درمان عروق عنکبونی با لیزر | هزینه لیزر عروق پا در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / رفع عروق ریز عنکبوتی پا و صورت با لیزر اختصاصی عروق

رفع عروق ریز عنکبوتی پا و صورت با لیزر اختصاصی عروق

عروق ریز پا، رگ‌هایی نازک، موج‌دار و قرمز یا بنفش در صورت و پاها هستند که معمولاً در ناحیه ران و زیر زانو تجمع دارند و بالغ بر 80 درصد از زنان و درصد بالایی از مردان را شامل می‌شوند. اگرچه این رگ‌ها مشکل پزشکی به‌حساب نمی‌آیند؛ اما ممکن است باعث کاستن از اعتماد به نفس و عدم تمرکز شما در زندگی روزمره شوند. این عروق ممکن است با عوارض عروقی جدی‌تری مرتبط باشند و می‌بایست توسط پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرند.

در روش‌های نوین لیزر درمانی، مقدار مشخص و دقیقی از انرژی به این عروق ساطع می‌شود بدون آنکه عوارضی برای پوست داشته باشد. در طول لیزر درمانی، تکنسین لیزر با استفاده از ابزار دستی مخصوص، انرژی گرمایی را به داخل رگ‌ها انتقال می‌دهد. گرمای جذب‌شده باعث از کار افتادن رگ می‌شود و در نهایت، بدن به شکل طبیعی رگ‌های درمان‌شده را جذب می‌کند.

شما میتوانید برای رفع عروق عنکبوتی با لیزر به مطب تخصصی دکتر فاطمه عندلیب در اصفهان مراجعه نمایید. در این مرکز عروق ریز پا، با بکارگیری لیزر، به صورت سرپایی رفع شده و ظاهر پا به حالت طبیعی و یک دست خود باز میگردد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حصل فرمایید.

علل ایجاد عروق ریز پا

تعدادی از عوامل زمینه را برای بروز واریس و عروق ریز پا مهیا می‌سازند. این عوامل عبارتند از:

مزایای لیزر عروق ریز پا

از بین رفتن و محو شدن رگ‌های واریسی موسوم به رگ‌های عنکبوتی یا تلانژکتازی

انواع لیزر عروق ریز پا

نخستین لیزری که برای درمان تلانژکتازی مورد استفاده قرار گرفت، لیزر آرگون بود. امواجی که از این لیزر تابانده می شوند معمولاً دارای طول موج 541-488 نانومتر می باشند. انرژی این لیزر به وسیله اکسی هموگلولین جذب خواهد شد؛ ولی با این حال تأثیری نیز بر روی ملانین اپیدرم و درم می گذارد. به همین علت، سبب ایجاد تغییرات رنگدانه ای و فیبروز می شود و برای کسانی دارای پوست تیره هستند، مناسب نمی باشد.

طول موج آن در حدود 488-638 نانومتر بوده و سبب اثرگذاری بر هموگلوبین می شود. دارای عوارضی از قبیل اسکار هیپرتروفیک و نیز تغییرات رنگدانه ای می باشد. در مقایسه با لیزر PDL، پورپورا و نیز هيپرپيگمانتاسيون دارای عوارض کمتری می باشد.

طول موجی در حدود 532 نانومتر داشته و بیشتر امواج آن به وسیله اکسی هموگلوبین جذب خواهد شد. این لیزر به ویژه برای عروق جلدی بسیار مفید می باشد. اکثراً برای درمان تلانژکتازی مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که درمان عروق دارای قطر بزرگ مد نظر باشد، باید چند جلسه درمانی سپری شود. همانند APTDL با درد کمی همراه است.

دارای طول موج 578 نانومتر می باشند. عروق دارای قطر زیاد و نیز تلانژکتازی صورت معمولاً با این لیزر درمان می شوند و نتایج خوبی را به همراه دارند. در این روش هم ملانین اپیدرم و درم تحت تأثیر قرار می گیرد و تغییرات رنگدانه ای را ایجاد می کند، به همین دلیل افراد دارای پوست روشن نباید از این روش استفاده نمایند. عوارضی مانند تاول و دلمه شدن بر اثر این لیزر ایجاد می شوند که بعد از 2 هفته برطرف می شوند.

لیزر عروق ریز پا

دارای طول موج 520-530 نانومتر و با رنگ سبز و نیز طول موج 568 نانومتر با رنگ زرد می باشد و برای درمان تلانژکتازی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً هر 3 تا 4 هفته یک بار انجام می شود و دارای جلسات متعددی می باشد. قرمز شدن، ایجاد ورم، تاول و نیز دلمه از عوارض این درمان است.

به وسیله اکسی هموگلوبین امواج آن جذب می شود. دارای طول موج 585 نانومتر بوده و برای درمان تلانژکتازی و ضایعات عروقی استفاده می شود. در مواردی دیگر مانند همانژیوم نوزادی و ضایعاتی که اکتسابی می باشند نیز از این لیزر برای درمان استفاده می شود. تغییرات رنگدانه ای کوتاه مدت به ویژه در افرادی که دارای پوست تیره هستند به همراه تورم و پورپورای گذرا از عوارض این روش می باشد.

طول موج این لیزر بین 500-1200 نانومتر می باشد و می تواند انواع ضایعات عروقی را درمان نماید. جهت رفع مواردی از حمله همانژیوم و تلانژکتازی به کار گرفته می شود. قرمز شدن و پورپورای کوتاه مدت از عوارض این لیزر می باشد.

اقدامات قبل و بعد از لیزر عروق ریز پا

اقداماتی که قبل از لیزر عروقی صورت باید انجام دهیم را می‌توان بدین صورت برشمرد:

  1. بهره گیری از ضد آفتاب به صورت روزانه و مداوم
  2. عدم مصرف غذاهای تند و هر نوع مشروبات الکلی
  3. استفاده از لباس و کلاه محافظ در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب
  4. استفاده از داروی روشن کننده به فاصله یک ماه قبل از انجام لیزر درمانی
  5. به انجام رساندن تست لیزر برای پوست‌های دارای رنگ تیره
  6. در صورت دارا بودن انواع تبخال در محل لیزر استفاده از داروی ضد تبخال در محل به مدت 2 روز قبل از لیزر درمانی و 3 روز پس از انجام عمل لیزر عروقی صورت
  7. تراشیدن موضع لیزر درمانی

کارهایی که بعد از انجام لیزر عروقی صورت باید انجام دهید را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  1. استفاده از کمپرس یخ (به مدت 15 دقیقه)
  2. استفاده از انواع کرم‌های تجویز شده توسط پزشک معالج اعم از کرم‌های ضدالتهابی یا ضد آفتاب‌های با پوشش بیشتر صورت
  3. عدم تحریک موضع لیزر شده و قرار نگرفتن در معرض گرما

موارد منع لیزر عروق ریز پا

عوارض لیزر عروق ریز پا

در صورتیکه درمان، توسط یک پزشک حرفه‌ای صورت نگیرد، احتمال تاول زدن، تغییر رنگ یا ایجاد شدن زخم بر روی پوست وجود دارد. از عوارض جانبی نیز می‌توان به قرمزی پوست و کبودی‌های کوتاه‌مدتی اشاره کرد که پس از چند روز کاملاً رفع می‌شوند.

جوانسازی با لیزر CO2 فرکشنال نوعی درمان پوستی است که توسط متخصص پوست برای کاهش جای جوش، چین‌وچروک‌ها و سایر ناهنجاری‌های پوستی انجام می‌شود. جوانسازی با لیزر CO2 فرکشنال یا فرکسل توسط دکتر فاطمه عندلیب در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :سلطانی [ 1402-06-17 ]
سلام خانم دکتر من پای راستم واریس داره،چندسال پیش عمل جراحی انجام دادم،مقداری از رگها باقی مونده الان یه مدتی هست که پای راستم درد میکنه آیا میتونم عمل اسکلروتراپی انجام بدم که رگها از بین بروند؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر اندولیفت جدیدترین روش درمان پف زیر چشملیزر اندولیفت جدیدترین روش درمان پف زیر چشم

داشتن پوست شل و پف زیر چشم موجب می شود که چهره‌ی شما خسته، فرسوده و پیر به نظر بیاید و این موضوع از زیبایی و جذابیت چهره شما کم می کند. لیزر اندولیفت روشی برای جوانسازی پوست صورت که با تحریک بافت‌ های عمقی جهت ساخت کلاژن‌ های جدید به منظور کاهش افتادگی پوست و سفت‌ سازی آن به کار می رود. ... ادامه مطلب

مراقبتهای پس از تزریق ژل لب برای ماندگاری بیشترمراقبتهای پس از تزریق ژل لب برای ماندگاری بیشتر

بهترین و مؤثرترین راه برای اصلاح فرم لب، تزریق ژل لب است‌. ژل های لب بر پایه‌ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت‌ کننده و پرکننده بافت نرم تبدیل شده‌ اند.در تزریق ژل حاشیه لب برجسته و حجم داده می شود و بدین ترتیب است که به زیبایی صورت از طریق تزریق ژل لب افزوده می شود. ... ادامه مطلب

منافذ باز پوست به چه وضعیتی گفته میشود؟منافذ باز پوست به چه وضعیتی گفته میشود؟

از آنجایی که این منافذ باز پوست، زیبایی پوست را تحت تأثیر قرار می دهند، امکان دارد که سبب ناراحتی و نگرانی افراد شود و در واقع یکی از مشکلات پوستی محسوب می شوند. در ادامه این بخش راه های رفع پوست پرتقالی را برای شما آوده ایم ... ادامه مطلب

نحوه سفيد سازی بیکینی با ليزر اندولیفت چگونه است؟نحوه سفيد سازی بیکینی با ليزر اندولیفت چگونه است؟

تیرگی ناحیه تناسلی در برخی افراد منجر به خجالت زدگی و کاهش اعتماد به نفس در شده است. اما روشهای زیادی برای واژینال وایتنینگ ارائه شده است که لیزر اندولیفت یکی از آنها است که از امواج لیزر کمک گرفته میشود تا با استفاده از آن تیرگی بیکینی برطرف شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465