایجاد شدن جوش‌ سر سیاه را افزایش می‌دهند عبارتند از:

علائم جوش های سر سیاه

جوش‌های سرسیاه به دلیل ظاهر تیره‌ای که دارند به راحتی روی پوست دیده می‌شوند. این جوش‌ها کمی برآمدگی دارند؛ اما دردناک و متورم نیستند.

درمان جوش های سر سیاه با میکرودرم ابریژن

مزایای میکرودرم ابریژن

  1. میکرودرم بسیار غیرتهاجمی و ساده و در عین حال بسیار تأثیرگذار می‌باشد.
  2. با انجام جلسات منظم میکرودرم می‌توان از پیر شدن و بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کرد.
  3. با تکرار جلسات میکرودرم می‌توان پوست را از لکه‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی، بارداری و پیری پاک کرد.
  4. جوش‌های سرسیاه بینی و دیگر نقاط صورت بسیار آزاردهنده می‌‌باشند و نمی‌توان آنها را به راحتی تخلیه کرد؛ اما میکرودرم به راحتی پوست صورت را از زائده‌های سرسیاه پاکسازی می‌کند.
  5. در بین روش‌های درمانی پوست و زیبایی، میکرودرم یکی از بی‌عارضه‌ترین روش‌های ممکن است.
  6. دوره نقاهت میکرودرم بسیار کوتاه می‌‌باشد و فرد می‌تواند پس از چند ساعت به راحتی به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.
  7. میکرودرم مناسب تمامی افراد با تمامی تیپ‌های پوستی است و ذره‌ای نوع پوست بیمار باعث ایجاد محدودیت و خلل در عملکرد میکرودرم نمی‌شود.

انواع روش میکرودرم ابریژن

هندپیس نوک الماس

هندپیس نوک الماس در مواقعی استفاده می‌شود که نیاز به خارج کردن سلول‌ های مرده پوست باشد. با استفاده از این دستگاه، سلول‌ ها به آرامی از پوست خارج شده و همزمان مکش می‌شوند. عمق ورود مکش و خارج شدن سلول‌ های مرده، به فشاری و مدت زمان اعمال دستگاه روی پوست، بستگی دارد. با توجه به دقت و ظرافت این دستگاه، از آن برای مناطق حساس پوست، مانند نزدیک چشم استفاده می‌شود.

میکرودرم کریستالی

میکرودرم کریستالی رایجترین شیوه برای از بین بردن سلول‌ های مرده پوست است. در این روش، ماده‌ای کریستالی روی پوست پاشیده شده و سپس با استفاده از یک وسیله دستی لایه رویی پوست تراشیده شده و با دستگاه مکش، جمع می‌شود.

هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم جدیدترین روش میکرودرم ابریژن است. در این روش همزمان با جدا کردن سلول‌ های مرده، مواد مخصوص برای جوانسازی پوست صورت و ترمیم بافت‌ های آسیب دیده وارد پوست می‌شود. در نتیجه میزان اثربخشی درمان چندین برابر افزایش پیدا کرده و بافت پوست بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد.

عملکرد میکرودرم ابریژن

میکرودرم روشی است که به وسیله یک دستگاه به نام میکرودرم ابریشن انجام می‌شود. این دستگاه دارای یک کانال بلند با پوشش سری پلاستیکی است که روی پوست صورت کشیده می‌شود. هنگام انجام میکرو دو عمل انجام می‌شود. اول: کشش پوستی (ساکشن پوست) که با فشار منفی ایجاد شده توسط دستگاه است و دوم: پاشیدن پودر هیدروکسید آلومینیم بر سطح پوست.

در روش میکرودرم، ‌ابریژن ذرات بسیار ریزی با فشار و سرعت بالا بر روی پوست صورت اسپری می‌شوند و به طور همزمان این ذرات و پوسته ‌های برداشته شده از صورت توسط دستگاه مکنده، مکش می‌شوند. ذرات مورد استفاده در روش میکرودرم پوست می‌تواند بسیار متفاوت باشد و شامل بلورهای(کریستال‌های) نمک آلومینیوم، بلورهای سدیم بیکربنات و حتی بلورهای سیدم کلراید(نمک طعام) می‌شود. حرکت سریع دانه‌های بلور که با فشار زیاد به پوست اسپری می‌شوند، موجب کنده شدن پوسته‌ها از لایه‌ی خارجی پوست به نام اپیدرم می‌شود.

مراقبت های قبل از میکرودرم ابریژن

مراقبت‌های پس از میکرودرم ابریژن

موارد منع استفاده از میکرودرم ابریژن

مدت ماندگاری میکرودرم ابریژن

نتایج میکرودرم ابریژن موقتی هستند و معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه دوام دارند. هرچه بیشتر مراقب پوست خود باشید، نتایج ماندگارتر خواهند بود. همچنین نیاز است که جلسات ترمیمی را ۳ تا ۶ ماه یک‌بار انجام دهید. حفظ رطوبت، پاکیزه نگه داشتن پوست و همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب باعث افزایش ماندگاری نتایج میکرودرم ابریژن می‌شوند.

هزینه میکرودرم ابریژن

برآورد هزینه های این روش برای هر مراجعه کننده بستگی زیادی به میزان نیاز پوست شخص، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، دستمزد پزشک معالج دارد و فراموش نکنید که قیمت این روش ها در هر شهر متفاوت خواهد بود.

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن

بعد از انجام میکرودرم ابریژن، از پوستتان در برابر آفتاب محافظت کنید؛ زیرا این مورد کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را کسب کنید و خطر عوارض جانبی در شما کاهش یابد. میکرودرم ابریژن ممکن است برای افرادی که به راحتی دچار زخم یا تاول می‌شوند، مناسب نباشد.

از میانسالی به بعد، علاوه بر پوست صورت و گردن، دستها نیز نیاز به جوانسازی دارند که روشهای متعددی از جمله لیزر جوانسازی دست و تزریق فیلر به پشت دست برای این کار وجود دارد. شما می توانید برای جوانسازی پشت دست با تزریق فیلر در اصفهان به مطب دکتر فاطمه عندلیب مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :یکتا واعظ [ 1402-07-06 ]
سلام خانم دکتر من پوست خیل یخشکی دارم میخواستم بدونم میکرودرم ابریژن برای لک صورت و درمان آکنه موثره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برای آگاهی از اقدامات و مراقبتهای بوتاکس این مطلب را بخوانیدبرای آگاهی از اقدامات و مراقبتهای بوتاکس این مطلب را بخوانید

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌ های برطرف کردن چین و چروک‌ و جلوگیری از ایجاد آنها است. توجه به مراقبت‌ های بعد از بوتاکس باعث می‌ شود نتایج تزریق بوتاکس در صورت رعایت دقیق توصیه‌ های پزشک بسیار بهتر خواهند شد و زودتر ثابت می‌ شوند. ... ادامه مطلب

جوانسازی زیر چشم با تزریق ژل زیر چشمجوانسازی زیر چشم با تزریق ژل زیر چشم

چین و چروک و گودی دور چشم یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که می تواند سن را بالاتر نشان داده و موجب کاهش زیبایی و جذابیت فرد شود . تزریق ژل به زیر چشم سبب می‌ شود تا بتوان به راحتی زیبایی و جوانی خود را به دست آورد. ... ادامه مطلب

قرص ایزوترتینوئین برای جوشقرص ایزوترتینوئین برای جوش

قرص راکوتان نام تجاری است که برای داروی ایزوترتینوئین انتخاب شده است. این قرص از مشتقات ویتامین A به شمار می‌ رود و به دلیل قدرت بسیار زیادی که در رفع جوش های شدید پوستی دارد، بسیار مشهور شده است. ... ادامه مطلب

پیلینگ صورت چیست؟پیلینگ صورت چیست؟

به فرایندی که پوست با کمک محلول‌ های شیمیایی لایه برداری شود، پیلینگ صورت می‌ گویند. در واقع در این فرایند که نوعی فیشیال صورت محسوب می شود، لایه آسیب دیده پوست برداشته می‌ شود. این روش نسبت به سایر روش‌ های لایه برداری، آسیب بسیار کمی به پوست می‌ زند و در مدت زمان کمی مشکلات پوست را ازبین ببرد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465