کاربرد تزریق فیلر | متخصص پوست در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / فیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

فیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

با گذشت زمان و افزایش سن، چربی‌های زیر پوست کاهش می‌یابد و باعث می‌شوند عضلات و استخوان‌های صورت بیشتر نمایان شوند، همین امر سبب می‌شود چین و چروک پوست افزایش یافته و زیبایی پوست کمتر شود. امروزه بسیاری از روش‌های غیر جراحی راحتی برای بازگرداندن زیبایی و جوانی به پوست ابداع شده است که می‌توان با استفاده از این روش‌ها و تمدید مجدد آنها زیبایی پوست را بازگرداند. یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش چین و چروک صورت و فرم دهی به آن استفاده از فیلرها و پر کننده‌ها می‌باشد.

فیلر یا پرکننده‌های صورت، موادی مصنوعی یا طبیعی هستند که به داخل خطوط، چین و چروک‌ها و بافت‌های صورت تزریق می‌شوند. اکثر این مواد پرکننده قابل جذب هستند، بنابراین نتایجی که از آن به دست می‎آید، موقتی است و با توجه به محصول و وضعیت پوست متقاضی، ماندگاری آن می‎تواند از ماه‌ها تا چند سال طول بکشد.

تزریق فیلر برای آنکه با نتایجی ماندگار، طبیعی و بدون عارضه همراه باشد، علاوه بر استفاده از مواد معتبر و مرغوب، نیازمند تخصص و مهارت پزشک در تزریق فیلر می‌باشد. شما می‌توانید برای تزریق فیلر به دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست و مو در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حصل فرمایید.

انواع فیلر

برای رفع چین و چروک پوستی از فیلرهای مختلفی استفاده می‌شود و امروزه تزریق فیلر با تنوع بالایی صورت می‌گیرد. برخی از انواع فیلر موجود در بازار شامل موارد زیر است:

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید را می‌توان محبوب ترین ماده پر کننده چین و چروک پوستی دانست. البته این ماده به صورت طبیعی در زیر پوست وجود داشته و توسط بدن تولید می‌شود که به علت افزایش سن، مقدار آن کمتر شده و پوست چروک می شود. از این رو در مواد تزریقی جدید برای رفع چین و چروک از آن بهره می‌برند.

کلسیم هیدروکسی آپاتیت

کلسیم هیدروکسی آپاتیت در استخوان ها وجود دارد. این فیلر از هیالورونیک اسید غلیظ تر می باشد. ممکن است در بعضی موارد غلظت بالای ژل کلسیم هیدروکسی آپاتیت ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین این ماده پوست را برای افزایش تولید کلاژن تحریک می کند. نسبت به هیالورونیک اسید برای چین و چروک های بسیار عمیق، کاربردی تر است.

اسید پلی ال لاکتیک

اسید پلی ال لاکتیک یک ماده مصنوعی زیست سازگار و زیست تخریب پذیر است. این محصول در تولید طبیعی کلاژن، تأثیرگذار است. فیلر چند روز بعد از تزریق در آن ناحیه حل می شود؛ اما به تدریج پوست را وادار به کلاژن سازی می کند، به همین علت نتیجه نهایی بعد از چند ماه قابل مشاهده می باشد. اسید پلی ال لاکتیک برای ایجاد ساختار، چارچوب و حجم برای صورت استفاده می شود.

تزریق فیلر

پلی متیل متاکریلات

پلی متیل متاکریلات یک فیلر قدیمی است که در سال های گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. این ماده حاوی کلاژن می باشد. گاهی برای بهبود چاله های عمیق جای جوش و یا زخم از این فیلر استفاده می شود.

کاربردهای تزریق فیلر

مزایای تزریق فیلر

عمق تزریق فیلر

فیلر ها در اعماق مختلف از روی پریوست تا درم سطحی تزریق می شوند. فیلرهای پایه در درم میانی یا عمقی تزریق می شوند در حالی که در درمان پیشرفته فیلر در عمق بیشتری تزریق می شود. در تکنیک لایه لایه درمان پیشرفته فیلر، فیلرهای با ساختار قویتر مانند CaHA در درم میانی یا عمقی و محصولات ضعیف تر مانند HA در درم سطحی تزریق می شوند. در اصلاح پیشرفته شکل صورت مانند برجسته کردن گونه ها فیلر در روی پریوست تزریق می شود. عمق تزریق با فاکتورهای مختلفی از جمله حرکت راحت سوزن از میان بافت، وجود مقاومت در زمان تزریق و مشاهده نوک سوزن در زیر پوست تعیین می شود. اگر نوک سوزن از زیر پوست دیده شد تزریق بسیار سطحی بوده و باید سوزن خارج شده و در عمق بیشتری تزریق صورت گیرد .

نحوه تزریق فیلر

هرچند بسیاری از فیلر‌ها خود خاصیت بیحس‌کنندگی دارند؛ اما معمولاً ۲۰ دقیقه قیل از شروع درمان، از کرم یا اسپری بیحس‌کننده در محل تزریق فیلر استفاده می‌شود. فیلر از طریق سوز‌ن‌ نازک زیر لایه خارجی پوست شما تزریق می‌شود. تزریق و ماساژ ناحیه مورد نظر تا رسیدن به نتیجه مطلوب و مد نظر شما تکرار می‌شود.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر

مراقبت های بعد از تزریق فیلر

افراد منع از تزریق فیلر

مدت ماندگاری تزریق فیلر

میزان ماندگاری تزریق به شرایط جسمانی و واکنش بدن فرد، بستگی دارد. به طور معمول ماندگاری فیلر تزریق شده بین ۶ الی ۱۸ ماه متغیر است.

هزینه تزریق فیلر

هزینه تزریق فیلر، بستگی به نوع و برند ژل استفاده شده میزان تزریق، ناحیه درمان، تعداد سرنگ‌های تزریق فیلر و دستمزد متخصص برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد، بنابراین هزینه تزریق فیلر در افراد مختلف متفاوت است. همچنین انتخاب کلینیک نیز در هزینه ی تزریق تأثیرگذار است

عوارض فیلر چیست؟

فیلر هیالورونیک عموماً عارضه خاصی ندارد. پس از درمان ممکن است موضع درمان متورم، قرمز و دردناک باشد که معمولاً طی چند روز بهبود می یابد. آلرژی نسبت به اسید هیالورنیک بسیار نادر است. محل تزریق ممکن است کمی کبود، قرمز یا متورم باشد. عفونت که جزء عوارض نادر است؛ ولی وقتی سوزن به داخل پوست وارد می شود، احتمال ایجاد عفونت هم وجود دارد.

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که در کلینیک های تخصصی پوست صورت می‌گیرد؛ تزریق بوتاکس است. این عمل با استفاده از موادی مانند بوتاکس دیسپورت و مصپورت در مطب دکتر عندلیب متخصص پوست و مو در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819 تماس حصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :طاهره شفیعی [ 1402-06-17 ]
سلام خسته نباشید اینکه میگن فیلر زیاد نمیمونه رو صورت و جذب میشه آیا درسته خانم دکتر ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چروکهای بالای لب به چه علت ایجاد شده و چگونه درمان می شوند؟چروکهای بالای لب به چه علت ایجاد شده و چگونه درمان می شوند؟

چین و چروک دور دهان زمانی ایجاد می شود که پوست کلاژن خود را از دست می دهد. ... ادامه مطلب

معرفی بوتاکس زئومین XEOMIN آلمانمعرفی بوتاکس زئومین XEOMIN آلمان

امروزه استفاده از روشهای مختلف پزشکی برای جوانسازی و ترمیم پوست صورت رایج شده است. یکی از این روشها تزریق بوتاکس است که چندین سال است طرفداران ویژه خود را پیدا کرده است. بوتاکس زئومین یکی از بهترین برندهای بوتاکس در دنیا می‌ باشد که در این بخش به معرفی آن پرداخته ایم ... ادامه مطلب

رفع و درمان اسکار و جای سوختگیرفع و درمان اسکار و جای سوختگی

اسکار سوختگی ممکن است کوچک یا بزرگ باشد. اسکار سوختگی نه تنها به علت تغییراتی که در ظاهر فرد ایجاد می کند بلکه به علت اثراتی که بر روی حرکت نواحی درگیر و افزایش حساسیت این نواحی اعمال می نماید، اثرات منفی را بر کیفیت زندگی فرد دارد. در ادامه به روش های درمان و رفع اسکار سوختگی میپردازیم. ... ادامه مطلب

کک و مک چیست؟ رهایی از کک و مککک و مک چیست؟ رهایی از کک و مک

یکی از روش های درمان کک و مک صورت و بدن، لیزر می باشد که معمولاً درمان کک و مک با لیزر درمانی موفقیت آمیز بوده و رضایت بیماران را در پی دارد. انواع متعددی از لیزرها وجود دارند که می توان از آنها برای کاهش یا رفع کامل کک و مک استفاده کرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465