نحوه تزریق دیسپورت برای میگرن
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس دیسپورت برای درمان سردردهای میگرنی

تزریق بوتاکس دیسپورت برای درمان سردردهای میگرنی

سردرد میگرن یکی از شایعترین بیماریهای مغز و اعصاب است که می تواند ناتوان کننده باشد. میگرن یک اختلال عصبی پیچیده است که بر چندین نواحی مغز و عملکردهای آن تأثیر می گذارد. میگرن بیش از ۱۳ درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد و زنان ۲ برابر بیشتر از مردان از این بیماری رنج می برند. حملات میگرن معمولاً به صورت سردرد یک طرفه و ضربان‌دار به اندازه‌ای شدید که فعالیت معمول روزانه را محدود کند و اغلب با حالت تهوع یا حساسیت به نور یا صدا همراه است.

آنچه در این مطلب میخوانید

انتخاب درمان مناسب برای هر بیمار مستلزم دانستن تاریخچه پزشکی بیمار، سبک زندگی، بیماریهای همراه و الگوی سردرد بیمار است. تزریق بوتاکس بهترین درمان سردرد میگرنی است و در درمان بیماران مبتلا به سردرد مزمن روزانه(Chronic daily headache)موفق بوده است. بوتاکس دیسپورت که حاوی سم بوتولینوم نوع A است، در اطراف فیبرهای دردناکی که در سردرد درگیر هستند تزریق میگردد و به پایانه های عصبی اطراف محلی که تزریق شده ورود پیدا میکند و رها سازی مواد شیمیایی درگیر در انتقال درد را متوقف میکند. این عمل مانع از فعال سازی شبکه های درد در مغز میگردد.

بهترین نوع بوتاکس برای میگرن

پزشکان معتقد هستند که تزریق دیسپورت، نوروترنسمیت ها (نوروترنسمیت هایی را که حامل سیگنالهای درد هستند) در بیماری میگرن متوقف می کند.

اثرگذاری دیسپورت در کاهش حملات میگرنی

در مطالعه ای که بر روی افراد بالغ با میگرن انجام شد، نتایج جالبی به دست آمد. افراد تحت درمان می گفتند که بعد از تزریق بوتاکس (تزریق دیسپورت) تعداد روزهای سردرد و همینطور شدت سردرد آنها کم شده است. به بیان ساده آنها گفته بودند بعد از تزریق بوتاکس برای میگرن، تعداد روز کمتری دچار سردرد و جمله شده اند.
در یک مطالعه دیگر:

دوز تزریق دیسپورت برای میگرن

برای استفاده از بوتاکس میگرن، مقدار دوز تأیید شده، 155 واحد در 31 تزریق است. این تزریق‌ها در هفت ناحیه عضلانی خاص در سر و گردن انجام می‌شود. هر ناحیه عضلانی دارای تعداد مناطقی است که باید 0/1 میلی‌لیتر بوتاکس در هر نقطه تزریق شود.

همچنین بخوانید : محل تزریق بوتاکس میگرن

محل تزریق آمپول دیسپورت برای میگرن

ناحیه مناسب برای تزریق بوتاکس میگرن، بستگی به نشانه و نقاط سر دردهای بیمار دارد. پزشک با معاینه‌ دقیق، بهترین نقطه ها را برای تزریق بوتاکس انتخاب می‌کند تا شما در کوتاهترین زمان درمان شوید. تعداد از این نواحی به شرح زیر میباشد:

  1. پیشانی
  2. هر دو گیجگاه
  3. پشت سر
  4. کنار و پشت گردن
  5. قسمت‌های بالای شانه

مزایای بوتاکس میگرن

تزریق بوتاکس مزایایی زیادی برای درمان میگرن دارد که عبارتند از:

درمان میگرن با دیسپورت

نحوه تزریق دیسپورت برای میگرن

مراقبت های قبل از بوتاکس برای میگرن

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

  1. اجتناب از فعالیت‌های سنگین: پس از تزریق بوتاکس، توصیه می‌شود از فعالیت‌های ورزشی شدید و سنگین اجتناب کنید تا جلوگیری از تغییر در توزیع بوتاکس در عضلات شده و احتمال ایجاد عوارض جانبی کمتر شود.
  2. عدم لمس نقاط تزریقی: تزریق‌های بوتاکس معمولاً به نقاط خاصی از صورت و گردن انجام می‌شوند. پس از تزریق، توصیه می‌شود نقاط تزریقی را لمس نکنید یا به آنها فشار نیاورید تا بوتاکس به درستی جذب شود.
  3. عدم خم شدن یا خم شدن زیاد: در اولین ساعات پس از تزریق بوتاکس، توصیه می‌شود از خم شدن یا خم شدن زیاد سر و گردن خود پرهیز کنید تا بوتاکس به درستی در عضلات جذب شود.
  4. عدم مصرف الکلی: مصرف الکل ممکن است باعث افزایش خونریزی در محل‌های تزریق بوتاکس شود، بنابراین پس از تزریق، توصیه می‌شود مصرف الکل را محدود کنید.
  5. استفاده از یخ: پس از تزریق بوتاکس، اگر در محل تزریق تورم یا درد طی می‌شود، می‌توانید از یک کیسه یخ روی محل متأثر قرار دهید تا تورم کاهش یابد.
  6. عدم استفاده از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی: استفاده از داروهای مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن ممکن است باعث افزایش خونریزی در محل تزریق بوتاکس شود، بنابراین تا یک هفته پس از تزریق از مصرف این داروها پرهیز کنید.

ماندگاری دیسپورت در رفع میگرن

آثار تزریق بوتاکس معمولاً بعد از گذشت حدود ۲ تا ۳ هفته پس از اولین تزریق نمایان می‌شود و بعد از پایان دوره درمان نیز حداقل تا ۶ ماه باقی می‌ماند.

افراد واجد شرایط تزریق بوتاکس برای ‌میگرن

موارد منع تزریق بوتاکس برای میگرن

متأسفانه همه بیماران میگرنی مزمن واجد شرایط درمان بوتاکس نیستند. برای مثال:

  1. اگر سابقه پاسخ ضعیف به درمان با سم بوتولینوم نوع A داشته اید.
  2. اگر به هر یک از مواد موجود در سم بوتولینوم نوع A حساسیت دارید.
  3. اگر در ناحیه یا اطراف نواحی که باید بوتاکس در آن تزریق شود عفونت دارید.

معایب بوتاکس دیسپورت برای میگرن

معایب احتمالی تزریق بوتاکس برای درمان میگرن به شرح زیر است:

عوارض بوتاکس دیسپورت برای میگرن

معمولاً افرادی که به میگرن مزمن مبتلا هستند، درد شدیدی را در ناحیه گردن و سر خود احساس می‌کنند. در این شرایط بوتاکس میگرن برای درمان در این دو ناحیه انجام می‌شود. عوارض بوتاکس بسیار نادر است؛ اما به هر حال برخی افراد ممکن است به آن آلرژی داشته باشند و بعد از تزریق دچار کهیر، تنگی نفس و یا تورم در ساق پا شوند. هرچند هیچ مورد تأیید شده‌ای در مورد انتقال بوتاکس به سایر قسمت‌های بدن وجود ندارد؛ اما در صورتی که این اتفاق رخ دهد، ممکن است زندگی فرد به خطر بی افتد. برخی افراد ممکن است پس از تزریق بوتاکس میگرن دچار افتادگی پلک، سردرد، سفتی عضلات، درد در محل تزریق و گردن درد شوند. معمولاً این علائم موقتی هستند و حداکثر بعد از چند هفته برطرف می‌شوند.

هزینه بوتاکس دیسپورت برای میگرن

از جمله موارد دیگری که برای درمان میگرن با بوتاکس اهمیت می‎یابد، هزینه بوتاکس میگرن است. با توجه به این‌که هزینه‌ی درمان به موارد بسیاری مانند میزان تزریق، وسعت ناحیه، هزینه‌ی درمانگاه و میزان دستمزد پزشک و برند بوتاکس تزریق شده، بستگی دارد نمی‌توان قیمت را برآورد کرد.

شما میتوانید برای انجام لیزر اندولیفت در اصفهان، و برخورداری از مزایای شگفت انگیز این روش، به مطب دکتر فاطمه عندلیب مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن 36260819-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم
تلفن : 36260819 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هایفو بهترین روش برای درمان افتادگی صورتهایفو بهترین روش برای درمان افتادگی صورت

هایفوتراپی را می‌ توان امن‌ ترین روش برای لیفت پوست صورت دانست. برخلاف بسیاری از روش‌ های بهبود زیبایی، در هایفوتراپی این امواج فراصوت هستند که وظیفه درمانی را به عهده دارند. ... ادامه مطلب

آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟

هایفوتراپی یکی از جدید ترین و تأثیرگذارترین روش های زیبایی و جوانسازی پوست که تأثیر آن بر روی پوست صورت گردن یا بدن غیر قابل انکار است ... ادامه مطلب

روشهای درمان میلیا یا کیست میلیومروشهای درمان میلیا یا کیست میلیوم

بیماری میلیا یک نوع عارضه پوستی است که به صورت کیستهایی شبیه به جوشهای سر سفید (معمولاً در ناحیه صورت) به وجود می آید اما ماهیت این کیستهایی که بر رو ... ادامه مطلب

راه های رفع و از بین بردن غبغب بدون جراحیراه های رفع و از بین بردن غبغب بدون جراحی

چندین گزینه برای درمان غبغب یا کاهش افتادگی آن وجود دارد. روش‌ های جراحی، مانند لیفت گردن، می‌ توانند پوست شما را سفت کرده و آن را کمتر شل به نظر برساند. روشهای غیرجراحی مانند ترماژ، لیزر و لایه برداری می­توانند ترکیب کلاژن پوست شما را تغییر دهند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465