هزینه بوتاکس خط اخم در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / همه چیز درباره بوتاکس خط اخم

همه چیز درباره بوتاکس خط اخم

خط عمودی عمیق بین دو ابرو به دلیل اینکه موقع اخم کردن، عمیق‌تر می‌شوند، خط اخم می‌گویند. علت اصلی ایجاد این خطوط، حرکت عضلات است؛ لذا اگر آنها فلج شوند، خطوط صورت هم محو می‌شوند. بهترین روش درمان خطوط اخم از طریق تزریق بوتاکس می‌باشد. بوتاکس از سم بوتولونیوم نوع A ساخته شده که به صورت موقتی باعث فلج شدن عضلات می‌شود. برای انقباض یک عضله، دستور انقباض از مغز صادر می شود و به اعصاب حرکتی عضله می رسد. از انتهای این اعصاب حرکتی، ماده ای به نام استیل کولین ترشح می شود که با اثر بر روی عضله، باعث انقباض آن می شود. کاری که بوتاکس انجام می دهد این است که از ترشح استیل کولین جلوگیری می کند و در نتیجه مانع از انقباض عضله می شود. تزریق بوتاکس از سن 18 تا 75 سالگی قابل انجام است.

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که در کلینیک های تخصصی پوست صورت می‌گیرد؛ تزریق بوتاکس است. این عمل با استفاده از موادی مانند بوتاکس دیسپورت و مصپورت برای رفع خطوط اخم، پیشانی، کنار چشم و ... در مطب دکتر عندلیب متخصص پوست و مو در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حصل فرمایید.

انواع خطوط اخم

خطوط اخم ۲ نوع هستند:

کاربردهای بوتاکس

شایعترین کاربرد بوتاکس، کاربرد زیبایی آن در صورت است که برای رفع خط اخم، خطوط پیشانی و دور چشم استفاده می شود. بوتاکس در سردردهای میگرنی مزمن و جهت تعریق بیش از حد زیر بغل و کف دست و پا نیز کاربرد دارد.

بوتاکس خط اخم

فواید بوتاکس خط اخم

روش انجام بوتاکس خط اخم

ابتدا پزشک باید پوست و وضعیت خطوط ایجاد شده را بررسی کند. شخص باید اخم کند تا پزشک بتواند خطوط و عمق آنها را تشخیص دهد. پزشک، نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس اقدام به تزریق بوتاکس می نماید. نواحی تزریق ابتدا باید کاملاً از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در بسیاری از مواقع نیازی به بیحسی نمی باشد؛ اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بیحسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده تزریق می شود. عمل تزریق بین ده تا بیست دقیقه به طول می انجامد و درد و خونریزی ندارد، فقط حین تزریق سوزش مختصری در محل تزریق احساس می شود.

مراقبتهای قبل از تزریق بوتاکس

باید یک هفته قبل از تزریق بوتاکس از مصرف‌ دارو‌های رقیق‌کننده خون دوری کرد. همچنین یک هفته قبل از تزریق بوتاکس، نباید روغن ماهی، ویتامین‌هایی مانند ویتامین E، چای سبز، دارچین، زنجبیل و مشروب خورد. مسکن‌هایی مانند آسپرین و ایبوپروفن را قبل از درمان کنار بگذارید؛ زیرا این نوع دارو‌ها مانع از لخته شدن خون می‌شوند و احتمال بروز کبودی را افزایش می‌دهند.

حدود ۱۰ روز قبل از تزریق بوتاکس از الکل دوری کنید. الکل خون را رقیق کرده و احتمال بروز شرایط خطرساز را افزایش می‌دهد.

مصرف سیگار و قلیان سبب می‌شود تا روند بهبودی به شدت کاهش یابد. در نتیجه می‌توان شاهد بروز عوارض جانبی در حین درمان و بعد از آن بود. به همین دلیل توصیه می‌شود کاندید‌های تزریق بوتاکس حداقل ۱ هفته قبل از تزریق بوتاکس مصرف دخانیات را کنار بگذارند.

از دیگر مواردی که حتماً باید قبل از تزریق بوتاکس به آن توجه داشت، خودداری از برنزه کردن پوست است؛ زیرا پوست‌هایی که دچار آفتاب سوختگی شده‌اند از حساسیت بالایی برخوردار بوده و تا حد امکان پزشک برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، از تزریق بوتاکس در این پوست‌ها خودداری می‌کند.

کسانی که به دنبال تزریق بوتاکس هستند حتماً باید قبل از اقدام به این کار سوابق بیماری خود را با پزشک مربوطه در میان بگذارند. با این کار می‌توان اقدامات لازم قبل و بعد از تزریق را انجام داد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن، سابقه تبخال ، بیماری‌های عصبی و … اشاره کرد.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

  1. تا 24 ساعت بعد از تزریق، پیاده روی و ورزش نکنید.
  2. تا 4 ساعت بعد از تزریق، دراز نکشید و طولانی مدت خم نشوید.
  3. تا 2 ساعت بعد از تزریق، با عضلات صورت کار کنید و محل‌های تزریق را کمپرس سرد نمایید.
  4. تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، محل تزریق را ماساژ ندهید و حتی کرم نمالید.
  5. تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، حمام نکنید و از سونا و جکوزی و استخر استفاده نکنید.

بوتاکس خط اخم کی اثر میکند؟

اثر بوتاکس از حدود 3 روز بعد از تزریق شروع می شود و تا 3 هفته بعد کامل می شود.

مدت ماندگاری بوتاکس خط اخم

ماندگاری اثر بوتاکس بین سه تا شش ماه است؛ اما اگر تزریق هر سه ماه به مدت یک سال انجام شود، به تدریج فواصل تزریق بعدی بیشتر می شود.

فواصل تزریق بوتاکس خط اخم

بوتاکس باعث بی حرکتی موقت عضلات می شود که با رفع اثر آن انقباض عضلات به حالت اول بر می گردد و پوست روی عضله، مجدداً دچار چروک می شود. تزریق بوتاکس در خط اخم، هر سه ماه به مدت یک سال باید انجام شود. با این روش، عضلات مسئول اخم کردن نمی توانند قدرت اولیه خود را باز یابند و در ضمن چون بیمار به مدت طولانی قادر به اخم کردن نیست، لذا عادت اخم کردن را فراموش می کند. پس به این ترتیب بعد از یک سال، فواصل تزریق، طولانی تر می شود.

موارد منع تزریق بوتاکس

  1. افراد حامله و شیرده
  2. سن کمتر از 18 سال و بیشتر از 70 سال
  3. بیماری میاستنی گراویس
  4. وجود عفونت پوستی حاد در محل تزریق
  5. اختلالات انعقادی

هزینه بوتاکس خط اخم

هزینه بوتاکس بین دو ابرو می تواند متغیر باشد. عواملی مانند عمق خطوط، تعداد آنها و مقدار و نوع موادی که مورد استفاده قرار می گیرد، در افراد مختلف متفاوت است.

عوارض بوتاکس خط اخم

بوتاکس مثل هر داروى دیگرى می‌تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد که البته بیشتر این عوارض به علت خطا در محل تزریق یا مقدار داروى تزریق‌شده می‌باشد.

البته لازم به ذکر است که بوتاکس های چینی و نیز تزریق بوتاکس توسط افراد غیر متخصص، می تواند باعث ایجاد عوارض جدی و خطرناک و گاهی غیر قابل جبران شود.

شما میتوانید برای انجام لیزر اندولیفت در اصفهان ، و برخورداری از مزایای شگفت انگیز این روش، به مطب دکتر فاطمه عندلیب مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :اعظم پیرمحمدی [ 1402-06-25 ]
سلام وقت بخیر،من میخوام یه نوبت بوناکس برای پیشانی و خط اخم بگیرم فقط حساسیت داره پوستم مشکلی نداره بوتاکس انجام بم و اینکه برندی که شما استفاده میکنین چی هست ؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت ریزش موی سکه ای چیست و آیا درمانی دارد؟علت ریزش موی سکه ای چیست و آیا درمانی دارد؟

ریزش مو با مدل های مختلف ایجاد می‌شود که یکی از آنها ریزش سکه ای مو است. ریزش موی سکه ای زمانی رخ می دهد که گلبول های سفید خون به سلول های موجود در فولیکول موها حمله می کنند و این امر منجر به ریزش مو و کاهش رشد موها می گردد. ... ادامه مطلب

لیفت چشم گربه ای با تزریق بوتاکسلیفت چشم گربه ای با تزریق بوتاکس

لیفت چشم‌ گربه‌ ای برای کاهش اثرات افتادگی پلک و پیری چهره استفاده می شود. نوروتوکسین هایی مانند بوتاکس با شل کردن ماهیچه هایی که معمولاً ابروها را ب ... ادامه مطلب

معرفی بوتاکس زئومین XEOMIN آلمانمعرفی بوتاکس زئومین XEOMIN آلمان

امروزه استفاده از روشهای مختلف پزشکی برای جوانسازی و ترمیم پوست صورت رایج شده است. یکی از این روشها تزریق بوتاکس است که چندین سال است طرفداران ویژه خود را پیدا کرده است. بوتاکس زئومین یکی از بهترین برندهای بوتاکس در دنیا می‌ باشد که در این بخش به معرفی آن پرداخته ایم ... ادامه مطلب

تزریق ژل لب مدل هالیوودی برای چه افرادی مناسب استتزریق ژل لب مدل هالیوودی برای چه افرادی مناسب است

تزریق ژل لب یکی از روش های پرطرفدار برای افزایش حجم لب و بهبود ظاهر آنها است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465