علت باز شدن منافذ پوست | پوست پرتقالی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات پوستی / علت منافذ باز پوست چیست؟

علت منافذ باز پوست چیست؟

منافذ پوست صورت ، در حقیقت گذرگاهی برای خروج سبوم یا همان چربی ترشح شده توسط غدد چربی به سطح پوست می باشند . پس می توان گفته که در همه افراد این منافذ وجود دارد ولی در برخی افراد این منافذ بیش از حد باز می شوند و نمای پوست پرتقالی به پوست می دهند که از لحاظ ظاهری برای فرد ناخوشایند است .

شما می توانید برای درمان منافذ باز پوست، از طریق تماس با کلینیک تخصصی پوست دکتر عندلیب در اصفهان اقدام فرمایید. شماره تلفن این مرکز : 36260819-031 می باشد.

چرا منافذ پوست صورت بیش از حد باز می شوند ؟

اولین عامل ، ارث است . برخی افراد به صورت ژنتیکی منافذ بازتری دارند که معمولا با رسیدن به سن بلوغ و افزایش ترشح چربی توسط غدد چربی پوست ، بیشتر بروز پیدا می کند .

عامل دوم ، استفاده بیش از حد از کرم های چرب یا کرم پودر و پن کیک و سایر مواد آرایشی است . این گونه ترکیبات با ایجاد سدی در برابر خروج طبیعی سبوم به سطح پوست باعث می شوند به صورت واکنشی منافذ گشادتر و بازتر شوند تا بتوانند سبوم را به سطح پوست برسانند . مخصوصا در مواردی که شخص پوست چربی داشته باشد ، این عوامل به شدت باعث بازتر شدن منافذ پوستی می شوند .

منافذ باز

در افرادی که منافذ باز واضح دارند ، غالبا با افزایش سن و کاهش رشته های کلاژن و الاستین و شل شدن پوست ، این منافذ بیشتر خودنمایی می کنند .اولین نکته در درمان منافذ باز پوست صورت ، اجتناب از مصرف کرم های چرب اعم از ضد آفتاب یا کرم های آرایشی و پن کیک و نیز کرم های مرطوب کننده با چربی بالا می باشد . استفاده از ضد آفتاب های فاقد چربی رنگی بلامانع است و حتی فرد می تواند به عنوان کاور آرایشی درتمام اوقات شبانه روز از این نوع ضد آفتاب استفاده کند .

در صورتی که پوست دچار منافذ باز ، خشک است و به مرطوب کننده احتیاج دارد می توان از کرم های مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کرد . ولی با توجه به تنوع ضد آفتاب های فاقد چربی رنگی که برخی حاوی مرطوب کننده هم می باشند ، در صورت تجویز صحیح ضد آفتاب توسط پزشک متخصص پوست فرد از مصرف مرطوب کننده در طول روز بی نیاز خواهد شد .

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که در کلینیک های تخصصی پوست صورت می‌گیرد؛ روشهای جوانسازی و رفع خطوط پوست از جمله خطوط اندوه یا ماریونت ، خطوط اخم ، پیشانی، کنار چشم و ... است که در مطب دکتر عندلیب، متخصص پوست و مو در اصفهان انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :دارابی [ 1402-06-15 ]
لطفا راه درمانش رو هم بزارید ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مهمترین نکات مزونیدلینگ دور چشم که قبل از انجام باید بدانیدمهمترین نکات مزونیدلینگ دور چشم که قبل از انجام باید بدانید

مزونیدلینگ که در واقع ترکیب دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی است؛ یکی از روشهای موثر در جوانسازی و شادابی پوست است. در بکارگیری این روش باید دقت شود؛ در مراکز غیر پزشکی و توسط افرادی جز پزشک مزونیدلینگ انجام نشود تا با عوارض غیر منتظره همراه نباشد. ... ادامه مطلب

روشهای درمان میلیا یا کیست میلیومروشهای درمان میلیا یا کیست میلیوم

بیماری میلیا یک نوع عارضه پوستی است که به صورت کیستهایی شبیه به جوشهای سر سفید (معمولاً در ناحیه صورت) به وجود می آید اما ماهیت این کیستهایی که بر رو ... ادامه مطلب

آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟

هایفوتراپی یکی از جدید ترین و تأثیرگذارترین روش های زیبایی و جوانسازی پوست که تأثیر آن بر روی پوست صورت گردن یا بدن غیر قابل انکار است ... ادامه مطلب

راش پوستی چیست و انواع راش پوستی کدام است؟راش پوستی چیست و انواع راش پوستی کدام است؟

راش پوستی یا بثورات جلدی به ناحیه‌ ای از پوست گفته می شود که ملتهب، متورم و یا تحریک شده باشد و شبیه به جوش یا زخم به نظر می‌ رسد. این نقاط برجسته، لکه دار، پوسته پوسته یا قرمز می شوند و پوست آنها دچار خارش یا سوزش می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465