شیوه مصرف فیناستراید | توصیه های قبل و حین مصرف فیناستراید
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ریزش مو / درمان ریزش مو با فیناستراید

درمان ریزش مو با فیناستراید

ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه زمانی رخ میدهد که هورمونی به نام DHT (دی هیدروتستوسترون) از رسیدن مواد مغذی حیاتی مورد نیاز فولیکولها به آنها جلوگیری میکند و سبب تضعیف فولیکول موها و در نهایت ریزش موها میگردد؛ اما فیناستراید مانع از تولید DHT شده و از این طریق از فولیکولهای مو محافظت میکند. کاهش DHT میتواند باعث توقف ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه شده و حتی به رشد مجدد موها کمک کند. فیناستراید ماده مؤثر در داروهای ریزش موی مردانه است که به صورت خوراکی مصرف می شود و پروپشیا نیز نام دارد. این درمان روند ریزش مو را کند می‌کند و پس از شش ماه درمان، حدود 30 درصد بهبودی را در ریزش مو به ارمغان می‌آورد و اثربخشی آن معمولاً تا زمانی که دارو برای ریزش مو مصرف می شود ادامه پیدا می‌کند.

امروزه حجم کم موها یا تاسی به دلیل ریزش مو به یکی از دغدغه های اساسی افراد در مورد ظاهرشان بدل شده است. اگر چه در برخی موارد انواع روشهای درمانی برای ریزش مو ممکن است موثر نباشد؛ ولی در اغلب موارد، استفاده از شیوه های جدید درمانی از قبیل مصرف داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید ، و بکارگیری روشهایی مانند مزوتراپی، پی آر پی، هیر فیلر و ... می‌تواند موجب رضایت افراد از افزایش موهایشان باشد. اگر شما هم با ریزش مو مواجه هستید؛ می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست و مو در اصفهان، از مناسب ترین و بهترین روش درمانی استفاده نمایید.

انواع فیناستراید

دو نوع ایرانی و خارجی قرص فیناستراید در بازار موجود است. نوع خارجی این دارو تحت عنوان فین پشیا و نوع ایرانی آن فین استراید شناخته می شود. هر دو نوع ایرانی و خارجی دارو در دوزهای ۱ و ۵ میلی گرم عرضه می شوند. دوز ۵ میلی گرمی این دارو برای درمان مشکلات پروستات تجویز می شود. برای درمان ریزش مو از دوز ۱ میلی گرمی استفاده می شود.

شیوه مصرف فیناستراید

دوز توصیه شده دارو ریزش مو پروپشیا یک قرص (1 میلی گرم) یک بار در روز است. به طور کلی، قبل از اینکه اثرات درمان خود را نشان دهد، باید به مدت سه ماه یا بیشتر روزانه یک قرص برای رشد سریع مو مصرف شود. استفاده مداوم دارو ریزش مو برای حفظ اثرات و مزایای آن توصیه می‌شود که باید به طور دوره‌ای مورد ارزیابی قرار گیرد. قطع درمان منجر به بازگشت بیماری در عرض 12 ماه می‌شود.

درمان ریزش مو با فیناستراید

توصیه های قبل و حین مصرف فیناستراید

موارد احتیاط مصرف فیناستراید

قبل از شروع مصرف این دارو، سوابق پرونده ی پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهید. بخصوص موارد زیر را به پزشک اطلاع دهید:

  1. بیماری های کبدی
  2. سرطان پروستات
  3. عفونت
  4. مشکلات ادرار

دارو می تواند از طریق پوست جذب شود. اگر پوشش سطح قرص شکست یا قرص خورد شد، نمی بایست توسط خانم باردار (خانم هایی که قصد بارداری دارند) لمس شود. جذب جلدی یا مصرف خوراکی فیناستراید در خانم های بارداری می تواند منجر به ایجاد ناهنجاری های تناسلی در نوزادان پسر شود. خانم ها (بخصوص در دوران بارداری و شیردهی) مجاز به مصرف فیناستراید نمی باشند؛ چراکه این دارو می تواند به جنین یا نوزاد شیرخوار آسیب وارد کند.

مدت اثرگذاری فیناستراید

برای مشاهده اثرات درمانی ۳ الی ۶ ماه زمان لازم است. قبل از این زمان این امکان وجود دارد که در برخی بیماران موها نازک تر شده یا ریزش موها بیشتر شود و بیمار تصور کند که مصرف فیناستراید و افزایش ریزش مو با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند؛ اما بعد از این دوره نتایج درمانی قابل مشاهده است. پس از یک سال نتایج درمان کاملاً ملموس است.

عوارض جانبی فیناستراید

برای تشخیص و درمان بیماری های پوستی، همچنین حفظ زیبایی و جوانسازی پوست، بهترین راه، مراجعه به متخصص پوست و مو است. همشهریان گرامی! شما می‌توانید در صورت نیاز، به کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فاطمه عندلیب در اصفهان مراجعه نمایید و از خدمات این مرکز استفاده کنید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا چمن گلی [ 1402-06-30 ]
خانم دکنر من شنیدم فیناستراید می تواند موجب افسردگی بشه آیا این فرضیه درسته

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اصلاح خط اشکی زیر چشم با تزریق فیلراصلاح خط اشکی زیر چشم با تزریق فیلر

اصلاح خط اشکی زیر چشم با تزریق فیلر چهره‌ را جوان تر می کند و تأثیر به سزایی در بهبود حالت دور چشم دارد. ... ادامه مطلب

برای آگاهی از اقدامات و مراقبتهای بوتاکس این مطلب را بخوانیدبرای آگاهی از اقدامات و مراقبتهای بوتاکس این مطلب را بخوانید

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌ های برطرف کردن چین و چروک‌ و جلوگیری از ایجاد آنها است. توجه به مراقبت‌ های بعد از بوتاکس باعث می‌ شود نتایج تزریق بوتاکس در صورت رعایت دقیق توصیه‌ های پزشک بسیار بهتر خواهند شد و زودتر ثابت می‌ شوند. ... ادامه مطلب

درمان جای جوش با آر اف فرکشنال (RF)درمان جای جوش با آر اف فرکشنال (RF)

درمان جای جوش با آر اف فرکشنال تنها یکی از فواید استفاده از این دستگاه است. بعد از پایان دوره‌ ی درمان، پوستتان سفت‌ تر می شود و چین و چروک آن از بین ... ادامه مطلب

لیزر اربیوم چیست و چه کاربردی دارد؟لیزر اربیوم چیست و چه کاربردی دارد؟

لیزر اربیوم یکی از لیزرهای پرکاربرد و محبوبی است که اثراتی مانند از بین بردن چروک و ضایعات پوستی و نیز جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465