درمان چروک صورت در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / جلوگیری (پیشگیری) از چروک صورت

جلوگیری (پیشگیری) از چروک صورت

چین و چروک پوست، خطوطی عمیق یا سطحی هستند که روی پوست تشکیل می‌شوند. تشکیل چین و چروک روی پوست، بخشی از روند طبیعی افزایش سن در بدن است. در واقع، تغییرات سلولی ایجاد شده در اثر گذر عمر باعث ایجاد این خطوط روی پوست می‌شود. وراثت و ژنتیک یکی از اصلی‌ترین عوامل در میزان و زمان ایجاد چین و چروک در اطراف است، البته از نظر علمی ثابت شده است که همه چیز درمورد چین و چروک پوست به سن مربوط نمی‌شود و عوامل دیگر نیز در شدت و میزان ایجاد آنها مؤثر هستند. تابش مستقیم آفتاب، اعتیاد به سیگار، عدم نوشیدن آب به میزان کافی و رژیم غذایی ناسالم، برخی از داروها و عوامل محیطی و ژنتیکی در ایجاد چین و چروک و میزان آن مؤثر هستند. شناخت عوامل تشدید چین و چروک می‌تواند بر در پیش گرفتن راهکارهای پیشگیری از این عارضه پیری مؤثر باشد. در واقع تغییر برخی رفتارهای غلط و استفاده از روش های درمانی می‌تواند سرعت پیری پوست را کاهش دهد و به سلامت پوست کمک کند.

امروزه روشهای موثر، به روز و متعددی برای جوانسازی پوست وجود دارد که برخی با بکارگیری لیزر ، تزریق فیلر و ... می‌توانند حس جوانی و شادابی را به پوست شما هدیه نمایند. این روشها اغلب بدون نیاز به جراحی و به صورت سرپایی انجام می‌شوند و با نتایج رضایت بخشی نیز همراه هستند. شما می‌توانید جهت بهره گیری از انواع روشهای جوانسازی در اصفهان، به مطب تخصصی دکتر فاطمه عندلیب مراجعه نمایید و از خدمات این مرکز بهره مند شوید. شماره تلفن هماهنگی و دریافت نوبت : 36260819

علل ایجاد چروک صورت

مجموعه ای از عوامل در ایجاد چروک پوست نقش دارند. برخی از این عوامل را می توانید تحت کنترل خود درآورید و برخی دیگر اجتناب ناپذیر خواهند بود:

درمان‌ پزشکی جهت پیشگیری از چروک صورت

چین و چروک‌ها یا خیلی سطحی هستند یا شکلی عمیق به خود می‌گیرند. بیشتر درمان‌های دارویی مانند استفاده از رتینوئیدها و کرم های ضد چروک اغلب بر کاهش چروک سطحی پوست تمرکز دارند. تأثیر برخی داروها و مواد آرایشی و بهداشتی در کاهش سرعت پیری و ایجاد چین و چروک در صورت ثابت شده است. ترکیبات موجود در این داروها، بر عملکرد سلول‌های پوستی تأثیر داشته و کمبودهایی که این سلول‌ها با آنها مواجه هستند را تأمین می‌کنند.

رتینوئیدهای موضعی

رتینوئیدهایی مانند ترتینوئین (رنووا، رتینا) و تازاروتن (اویج، تازاروک) که از ساختار ویتامین A استخراج می‌شوند، علاوه بر کاهش سرعت ایجاد چین و چروک در بهبود شرایط چین و چروک‌های سطحی نیز مؤثر هستند. البته استفاده از این ترکیبات به‌صورت موضعی نیاز به استفاده از کرم ضد آفتاب با درصد محافظت بالا دارد. کرم‌های مورد استفاده برای درمان چروک دور چشم معمولاً حاوی این ترکیبات هستند.

درمان‌های لیزر، منبع نوری و رادیوفرکانسی

در چین و چروک یک اشعه لیزر لایۀ خارجی پوست (اپیدرمیس) را از بین می‌برد و لایه زیرین پوست (درمیس) را گرم می‌کند که این باعث تحریک رشد فیبرهای کلاژن جدید می‌شود. وقتی زخم‌ها التیام پیدا می‌کنند، پوست هموارتر و محکم‌تری شکل می‌گیرد. التیام کامل در این عمل ممکن است به چندین ماه وقت نیاز داشته باشد. خطرات عمل مزبور شامل بروز جای زخم و روشن یا تیره شدن رنگ پوست است. از مهمترین دستگاه های لیزر پوست برای جوانسازی صورت می توان به لیزر فرکشنال و اندولیفت اشاره کرد.

همچنین دستگاهی در دسترس است که برای درمان چین و چروک به جای نور از امواج رادیویی استفاده می‌کند که باعث ایجاد سفتی خفیف تا متوسط در مورد پوست می‌شود. از جمله این دستگاه ها می توان به دستگاه هایفو اشاره کرد. هایفوتراپی صورت از جدیدترین تکنیک های جوانسازی پوست است که اخیراً طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

جلوگیری از چروک صورت

لایه‌برداری با مواد شیمیایی

پزشک از یک اسید برای نواحی آسیب دیده پوست استفاده می‏کند که با لایه برداری پوست را سوزانده و لکه‌ها و حفرات مربوط به بالا رفتن سن و همچنین چین‌ و چروک‌ها را برطرف می‌کند. بسته به عمق لایه‌برداری پوست فرد ممکن است پیش از مشاهده تفاوت به چند بار انجام عمل مزبور نیاز داشته باشد.

درم ابریژن

این عمل که درماپلانینگ نیز نامیده می‌شود شامل سمباده‌کاری لایه سطحی پوست با استفاده از یک فرچه گردان است. عمل مزبور باعث جدا شدن سطح پوست شده و به جای آن یک لایه جدید پوست رشد می‌کند. سرخی، خراشیدگی و ورم به طور معمول تا چند هفته ادامه پیدا می‌کنند. ممکن است مشاهده نتایج کامل این اقدام پزشکی به چند ماه وقت نیاز داشته باشد.

میکرودرم ابریژن

این روش برای انجام فرایندهای دیگری مثل لایه‌برداری شیمیایی آمادگی ایجاد می‌کند؛ چون میکرودرم ابریژن لایه‌های خارجی پوست را از شر سلول‌های مرده خلاص می‌کند و گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد، بنابراین این روش پوست را شاداب و درخشان کرده و همچنین درعین‌ حال کمک می‌کند تا لایه‌بردارهای شیمیایی به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کنند.

بوتاکس

بوتاکس معمولاً چین‌ و چروک‌های صورت را کاهش داده و یا آنها را برطرف می‌کند. بوتاکس که از پروتئین تصفیه‌شده ساخته می‌شود تکانه‌های عصبی را مسدود و عضلات را ضعیف می‌کند تا چین‌ و چروک‌ها کاهش پیدا کنند و بدین شکل به چهره ظاهری جوان‌تر می‌بخشد.

لیفت با نخ

نخ‌ها دارای دندانه‌ها و پرزهایی با جهت‌های یک طرفه هستند که در بافت‌های زیرپوستی گیر کرده و باعث نگه‌داشتن پوست و لیفت پوست می‌گردند. این نخ‌ها در نواحی از پیش تعیین شده و با دقت فراوان در زیر پوست بیمار قرار داده شده و باعث محافظت و لیفت بافت‌های پوست در جهت دلخواه می‌گردند.

جراحی لیفت صورت

لیفت صورت که به آن رایتیدکتومی نیز گفته می‌شود یک عمل جراحی است که جهت کاهش یا به حداقل رساندن علائم بالا رفتن سن در قسمت‌های میانی یا پایینی صورت انجام می‌شود. انجام این عمل باعث از بین بردن چربی‌های اضافه، سفت کردن ماهیچه‌های زیر پوست و فرم دهی مجدد صورت و گردن می‌شود.

تزریق ژل

نوعی از پرکننده‌های پوستی را که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده‌اند فیلر یا ژل گویند. لازم به ذکر است که انتقال این مواد به زیر پوست به وسیله تزریق انجام می‌شود. تزریق این مواد به بخش‌های مختلف پوست موجب افزایش حجم این ناحیه می‌گردد و اثرات پیری را کاهش می‌دهد.

تزریق چربی

روش تزریق چربی شامل استفاده از سلول‌های چربی بیمار و ذخیره این چربی به ناحیه‌ای موردنیاز می‌باشد، بنابراین این روش یک راهکار عملی برای رفع این مشکل است. در تزریق چربی از بافت چربی بدن استفاده می کنند. چربی های ران یا شکم را بر میدارند و پس از پاکسازی، آن را به زیر پوست صورت یا مناطق دیگر تزریق می کنیم. کاربردهای این روش، پر کردن چین و چروک، درمان افتادگی پوست ، حجم دهی به لب ها و جوانسازی پشت دست است.

مزوتراپی

مزوتراپی یک نوع روش درمانی تزریقی است که طی آن مواد مغذی به لایه‌هایی از پوست که در آن بازسازی و رشد سلول انجام می‌گیرد، ارسال می‌شود. به ‌وسیله مزوتراپی می‌توان ویتامین‌ها، آمینواسیدها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و تمامی عناصر ضروری برای سلامتی سلول‌های پوستی را به منطقه مورد نظر فرستاد. این روش درمانی پوست خسته و تیره، خشک، بی‌حال و فرسوده و چین‌وچروک‌های سطحی را بهبود میدهد.

پیشگیری از چروک صورت

با رعایت برخی نکات ممکن است شما بتوانید از بروز چین و چروک جلوگیری نمایید. این اقدامات عبارتند از:

برای تشخیص و درمان بیماری های پوستی، همچنین حفظ زیبایی و جوانسازی پوست، بهترین راه، مراجعه به متخصص پوست و مو است. همشهریان گرامی! شما می‌توانید در صورت نیاز، به کلینیک پوست، مو و لیزر دکتر فاطمه عندلیب در اصفهان مراجعه نمایید و از خدمات این مرکز استفاده کنید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ملیکا زارع زاده [ 1402-06-26 ]
سلام خانم دکتر برای رفع چین و چروک تزریق ژل بهتره یا لیفت با نخ میشه لطفا یه راهنمایی بکنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان جای جوش با لیزر CO2درمان جای جوش با لیزر CO2

لیزر CO2 فرکشنال نوعی درمان پوستی است که توسط متخصص پوست برای کاهش جای جوش، چین وچروک ها و سایر ناهنجاری‌ های پوستی انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

لیفت چشم گربه ای با تزریق بوتاکسلیفت چشم گربه ای با تزریق بوتاکس

لیفت چشم‌ گربه‌ ای برای کاهش اثرات افتادگی پلک و پیری چهره استفاده می شود. نوروتوکسین هایی مانند بوتاکس با شل کردن ماهیچه هایی که معمولاً ابروها را ب ... ادامه مطلب

رفع و درمان اسکار و جای سوختگیرفع و درمان اسکار و جای سوختگی

اسکار سوختگی ممکن است کوچک یا بزرگ باشد. اسکار سوختگی نه تنها به علت تغییراتی که در ظاهر فرد ایجاد می کند بلکه به علت اثراتی که بر روی حرکت نواحی درگیر و افزایش حساسیت این نواحی اعمال می نماید، اثرات منفی را بر کیفیت زندگی فرد دارد. در ادامه به روش های درمان و رفع اسکار سوختگی میپردازیم. ... ادامه مطلب

راش پوستی چیست و انواع راش پوستی کدام است؟راش پوستی چیست و انواع راش پوستی کدام است؟

راش پوستی یا بثورات جلدی به ناحیه‌ ای از پوست گفته می شود که ملتهب، متورم و یا تحریک شده باشد و شبیه به جوش یا زخم به نظر می‌ رسد. این نقاط برجسته، لکه دار، پوسته پوسته یا قرمز می شوند و پوست آنها دچار خارش یا سوزش می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465