درمان شوره صورت

دلایل ایجاد شوره صورت

پوست صورت، نازک ترین پوست در تمام بدن است، بنابراین نسبت به سایر بدن شکننده و آسیب پذیرتر است و خیلی سریعتر تحریک می شود. از سویی دیگر سرعت جایگزین شدن سلول های لایه بیرونی پوست صورت نسبت به سایر قسمت های بدن سریعتر است و بنابراین سرعت تجمع لایه سلولی پوست های مرده روی صورت بیشتر است. شوره صورت، یکی از عارضه های پوستی است که موضوعی نگران کننده به شمار می آید.

عوامل مختلفی موجب شوره صورت می شوند. ممکن است بر اثر عواملی مانند تماس مستقیم با نور خورشید (آفتاب سوختگی)، حساسیت های پوستی و … پوسته پوسته شود و می تواند نشانه وجود یک نوع بیماری مانند اختلالات در سیستم ایمنی بدن یا هر نوع بیماری دیگری باشد. همچنین عوامل دیگری از قبیل جوش ، خارش پوست یا هر عامل تحریک کننده دیگری می تواند باعث شوره صورت شود که باید به آن توجه کرد.

برای تشخیص و درمان بیماری های پوستی، همچنین حفظ زیبایی و جوانسازی پوست، بهترین راه، مراجعه به متخصص پوست و مو است. همشهریان گرامی! شما می‌توانید در صورت نیاز، به کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فاطمه عندلیب در اصفهان مراجعه نمایید و از خدمات این مرکز استفاده کنید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حاصل فرمایید.

دلایل ایجاد شوره صورت

پوست شما به طور معمول در معرض عناصر محیطی که می تواند سبب تحریک و آسیب به پوست شود قرار دارد. این عناصر عبارتند از خورشید، باد، گرما، خشکی و رطوبت بیش از حد. شوره صورت همچنین می تواند به علت یک بیماری در جای دیگری از پوست، ایجاد شود که این نوع پوسته پوسته شدن اغلب با خارش همراه است. شرایطی که ممکن است موجب شوره صورت شود عبارتند از:

شوره صورت

تشخیص شوره صورت

در بیشتر بیماران هیچ نیازی به انجام آزمایش های خون، ادرار یا حساسیت نیست. در موارد نادری که این بیماری مزمن شده و به درمان جواب نمی دهد، نمونه برداری از پوست (بیوپسی) یا سایر تست های آزمایشگاهی برای رد کردن احتمال سایر بیماری ها ممکن است ضرورت پیدا کند.

مراقبت های شوره صورت

درمان شوره صورت

برای درمان شوره ی صورت اغلب از محصولات موضعی که حاوی اسیدسالیسیلیک و هیدروکورتیزون هستند استفاده می شود. از بین بردن چربی اضافی سطح پوست و پاک کردن پوست صورت از سلول های مرده نکته ی بسیار مهمی می باشد که با استفاده از شوینده و تونرهای تخصصی قابل انجام می باشد. کرم و پمادهای ساخته شده از گوگرد نیز در بعضی شرایط خاص تجویز می شوند و متناسب با علائم، شدت بیماری و شرایط عمومی فرد مبتلا می توان از کرم های ضدقارچ، داروهای خوراکی و کورتیکواستروئیدها نیز استفاده نمود.

در صورت ابتلا به شوره ی صورت می توانید در کنار روند درمان تخصصی پس از علت یابی، از کرم های مراقبتی که معمولا حاوی آلوئه ورا و روغن های طبیعی مفید مانند روغن نارگیل هستند نیز برای کاهش علائم پوستی خود استفاده کنید. البته نباید از روغن های طبیعی به صورت مستقیم و بدون مشورت با پزشک بر روی پوست استفاده کرد؛ زیرا احتمال بروز علائم آلرژیک افزایش می یابد.

همچنین توجه داشته باشید که استفاده ی منظم از مرطوب کننده های مناسب، تونرهای مرغوب، ورزش کردن و دوری از استرس نیز نقش مهمی بر کنترل علائم شوره ی صورت داشته و از بروز مجدد علائم این بیماری نیز جلوگیری می کنند.

امروزه حجم کم موها یا تاسی به دلیل ریزش مو به یکی از دغدغه های اساسی افراد در مورد ظاهرشان بدل شده است. اگر چه در برخی موارد انواع روشهای درمانی برای ریزش مو ممکن است موثر نباشد؛ ولی در اغلب موارد، استفاده از شیوه های جدید درمانی از قبیل مصرف داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید ، و بکارگیری روشهایی مانند مزوتراپی، پی آر پی، هیر فیلر و ... می‌تواند موجب رضایت افراد از افزایش موهایشان باشد. اگر شما هم با ریزش مو مواجه هستید؛ می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست و مو در اصفهان، از مناسب ترین و بهترین روش درمانی استفاده نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :بهروز مغانلو [ 1402-12-12 ]
سلام خسته نباشین صورتم میخاره وشوره میده چیکارباید کرد

رضا یزدانی [ 1401-12-19 ]
سلام، عرض ادب من صورتم بین ابروهام و ریش صورتم خیلی شوره میزنه طوری که میخارونم بیشتر میشه میرم حموم تا دوسه روز نیستن بعد دوباره شروع میشه پوست سرم انگار یه لایه جدیددرست میشه خیلی بده حتی افسردگی گرفتم آیا مصرف سیگار یا قرص بی دو میتونه دلیلش باشه ممنون از توجه شما

آرزو اسماعیلی [ 1401-10-20 ]
چه نوع کرمی برای پوست خشک مناسب است

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مهمترین نکات مزونیدلینگ دور چشم که قبل از انجام باید بدانیدمهمترین نکات مزونیدلینگ دور چشم که قبل از انجام باید بدانید

مزونیدلینگ که در واقع ترکیب دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی است؛ یکی از روشهای موثر در جوانسازی و شادابی پوست است. در بکارگیری این روش باید دقت شود؛ در مراکز غیر پزشکی و توسط افرادی جز پزشک مزونیدلینگ انجام نشود تا با عوارض غیر منتظره همراه نباشد. ... ادامه مطلب

از بین بردن جای زخم و بخیه با لیزراز بین بردن جای زخم و بخیه با لیزر

از بین بردن جای بخیه با استفاده از درمان‌ های پیشرفته پوستی که به ترمیم پوست بی عیب و نقص و بدون زخم کمک می‌ کند، عملی است ... ادامه مطلب

پس از لیزر فرکشنال چه باید کرد؟پس از لیزر فرکشنال چه باید کرد؟

لیزر فرکشنال نخستین و قدرتمندترین سیستم در جوانسازی و درمان برخی عارضه های پوستی است که باعث از بین رفتن چین‌ و چروک های ریز، کاهش اندازه منافذ و سفت شدن پوست میشود. مراقبت های قبل و بعد از درمان با لیزر فرکشنال co2 بیشترین تأثیر را در نتیجه نهایی دارند که در ادامه بیان میشوند. ... ادامه مطلب

اگر برای اولین بار می خواهید بوتاکس تزریق کنید باید بدانید...اگر برای اولین بار می خواهید بوتاکس تزریق کنید باید بدانید...

روش های زیادی برای کند کردن روند پیری پوست و برگرداندن جوانی به آن ایجاد شده است. یکی از روش ها که در این زمینه می تواند مناسب باشد، بوتاکس است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465